|
کدخبر: 292571 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مفسر و کارشناس فوتبال؛

گفته بودم پرسپولیس برنده می‌شود / استقلال هنوز شانس دارد / حیدری عالی قضاوت کرد

محمدرضا مهدوی به گسترش نیوز گفت: استقلال با این باخت کار سختی برای قهرمانی دارد. برای این تیم هنوز می‌توان شانس قهرمانی قائل بود ولی این شانس با توجه به نتایج به دست آمده، کم شده است. در حال حاضر بخت قهرمانی پرسپولیس و سپاهان بیشتر است. کار قهرمانی استقلال به اما و اگر رسیده و باید منتظر توقف یا شکست دو تیم دیگر باشد.

ورزش گفته بودم پرسپولیس برنده می‌شود / استقلال هنوز شانس دارد / حیدری عالی قضاوت کرد

دربی حساس و سرنوشت ساز پایتخت با برتری قرمزهای پایتخت به اتمام رسید. پرسپولیس با گلزنی عیسی آل کثیر، فاتح شهرآورد شماره ۱۰۰ شد و با توجه به توقف سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر برابر ملوان، به صدر جدول صعود کرد.

دو تیم با ترکیبی قابل پیش بینی به مصاف یکدیگر رفتند. در نیمه اول شاهد بازی جذاب و باکیفیتی نبودیم اما در نیمه دوم وضعیت متفاوتی رقم خورد. پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم به گل رسید و بازی پس از گلزنی آل کثیر روند دیگری به خود گرفت.

استقلال بعد از دریافت گل، حملاتی را روی دروازه علیرضا بیرانوند ترتیب داد ولی هیچ‌کدام ثمری نداشتند. تعویض‌های ریکاردو ساپینتو برای بازگشت استقلال به بازی نتیجه‌ای در برنداشت و به این ترتیب چهارمین شکست فصل آبی‌ها رقم خورد. رؤیای دفاع از عنوان قهرمانی برای استقلال رنگ باخته اما هنوز روی کاغذ می‌توان برای آبی‌ها شانس قائل بود.

بازی‌های باقی مانده سپاهان و همین‌طور پرسپولیس در ادامه راه، ساده‌تر به نظر می‌رسد اما در این مقطع از فصل، نمی‌توان هیچ مسابقه‌ای را به شکل مطلق آسان در نظر گرفت. پیکان، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان حریفان سه تیم بالای جدول در هفته بیست و هشتم هستند.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط دربی تهران و عملکرد دو تیم، گفت‌وگویی با محمدرضا مهدوی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ترابی-دربی

فاکتور برتری یحیی نسبت به ساپینتو

محمدرضا مهدوی درباره دیدار دربی و برد ارزشمند پرسپولیس گفت: پیش از بازی در مورد سیستم تهاجمی استقلال و تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس صحبت کرده بودم. به نظر من هردو تیم در این مسابقه عالی کار کردند. طبق پیش‌بینی گذشته بنده، پرسپولیس با استفاده از عنصر تجربه، هوشیاری بیشتر بازیکنان خود و درایت کادر فنی برنده این مصاف حساس شد.

او ادامه داد: تجربه حضور در دربی های گذشته، امر مهمی است و یحیی با استفاده از این فاکتور، پیروز این نبرد شد. کادر فنی پرسپولیس آل کثیر را برای دقایق حساس بازی نگه داشته بود. حتی عمری نیز خیلی هدفمند وارد بازی شد و او هم شانس گلزنی در دربی را داشت. تعویض‌های یحیی خیلی مؤثر بود و تأثیر بالایی بر روند بازی گذاشت.

مهدوی در خصوص اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر تأثیر بازی مغرورانه بازیکنان استقلال بر کیفیت این تیم در دربی اظهار کرد: چنین ادعایی را به‌هیچ‌وجه قبول ندارم. همه آرزوی بازی در دربی را دارند و برای حضور در چنین دیداری لحظه‌شماری می‌کنند. این صحبت‌ها کم‌لطفی برخی دوستان است که با مطرح کردن چنین نظراتی، شأن و منزلت بازیکنان را پایین می‌آورند.

وی در رابطه با تأثیر نتیجه دربی بر سرنوشت قهرمانی به گسترش نیوز گفت: استقلال با این باخت کار سختی برای قهرمانی دارد. برای این تیم هنوز می‌توان شانس قهرمانی قائل بود ولی این شانس با توجه به نتایج به دست آمده، کم شده است. در حال حاضر بخت قهرمانی پرسپولیس و سپاهان بیشتر است. کار قهرمانی استقلال به اما و اگر رسیده و باید منتظر توقف یا شکست دو تیم دیگر باشد.

دربی-پایتخت

حیدری قضاوت خیلی خوبی داشت

این کارشناس فوتبال در پیوند با قضاوت پیام حیدری در دربی و اعتراض استقلالی‌ها نسبت به او توضیح داد: باید به آقای حیدری بابت قضاوت خوبش تبریک گفت. به‌هرحال همه افراد داخل زمین اشتباه می‌کنند و نباید داور را از ارتکاب اشتباه مبرا دانست.

او در ادامه اذعان کرد: داوری در چنین جو سنگینی واقعاً کار دشواری است. ما باید به داوران داخلی خود اعتماد کرده و فضای خوب و به دور از تنشی برای آن‌ها مهیا کنیم. تشخیص پنالتی بودن صحنه برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس کار ساده‌ای نیست.

ستاره اسبق تیم ملی درباره عملکرد کلی ساپینتو در استقلال طی فصل جاری مطرح کرد: من درمجموع ساپینتو را یک مربی بزرگ و با دانش ارزیابی می‌کنم. او برای تطابق و آشنایی با فرهنگ و جو فوتبال ایران نیاز به زمان کافی داشت. او اوایل متوجه جو حاکم بر فوتبال ما نبود و با حواشی و محرومیت‌های زیادی مواجه شد.

ساپینتو-مربی

وی افزود: در نیم‌فصل دوم و به‌تدریج شاهد رفتار مناسب‌تر و معقولانه‌تری از سوی او بودیم. استقلال زیر نظر ساپینتو در این فصل فوتبال خوبی را ارائه داده و اکثر تماشاگران هم از عملکرد کادر فنی و نمایش‌های این تیم راضی هستند. روند ابتدایی او تا حد زیادی به استراماچونی شبیه بود.

محمدرضا مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: استراماچونی برای جا انداختن سیستم سه دفاعه در استقلال نیاز به زمان داشت. این مربی در ابتدای فصل نتایج بدی گرفت اما به مرور استقلال تبدیل به تیمی جذاب شد. به عقیده من ساپینتو برای سال اولش، نتایج خوبی گرفت و درمجموع عملکرد قابل قبولی داشت.

او در پایان اضافه کرد: امیدوارم مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا تمام طرفداران و عاشقان فوتبال در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. حضور این افراد در استادیوم‌ها به ارتقای کیفیت بازی‌ها کمک شایانی می‌کند.

  • اکبرپورمحمدی ارسالی در

    اقای مهدوی پیش بینی شمابردلنگ بودچونکه د ستور
    ۳امتیازبرای ان داده بودندحیدر ی هم دربرابرمیلیونها
    بیننده خودفرو شی کردتمام سوتهای اوعلیه استقلال بودازدق یقه اوحکومت نظامی برای استقلال اعلام کرد
    کارت زردبه غلامی خطای بازیکن لنگ کارت به عارف
    ایااین قضاوت عالی بود بله شماراضی هستیدباید راضی بودتیم های حک ومتی لنگ وزرچوبه .۲جام برای انهااماده دا رندحتی درحذفی هم ابی هارامیزنند
    پی ش بینی حتمانمی گذارنداستقلال نه لیگ نه ح ذفی ....

  • ناشناس ارسالی در

    البته‌داوری‌زمانی که‌پنالتی‌صدرصد‌رابرای ‌استقلال نگرفت‌درکارخود‌بسیارعالی کرد

  • امپراتور ارسالی در

    ۲پنالتی مسلم پرسپولیس در دربی گرفته نشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها