|
کدخبر: 288101 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس یک ضعف بزرگ دارد / پریرا از لوکادیا بهتر است

اردلان آشتیانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: من عملکرد پریرا در این بازی را بسیار پسندیدم. او را مهاجمی باهوش و فرصت طلب دیدم. این بازیکن به خوبی از پشت خط دفاعی سپاهان حرکت می‌کرد و با زمان‌بندی دقیق، با دروازه بان تک به تک می‌شد.

ورزش پرسپولیس یک ضعف بزرگ دارد / پریرا از لوکادیا بهتر است

پرسپولیس با کسب یک برد درخشان در اصفهان، به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد. قرمزهای پایتخت با ارائه عملکردی کم نقص و تهاجمی، موفق به شکست صدرنشین فعلی لیگ برتر شدند.

گولسیانی خیلی زود پرسپولیس را پیش انداخت اما اشتباه اسماعیلی فر منجر به گل تساوی سپاهان در دقیقه ۴۰ شد. پرسپولیس نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و عیسی آل کثیر گل دوم را وارد دروازه نیازمند کرد. بازی با برتری پرسپولیس پیش می‌رفت تا اینکه فرشاد احمدزاده گل تساوی زردهای اصفهانی را به ثمر رساند.

این دیدار جذاب در طول ۹۰ دقیقه، با نتیجه دو بر دو به اتمام رسید. در وقت‌های اضافه بازی، پرسپولیس فوتبال خود را به میزبان دیکته کرد. سیامک نعمتی و گولسیانی، گل های بعدی پرسپولیس را به ثمر رسانده تا شاگردان یحیی گل محمدی با نتیجه چهار بر دو از سد حریف قدرتمند خود عبور کنند. اخراج سیاوش یزدانیِ پراشتباه، از جمله نکات قابل توجه این مسابقه بود.

پرسپولیس با این نتیجه خوب، نتایج نه چندان خوب خود در هفته های گذشته را به نوعی جبران کرد و حالا با روحیه‌ای بهتر به مصاف حریفان در لیگ و جام حذفی خواهد رفت. سرخپوشان پایتخت در مسابقه بعدی خود در چهارچوب رقابت های لیگ برتر، در خانه به مصاف نفت مسجدسلیمان می رود.

این دیدار روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد پرسپولیس برابر سپاهان و همچنین درباره تقابل روز دوشنبه با نفت مسجدسلیمان، گفت و گویی با اردلان آشتیانی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

آشتیانی-پرسپولیس

اشتباه بزرگ مورایس مقابل پرسپولیس

اردلان آشتیانی درباره برد ارزشمند پرسپولیس مقابل سپاهان گفت: بازی بسیار جذابی از آب درآمد و باید اعتراف کنم که پس از مدت‌ها شاهد فوتبالی بسیار با‌کیفیت در کشور بودیم. سپاهان قصد داشت که اسیر ضدحملات پرسپولیس نشود و به این خاطر، پرس را از عقب‌تر انجام داد. این موضوع منجر به بازیسازی مدافعان پرسپولیس از منطقه یک سوم دفاعی شد.

او ادامه داد: روی گل اول شاهد این مطلب بودیم که بازیسازی هدفمند از دفاع منجر به به دست آمدن یک پنالتی شد. فشار زیاد مهره‌های هجومی پرسپولیس، یک روز سخت را برای مدافعان سپاهان ایجاد کرده بود. بازیکنانی مثل یزدانی، روز پراشتباهی را پشت سر گذاشتند.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: سپاهان در طول ۹۰ دقیقه به بازی برگشت اما در بحث پرسینگ و بازپس گرفتن توپ مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت. از نظر نظم و ساختار تیمی، سپاهان تیمی نبود که ما در گذشته دیده بودیم. در وقت های اضافه نیز پرسپولیس تیم برتر بود و با تعویض های خوب و تغییر سیستم، برد نصیب ما شد.

گولسیانی-سپاهان

ایرادی که هنوز برطرف نشده است

آشتیانی درخصوص نوسانات اخیر پرسپولیس در بحث نتیجه‌گیری بیان کرد: دلیل این موضوع، تفاوت نوع بازی حریفان پرسپولیس است. تیم های مثل سپاهان، فوتبالی رو به جلو ارائه می دهند و مسلما بازی مقابل چنین تیم‌هایی برای پرسپولیس ساده‌تر است.

وی اضافه کرد: در سمت مقابل، یک سری تیم هایی مثل هوادار هستند که فوتبالی تدافعی، بسته و واکنشی را در دستور کار خود قرار می دهند. پرسپولیس برابر این دسته از تیم‌ها، به وضوح مشکل دارد. به نظر من پرسپولیس کماکان راهکاری برای تقابل با تیم‌های دفاعی ندارد که این موضوع تا به اینجا برای این تیم گران تمام شده است.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: در اهواز هم این نکته را مشاهده کردیم و تیم جواد نکونام با ارائه همان سبک تدافعی، ۳ امتیاز از پرسپولیس گرفت. درحال حاضر تیم‌های بزرگ اروپایی مثل من سیتی یا بارسا، موفق به پیدا کردن راهی برای تقابل با تیم‌های تدافعی شدند.

پریرا-اصفهان

پریرا از لوکادیا هم بهتر است

آشتیانی در ارتباط با زوج جدید خط حمله پرسپولیس اظهار کرد: من عملکرد پریرا در این بازی را بسیار پسندیدم. او را مهاجمی باهوش و فرصت طلب دیدم. پریرا به خوبی از پشت خط دفاعی سپاهان حرکت می‌کرد و با زمان‌بندی دقیق، با دروازه بان تک به تک می‌شد.

او در ادامه بیان کرد: فرم بدنی او نیز عالی بود و به نظرم خرید حساب شده‌ای به شمار می‌رود. از یک منظر حتی می توان گفت که از لوکادیا هم برای پرسپولیس مفیدتر است؛ از این جهت که او پرس کردن را هم خوب بلد است. نکته‌ای که در فوتبال لوکادیا دیده نمی‌شد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در رابطه با مصدمیت های پرشمار دیاباته به گسترش نیوز گفت: قرارداد او را باید طوری تنظیم می‌کردند که بازی به بازی به او پول بدهند. دیاباته تا اینجا گل‌هایی برای پرسپولیس زده اما از نظر سبک بازی هم انتقاداتی به او وارد است. او یک مهاجم ساکن و کم تحرک است که فقط منتظر رسیدن توپ می ماند.

گولسیانی-مغانلو

آشتیانی تصریح کرد: درواقع دوران این فورواردهای ایستا دیگر به سر رسیده است. شیخ در قطر هم خیلی موفق نبود و فرم بدنی مناسبی ندارد.  به عقیده من یک خرید شتاب زده برای پرسپولیس به حساب می‌آید.

اردلان آشتیانی درباره تقابل بعدی پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان در لیگ توضیح داد: پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تیم بسیار خطرناکی است. ارائه فوتبال تدافعی از پس هر تیمی برنمی‌آید. ابزار و فرم مطلوبی را می‌طلبد که نفت در حال حاضر این موارد را ندارد. البته تیم نفت وینگرهای خوبی دارد که از سرعت و تکنیک خوبی هم برخوردار هستند.

این مفسر فوتبال در پایان اضافه کرد: منتها وضعیت خط دفاعی این تیم جالب نیست و در زمان آقای مهاجری به وضوح شاهد آسیب پذیری این پست بودیم. آقای عنایتی در بازی‌های اخیر موفق به گرفتن چند مساوی شده و خط دفاعی را کمی سر و سامان داده است. به نظر من نفت مقابل پرسپولیس کار خیلی سختی دارد. درصورت انجام یک فوتبال کم اشتباه، شانس گرفتن امتیاز را هم دارد اما احتمال آن کم است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها