|
کدخبر: 277878 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال به یک بازیکن طراح احتیاج دارد / باید به قایدی زمان داد

ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: بازیکنانی که بعد از یک انتقال ناموفق به تیم سابق خود برمی‌گردند، معمولاً تا مدتی از آمادگی لازم به دور هستند؛ بنابراین باید به مهدی زمان داد و برای به دست آوردن فرم ایده آل، حمایت لازم از او به عمل بیاید.

فوتبال استقلال به یک بازیکن طراح احتیاج دارد / باید به قایدی زمان داد

باخت مقابل سپاهان در گام اول و شکسته شدن یک رکورد جذاب، آغاز تلخی برای آبی‌ها در لیگ بیست و دوم بود اما درادامه شرایط برای آن‌ها متفاوت پیش رفت. برد قاطعانه مقابل ملوان انزلی و مس کرمان، استقلال را به جدول برگرداند. تساوی‌های خسته‌کننده برابر پیکان و نفت مسجدسلیمان، موجب پیش افتادن رقبا شد. البته درادامه پیروزی های باارزشی در رویارویی با گل گهر سیرجان و نساجی مازندران به دست آمد.

ریکاردو ساپینتو یک ماموریت سخت در فصل جاری دارد. مرد پرحاشیه پرتغالی، تیم قهرمانِ فرهاد مجیدی را تحویل گرفت. تیمی که حتی یک باخت را نیز در سال گذشته تجربه نکرد و با ثبت چندین رکورد مختلف، بر بام فوتبال ایران ایستاد. او حالا باید در فصل جدید از عنوان قهرمانی آبی‌ها دفاع کند. در هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر، تیم استقلال به مصاف هوادار رفت.

در این بازی، آبی های تهرانی عملکرد بهتری داشتند و با تک گل محمد محبی پیروز میدان شدند. ارسلان مطهری که در این دیدار جایگزین باباییِ مصدوم شده بود، زمینه ساز گل پیروزی بخش استقلال شد. با کسب این پیروزی، فاصله ۲ امتیازی با صدرجدول حفظ شد و حساسیت دربی آینده به اوج خود رسید.

استقلال این هفته فرصت آن را دارد تا نخستین جام این فصل خود را در دیدار با نساجی به دست آورد. بازی سوپرجام روز چهارشنبه و در شهر کرمان برگزار می‌شود. بیژن حیدری قضاوت این مسابقه را بر عهده دارد. گسترش نیوز برای بررسی بازی اخیر آبی‌ها با هوادار و همینطور مسابقه سوپرجام، گفت وگویی با صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که درادامه می‌خوانید.

استقلال-و-هوادار

بردهای خفیف روی افکار تماشاگران تاثیر می‌گذارد

صادق ورمزیار درباره بازی استقلال و هوادار گفت: در مجموع بازی بدی نبود. این نتیجه برای استقلال از باب ادامه سیر صعودی تیم خوب بود. این ۳ امتیاز هم از نظر روحیه و هم از نظر نتیجه گیری، کمک حال استقلال شد. البته کادر فنی از وقفه پیش رو باید به نحو احسن استفاده کرده و بر روی نقاط ضعف تیم کار کند.

او ادامه داد: این بردهای خفیف و اقتصادی روی افکار تماشاگران تاثیر خواهد گذاشت. حداقل اختلاف با حریف، استرس را برروی تیم افزایش می‌دهد. امیدوارم برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد تا خط حمله زهر بیشتری داشته باشد و بازی ها را پرگل تر برنده شویم.

استقلال-لیگ

استقلال به یک بازیکن طراح احتیاج دارد

پیشکسوت استقلال در ارتباط با مشکل بازی‌سازی در استقلال و خلأ یک هافبک طراح بیان کرد: استقلال به یک بازیکن طراح برای ریتم دادن به بازی و ارسال پاس های عمقی و عرضی، احتیاج دارد. رضا آذری و آمانوف توانایی انجام چنین شرح وظایفی را تا حدی داشتند. در صورت اعتماد به آمانوف، شاید مشکل استقلال برطرف می‌شد اما ظاهرا کادر فنی اعتقادی به او ندارد. از بین دیگر هافبک های فعلی، کسی موفق به ارائه یک عملکرد خلاقانه در میانه زمین نشده است؛ بنابراین بهتر است که یک هافبک با چنین مختصاتی، به تیم اضافه شود.

ورمزیار در خصوص تصمیم ساپینتو مبنی بر به کارگیری کوین یامگا در پست دفاع راست اظهار کرد: دلیل این تصمیم را هنوز به طور کامل متوجه نشدم. یامگا در این پست خوب کار کرده اما اگر صالح حردانی مصدومیتی ندارد، به نظر من این اتفاق منطقی نبود. به هرحال حردانی حمل توپ و ارسال های بهتری دارد و از نفوذهای مناسب‌تر و خطرناک‌تری نسبت به یامگا برخوردار است.

او در خصوص گلزنی های اخیر محمد محبی توضیح داد: محبی تنها بازیکن جدید استقلال است که خیلی زود خود را با شرایط تیم مطابقت داد. او برخلاف سایرین، روند ثابتی را تا هفته یازدهم طی کرد.

قایدی-استقلال

باید به قایدی زمان داد

کارشناس فوتبال در مورد افت ملموس مهدی قایدی در هفته‌های اخیر به گسترش نیوز گفت: بازیکنانی که بعد از یک انتقال ناموفق به تیم سابق خود برمی‌گردند، معمولاً تا مدتی از آمادگی لازم به دور هستند؛ بنابراین باید به مهدی زمان داد و برای به دست آوردن فرم ایده آل، حمایت لازم از او به عمل بیاید. البته خود او هم باید هرچه سریع‌تر تلاش کرده و با کار کردن روی مسائل فنی و روحی و روانی، همان قایدی سابق شود. در صورت تعلل، بازگشت این بازیکن به روزهای درخشان قبلی، سخت می‌شود.

صادق ورمزیار در پایان درباره دیدار سوپرجام میان استقلال و نساجی قائم‌شهر بیان کرد: نساجی ازجمله تیم‌هایی است که فوتبال روبه‌جلویی بازی می‌کند و با حضور حمید مطهری به‌عنوان سرمربی، به دنبال بسته بازی کردن و بازی تدافعی نیست. این مسئله به سود تیمی مثل استقلال است و با این وضعیت، تاکتیک‌های ساپینتو در زمین بهتر پیاده می‌شود. استقلال در این فصل نشان داده که در مقابل تیم‌های تدافعی، ضعف دارد و در اجرای پلن دوم خود را به بن‌بست می‌خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها