|
کدخبر: 292063 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

نقطه ضعف استقلال از زبان یک پرسپولیسی

سامان آقازمانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن مهم شمردن دربی پیش رو، استقلال را تیمی آماده، هجومی و روی فرم ارزیابی کرد که یک نقطه ضعف بزرگ در ترکیب خود دارد.

ورزش نقطه ضعف استقلال از زبان یک پرسپولیسی

پرسپولیس فصل را بسیار خوب آغاز کرد و خیلی زود صدرنشین شد. قرمزها بعد از مدت‌ها صاحب یک گلزن مطمئن شده بودند. یورگن لوکادیا در نیم‌فصل اول برای پرسپولیس عالی کار کرد و گل‌های مهمی به ثمر رساند.

با آغاز مسابقات جام جهانی قطر و وقفه ایجاد شده در لیگ، این مهاجم هلندی تصمیم به جدایی از جمع سرخ‌پوشان گرفت. بعد از جدایی لوکادیا، پرسپولیس با یک چالش جدی مواجه شد. با نظر کادر فنی دو مهاجم جدید جذب باشگاه شدند. شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا قرمز پوش شده تا نیاز یحیی گل محمدی را در خط حمله رفع کنند اما اوضاع برای این مربی خیلی خوب پیش نرفت.

پرسپولیس به‌تدریج صدر جدول را از دست داد. استقلال و سپاهان فاصله خود با پرسپولیس را جبران کردند. با شکست مقابل سپاهان در آخرین بازی سال گذشته، وضعیت پرسپولیس بدتر از گذشته شد.

در سال جدید وضعیت قرمزهای تهرانی بهتر شد و فاصله با صدر جدول کاهش پیدا کرد. بعد از عملکرد معمولی پریرا و غیبت‌های متوالی دیاباته، مهدی عبدی بار دیگر با درخشش خود، جایگاه ثابتی در ترکیب پرسپولیس پیدا کرد. سرخ‌ها در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ و به دنبال بردهای متوالی خود، این بار از سد مس کرمان گذشت.

پرسپولیس مس را با نتیجه سه بر یک شکست داد تا با روحیه‌ای مطلوب به مصاف استقلال برود. نتیجه دربی می‌تواند تأثیر زیادی در سرنوشت قهرمان لیگ داشته باشد. دیدار دربی روز شنبه و در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. شهرآورد شماره ۱۰۰، یکی از حساس ترین و سرنوشت ساز ترین شهرآوردهای ۲۰ سال اخیر لقب گرفته است.

لغزش در این مسابقه می توان امیدهای قهرمانی هر کدام از این دو تیم را از بین ببرد. سپاهان در این هفته به مصاف ملوان بندرانزلی می رود. در صورت مساوی شدن دربی و غلبه زردهای اصفهانی بر غوهای سپید انزلی، مسیر قهرمانی یاران ژوزه مورایس هموار خواهد شد.

گسترش نیوز در این راستا گفت‌وگویی با سامان آقازمانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

سامان-آقازمانی

استقلال مس کرمان نیست

سامان آقازمانی درباره برد خارج از خانه پرسپولیس برابر مس گفت: پرسپولیس در کرمان محکوم به برد بود. از این مقطع به بعد، هر بازی حکم یک فینال را دارد. خوشبختانه با یک نتیجه خوب و عملکردی هجومی، صاحب برد شدیم. بعد از زدن دو گل، پرسپولیس کمی عقب نشست و بازی را تمام شده در نظر گرفت. در ادامه مس بالا آمد و یکی از گل‌ها را جبران کرد.

او ادامه داد: ما در تقابل با استقلال نباید به این راحتی به حریف فرصت گلزنی دهیم. در دربی جای اشتباه وجود ندارد و شاید نتوان به‌راحتی به بازی برگشت. طبیعتاً استقلال مس کرمان نیست و این روزها به لحاظ فرم، تیم خوب و آماده‌ای محسوب می‌شود. برای رسیدن به قهرمانی، دربی یک فینال تمام‌عیار است. این قول را به هواداران می‌دهم که در صورت برد در دربی، پرسپولیس قهرمان این فصل می‌شود.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد نقطه ضعف استقلال در فصل جاری اظهار کرد: شرایط دربی همواره با سایر بازی‌ها متفاوت بوده است. شرایط جدولی و عوامل دیگر خیلی در نتیجه دربی مؤثر نیست. دو تیم نهایت تلاش خود را برای شاد کردن هواداران به کار می‌گیرند. به نظر من نقطه ضعف استقلال قلب خط دفاعی این تیم است.

بابایی-استقلال

آقا‌زمانی تصریح کرد: اگر بتوانیم دو بازیکن حاضر در این پست را بالا کشیده و از فضای پشت سیلوا و غلامی استفاده کنیم، هم صاحب فرصت گلزنی شده و هم توان گرفتن پنالتی را داریم. دیگر حربه مناسب برای ضربه زدن به استقلال، استفاده از ضربات ایستگاهی است. در بازی رفت هم از این روش موفق به زدن ۲ گل به استقلال شدیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت دربی، به گسترش نیوز گفت: عدم پیروزی در دربی فصل گذشته و لغزش در دقایق پایانی برای پرسپولیس به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد. دربی‌ها همیشه در سرنوشت تیم قهرمان تأثیرگذار هستند. آقا یحیی با استفاده از تجربه شهرآورد فصل گذشته، می‌تواند در این بازی نتیجه لازم را کسب کند.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: مساوی دردی از دو تیم دوا نمی‌کند و قطعاً دو مربی تیم خود را برای به دست آوردن پیروزی راهی میدان می‌کنند. البته چهار بازی دیگر هم اهمیت بالایی دارد و باید برای آن مسابقات هم برنامه داشت. برد در دربی ۵۰ درصد راه قهرمانی را هموار می‌کند.

عیسی-آل-کثیر

عیسی مهره بهتری برای دربی است

آقازمانی در رابطه با عملکرد مهدی عبدی دربازی‌های اخیر عنوان کرد: عبدی به هر دلیلی فصل را خوب شروع نکرد و نیمکت نشین شد. افت قبلی به‌نوعی برای مهدی لازم بود تا متوجه شود که فوتبال در این سطح فراز و نشیب‌های خاص خود را نیز دارد. او بازیکن جوان و مستعدی است و از ظرفیت بالایی برخوردار است.

او در ادامه اذعان کرد: این بازیکن از فرصت ایجاد شده باید نهایت استفاده را برده و جایگاه خود را محکم‌تر کند. او با موفقیت در پرسپولیس می‌تواند به تیم ملی هم برسد. دربی پیش رو می‌تواند به عبدی کمک زیادی کند.

هافبک اسبق پرسپولیس افزود: البته پرسپولیس عیسی آل کثیر را هم در اختیار دارد که می‌تواند کمک‌حال کادر فنی در روز دربی باشد. حرکات سریع آل کثیر در فضای بین مدافعان مرکزی استقلال، می‌تواند شرایط خوبی را برای پرسپولیس رقم بزند. به عقیده من عیسی مهره بهتری برای دربی است.

او درباره پریرا و عملکردش در ترکیب پرسپولیس توضیح داد: جا افتادن در لیگ ایران برای بازیکنان خارجی، امر ساده‌ای نبوده و مستلزم گذشت زمان بیشتری است. پریرا بازیکن باتجربه‌ای به حساب آمده و در صورت استفاده بیشتر از او، می‌تواند برای پرسپولیس مثمر ثمر باشد.

سامان آقا زمانی در پیوند با رقابت سه تیم بالای جدول و شانس قهرمانی پرسپولیس در این میان مطرح کرد: نتیجه دربی در مسیر قهرمانی تأثیر بالایی دارد. سپاهان روی کاغذ بازی‌های ساده‌تری دارد ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و احتمال لغزش این تیم هم وجود دارد. امتیازهای حساسی در پیش است و امیدوارم که پرسپولیس در دربی و همین‌طور در دیدارهای آتی موفق باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها