|
کدخبر: 291442 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است / مس با تمام قوا به زمین می‌آید

اردلان آشتیانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: مس کرمان در ضد حملات خطرناک است و اساساً یک تیم واکنشی محسوب می‌شود. با توجه به باخت به نفت آبادان، حالا مس سایه سنگین نفت را پشت سرش حس می‌کند. ترس از سقوط، احتمالاً موجب شده تا مس با تمام قوا برابر پرسپولیس قرار بگیرد.

ورزش شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است / مس با تمام قوا به زمین می‌آید

پرسپولیس هفته بیست و پنجم را با کسب یک پیروزی مهم سپری کرد. شاگردان یحیی گل محمدی با نتیجه ۳ بر صفر از سد تیم ملوان بندرانزلی گذشته و فاصله خود با صدر جدول را کاهش دادند.

مهدی ترابی، سعید صادقی و لئاندرو پریرا گلزنان پرسپولیس در این دیدار بودند. با توجه شکست سپاهان مقابل تراکتور، پرسپولیس به یک امتیازی تیم صدرنشین رسید. سرخ‌پوشان هفته آینده به مصاف تیم مس کرمان می‌رود. این دیدار روز جمعه ۲۵ فروردین و در ورزشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود.

مسابقه این دو تیم در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به سود قرمزهای تهرانی به اتمام رسید. شیخ دیاباته تک‌گل پرسپولیس را در آن دیدار به ثمر رساند. یکی از نکات مهم در خصوص این بازی، به خطر محرومیت ۱۰ بازیکن پرسپولیس مربوط می‌شود.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف مس می‌رود که ۱۰ بازیکن این تیم در خطر محرومیت از دربی قرار دارند. سروش رفیعی، میلاد سرلک، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد عمری و علی نعمتی ده بازیکنی هستند که در صورت دریافت کارت زرد در این تقابل، دربی سرنوشت ساز را از دست خواهند داد.

این موضوع ممکن است منجر به اعمال تغییراتی در ترکیب اصلی پرسپولیس شود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس برابر ملوان و همچنین در خصوص دیدار بعدی قرمزها با مس کرمان، گفت‌وگویی با اردلان آشتیانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

آشتیانی-پرسپولیس

این تاکتیک ملوانی‌ها خودکشی بود

اردلان آشتیانی درباره پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل ملوان گفت: زمانی که تیمی با ۳ گل و ایجاد فرصت‌های فراوان گلزنی، به برتری می‌رسد، مشخصاً عملکرد خیلی خوبی از خود برجای گذاشته است. البته ملوان هم از آن فرم سابق خود که پیش از رقابت‌های جام جهانی داشت، فاصله زیادی گرفته است.

او افزود: بازیکنان این تیم در برابر پرسپولیس کاملاً بی‌انگیزه ظاهر شدند. بازی مقابل پرسپولیس و استقلال با به‌کارگیری پرس از جلو، به‌نوعی خودکشی محسوب می‌شود. استراتژی تیم مهمان در ورزشگاه آزادی منطقی و مناسب نبود.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد ترکیب پرسپولیس و حضور میلاد سرلک به‌عنوان تک هافبک دفاعی توضیح داد: در بازی با مس رفسنجان هم به‌نوعی شاهد چنین آرایشی بودیم که مثمر ثمر هم واقع شد. استفاده از این طرح و برنامه در مقابل تیم‌هایی مثل ملوان برای بیشتر هجومی کردن ترکیب را به‌شخصه می‌پسندم.

آشتیانی ادامه داد: البته سرلک ذاتاً یک هافبک باکس تو باکس است و خیلی نمی‌توان او را هافبکی تدافعی و یا هولدر (HOLDER) در نظر گرفت. او خیلی توانایی دفع توپ‌های جلوی خط دفاعی و پوشش کامل آن منطقه را ندارد. بهره‌گیری از این ترکیب در بازی‌های دشوارتر می‌تواند برای پرسپولیس گران تمام شود.

پرسپولیس-ملوان1

وی خاطرنشان کرد: در مقاطعی از همین بازی نیز ضعف پوشش دهی در میانه زمین را نظاره‌گر بودیم. به همین جهت کادر فنی اسدبیگی را به زمین آورد و در کنار سرلک قرارداد تا سیستم پرسپولیس بازهم ۱-۳-۲-۴ شود.

مدافع اسبق پرسپولیس در ارتباط با گلزنی لئاندرو پریرا در این دیدار خانگی اظهار کرد: پریرا بازیکن سریع و باهوشی است و به‌خوبی پرس می‌کند. در مورد عملکرد او در انتهای فصل می‌توان قضاوت دقیق‌تری داشته باشیم. نوع فوتبال این مهاجم با لوکادیا کاملاً متفاوت است و من قیاس این دو را منطقی نمی‌دانم.

 آشتیانی ادامه بیان کرد: لوکادیا پرس نمی‌کرد و دوندگی پایینی داشت ولی در محوطه جریمه زهردار بود. به عقیده من او بازیکن قابلی است و می‌تواند در ادامه به پرسپولیس کمک کند. حداقل از جری بنگستونِ زمان مربیگری برانکو خیلی بهتر است.

او در رابطه با عملکرد مهدی عبدی در بازی‌های اخیر به گسترش نیوز گفت: مهدی عبدی مهاجم خوبی است و ظرفیت‌های بالایی دارد. پس از نیمکت نشین‌های مداوم در نیم‌فصل اول، حالا خودش را پیدا کرده و به جایگاه ثابتی در ترکیب رسیده است. او سابقه گلزنی در فینال لیگ قهرمانان و همین‌طور در دربی را دارد. امیدوارم همین روند را ادامه داده و کمک‌حال پرسپولیس باشد.

مس-کرمان1

مس با تمام قوا به میدان می آید

پیشکسوت پرسپولیس در پیوند با دیدار بعدی سرخپوشان برابر مس کرمان مطرح کرد: مس کرمان باوجود استفاده از سیستم ۳-۳-۴، بیشتر رویکرد تدافعی دارد و در بازی‌های این فصل نیز شاهد این موضوع بودیم. مس توپ را به حریف واگذار کرده و منتظر اشتباه تیم مقابل می‌ماند.

آشتیانی تصریح کرد: این تیم در ضد حملات خطرناک است و اساساً یک تیم واکنشی محسوب می‌شود. با توجه به باخت به نفت آبادان، حالا مس سایه سنگین نفت را پشت سرش حس می‌کند. ترس از سقوط، احتمالاً موجب شده تا مس با تمام قوا برابر پرسپولیس قرار بگیرد.

او درباره سه کارته بودن ۱۰ بازیکن پرسپولیس و احتمال استراحت کردن آن‌ها در کرمان اذعان کرد: این موضوع در فوتبال دیگر منسوخ شده و چنین مسائلی مربوط به ۲۰-۳۰ سال گذشته می‌شود. تیم‌ها در کورس قهرمانی هستند و با کوچک‌ترین لغزش قهرمانی از دست می‌رود.

این کارشناس فوتبال در پایان اضافه کرد: بازیکنان پرسپولیس باید با تمام توان خود به میدان بروند. طبیعتاً این موضوع منجر به احتیاط بازیکنان در خطر محرومیت می‌شود ولی صحبت از استراحت دادن به این نفرات بی‌منطق است. من در ادامه فصل شانس زیادی برای قهرمانی پرسپولیس قائل هستم. پرسپولیس بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار دارد که می‌توانند در این برهه حساس چاره‌ساز باشند.

  • علی سعیدی کیا ارسالی در

    اول به امیدخدا ودوم تعصب و غیرت بازیکنان پرسپولیس که همیشه ودرهمه ابعادنمونه اندودر تعصب هم بی بدیل اندوسوم حمایت هوادارن مون که بازهم چه ازلحاظ جمعیت وتعدادکه بااختلاف فاحش درآسیااولیم وچه حمایت واخلاق و کمک و پشت تیم بودن الگوییم دربی رابااختلاف می‌بریم انشالله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها