|
کدخبر: 294606 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

به قهرمانی پرسپولیس ایمان دارم / ترابی چشم‌نواز بازی می‌کند / یک مانع در قائمشهر وجود دارد

اردلان آشتیانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: مهدی ترابی برای چندین هفته، جزو نفرات تاثیرگذار و درخشان پرسپولیس بود. او در این بازی به معنای دقیق کلمه، حقانیت خود را اثبات کرد. در فوتبال ایران بیشتر نگاه‌ها به سمت گلزنان معطوف شده و کم‌تر شاهد تحسین مهره‌های موثر و کارآمدی مثل مهدی هستیم.

ورزش به قهرمانی پرسپولیس ایمان دارم / ترابی چشم‌نواز بازی می‌کند / یک مانع در قائمشهر وجود دارد

تنها یک برد تا رسیدن به جام قهرمانی فاصله وجود دارد. سرخپوشان پایتخت با کسب پیروزی برابر نساجی مازندران، قهرمان لیگ برتر خواهد شد. پرسپولیس در هفته بیست ونهم رقابت های لیگ برتر، با ارائه یک نمایش هجومی و زیبا، موفق به شکست تیم گل گهر سیرجان شد.

مهدی ترابی مرد اول قرمزها در این دیدار بود و با هت تریک خود، کمک شایانی به تیمش برای کسب ۳ امتیاز بازی کرد. سعید صادقی دیگر گل پرسپولیس را زد تا به روند خوب خود ادامه دهد.

پرسپولیس فصل پر فراز و نشیبی را در لیگ بیست و دوم سپری کرد. از شروع مقتدرانه و صدرنشینی زودهنگام، جدایی لوکادیا و نزول رتبه در جدول تا بازگشت آرامش و فتح دربی تهران و نهایتا تصاحب صدر جدول، وقایعی در فصل جاری محسوب می شوند که یحیی گل محمدی و شاگردانش آن ها را تجربه کردند.

البته هنوز هیچ‌چیز تمام نشده و قرمزها برای کسب قهرمانی باید از سد نساجی عبور کنند. کوچک ترین لغزشی در این مسابقه می تواند سپاهان را به قهرمانی امیدوار کند. سرنوشت قهرمانی در دستان پرسپولیس است و فرصت سوزی در روز پنجشنبه، می تواند پشیمانی بزرگی برای صدرنشین کنونی لیگ ایجاد کند.

زردهای اصفهانی در دیدار همزمان، مهمان تیم مس کرمان هستند. مسی ها برای بقا در لیگ می جنگند و طبیعتا با تمام قوا برابر شاگردان ژوزه مورایس قرار خواهند گرفت.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط پرسپولیس و وضعیت جدول مسابقات لیگ برتر، گفت و گویی با اردلان آشتیانی انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-گل-گهر

اشتباه محاسباتی کار دست گل‌گهر داد

اردلان آشتیانی درباره پیروزی پرگل پرسپولیس برابر گل گهر سیرجان گفت: تمام مسابقات هفته‌های پایانی، حکم فینال را برای تیم‌ها دارند. بازی مقابل هواداران پرشمار در ورزشگاه آزادی، شرایط روحی و روانی خاص را می‌طلبد. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس با ارائه یک نمایش جذاب و حساب شده، موفق به پیروزی و کسب سه امتیاز شدند.

او در مورد علت شکست سنگین تیم گل گهر در تهران توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع چنین نتیجه پرگلی، به اشتباه تاکتیکی و ضعف در آنالیز کادر فنی گل گهر مربوط می شود. گل گهری‌ها دقیقا نمی دانستند که باید با چه رویکرد و سیستمی برابر پرسپولیس قرار بگیرند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: خط دفاعی تیم مهمان به نوعی سردر‌گم بود و فرصت‌های گلزنی زیادی به پرسپولیس داد. غیبت آرمین سهرابیان به عنوان مدافع با تجربه گل گهر، ضربه زیادی به فاز دفاعی این تیم زد. اشتباهات فردی میان مدافعان و همچنین دروازه بان گل گهر دیده شد.

وی افزود: کارهای ترکیی و تاکتیکی عناصر هجومی پرسپولیس در کانال‌های کناری، خط دفاعی گل گهر را بسیار اذیت کرد. پرسپولیس می توانست حداقل دو گل دیگر را هم به ثمر برساند.

ترابی-پرسپولیس

مهدی چشم‌نواز بازی می‌کند

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد درخشش مهدی ترابی و هت‌تریک در این دیدار بیان کرد: مهدی ترابی برای چندین هفته، جزو نفرات تاثیرگذار و درخشان پرسپولیس بود. او در این بازی به معنای دقیق کلمه، حقانیت خود را اثبات کرد. در فوتبال ایران بیشتر نگاه ها به سمت گلزنان معطوف می شود و کم تر شاهد تحسین مهره های موثر و کارآمدی مثل ترابی هستیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: او در این دیدار سه مرتبه دروازه گل گهر را باز کرد و این بار به طور جدی چشم‌ها را خیره کرد. مهدی واقعا چشم نواز بازی می کند و امیدوارم که در تیم ملی هم بتواند به جایگاه واقعی خود برسد. ترابی پس از مسابقات جام جهانی، یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان پرسپولیس و همین طور لیگ برتر بوده است.

این مفسر فوتبال در ارتباط با طعنه های کادر فنی و بازیکنان سپاهان به پرسپولیس اظهار کرد: آقای مورایس یک مربی حرفه‌ای محسوب شده که در باشگاه های بزرگی مثل چلسی کار کرده است. او سابقه دستیاری مورینیو را در کارنامه دارد. از ابتدای فصل شاهد اظهار نظر غیرحرفه‌ای و یا کنایه آمیز از سوی او نبودیم اما به یک‌باره و در مقاطع پایان فصل چنین ادعاهای بی‌اساسی مطرح شد.

وی اضافه کرد: این مربی زمانی که علیه یکدیگر صحبت کردنِ مربیان داخلی را دید، رفتار و منشش تغییر کرد. تیم هایی که اوضاع بر وفق مراد آن‌ها پیش نمی رود، تقصیرها را گردن تیم موفق و پیشتاز می‌اندازند.

کمک-داور-ویدئویی1

با وی‌ای‌آر عدالت در فوتبال ما جاری می‌شود

آشتیانی در رابطه با وضعیت داوری در لیگ بیست و دوم به گسترش نیوز گفت: اشتباهات فاحش داوری در لیگ ما به وفور رخ می دهد و شاید در هیچ کجای دنیا شاهد این میزان اشتباه نباشیم. این ایرادات و کاستی‌ها در داوری موجب شده تا هرکسی به خودش اجازه اظهار نظر خلاف واقع را بدهد. کمیته اخلاق باید به این مسائل ورود کرده و مانع حواشی بی اساس فوتبال ما شود.

او تصریح کرد: با ورود سیستم وی‌ای‌آر نیز حواشی و اعتراضات همیشگی ادامه خواهد داشت. من با آمدن این سیستم موافق هستم و بودنش را به صلاح فوتبال مملکت می‌دانم اما فرهنگ سازی‌های دیگری هم باید شکل بگیرد. با وجود وی‌ای‌آر، عدالت بیشتری در فوتبال ما جاری شده و شاید قدری از مسائل حاشیه‌ای هم فروکش کند.

کارشناس فوتبال در خصوص جذب مهاجم جدید برای فصل آینده عنوان کرد: پرسپولیس در فاز تهاجمی وضعیت خوبی دارد. مهاجمان خوبی در لیست پرسپولیس حضور داشته و من کاستی خاصی در این رابطه نمی‌بینم. درصورت جذب فوروارد جدید، باید یک یا دو مهاجم جدا شوند.

او در پیوند با بازی آخر پرسپولیس در لیگ با نساجی مطرح کرد: تیم‌های شمالی در زمین خود رو به فوتبال فیزیکی آورده و روی توپ‌های هوایی برنامه دارند. من به قهرمانی پرسپولیس ایمان دارم ولی شاید برخی مسائل مانعی در این راه ایجاد کنند. یکی از این موارد، زمین نامطلوب شهید وطنی است که واقعا وضعیت بدی دارد. بازیکنان با‌تجربه زیادی در ترکیب پرسپولیس حضور دارند و می توانند شرایط را در هفته آخر به خوبی مدیریت کنند.

ارسال نظر