|
کدخبر: 292265 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

دربی آخر دنیا نیست / شانس استقلال بیشتر است / رضاوند می‌تواند جباری دوم باشد

علی لطیفی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: در این دربی شاهد تقابل نیروی جوانی و انگیزشی استقلال با تیم با تجربه پرسپولیس خواهیم بود. پرسپولیسی‌ها در مجموع نفرات با تجربه‌تری نسبت به استقلال دارند. با توجه به تجربه حضور در دربی، باید بگویم که شرایط جدولی در دربی تاثیرگذار نیست.

ورزش دربی آخر دنیا نیست / شانس استقلال بیشتر است / رضاوند می‌تواند جباری دوم باشد

استقلال با یک برد پرگل به مصاف پرسپولیس در دربی پایتخت خواهد رفت. آبی های تهرانی در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر، با شش گل موفق به شکست تیم هوادار شدند.

آرش رضاوند، مهدی قایدی، سعید مهری و حسین حسینی هرکدام یک بار و محمد محبی دو بار برای استقلال گلزنی کردند. حسینی، کایپتان و دروازه بان آبی ها گل آخر تیم خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. استقلال روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی، برابر رقیب سنتی خود صف آرایی می کند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی به اتمام رسید و امتیازها تقسیم شد. تساوی در این دیدار به درد هیچ تیمی نمی خورد و تنها سپاهان از این نتیجه راضی خواهد بود. قضاوت دربی شماره ۱۰۰، به عهده پیام حیدری است.

علیرضا رضایی، سنگربان دوم استقلال تنها غایب قطعی این تیم در شهرآورد محسوب می شود. پیروزی در این دیدار برای استقلالی ها دو مزیت خواهد داشت. از یک سو باعث ادامه فشار و رقابت نزدیک با سپاهان می شود. از سمت دیگر پرسپولیس را از کورس قهرمانی تا حد زیادی خارج می کند.

گسترش نیوز در این راستا گفت وگویی با علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

علی-لطیفی

یک عملکرد درخشان از شاگردان ساپینتو

علی لطیفی درباره برد پرگل استقلال مقابل هوادار گفت: در این بازی شاهد یکی از بهترین عملکردهای استقلال در تاریخ لیگ برتر بودیم. از تحول استقلال و پیشرفت در فاز دفاعی و تهاجمی بسیار خوشحال هستم. این تیم در نیم فصل اول مسابقات درقسمت های مختلف زمین دچار مشکل بود.

او ادامه داد: یکی از محسوس ترین ایرادات استقلال، ضعف در خلق موقعیت گلزنی بود. ساپینتو و کادر او روی این مشکلات به خوبی کار کرده و استقلال را به کلی متحول کردند. ساپینتو به غیر از بحث فنی، روی مسائل روانی و انگیزشی بازیکنان هم عالی کار کرد.

لطیفی افزود: به عقیده من استقلال در میان تمام تیم های لیگ، بیشترین تنوع تاکتیکی را دارد. در حال حاضر هیچ تیمی نمی تواند تاکتیک استقلال را در فاز هجومی مختل کند.

رضاوند-استقلال

پیشکسوت استقلال در ارتباط با عملکرد رضاوند و پیشرفت فنی او نسبت به گذشته بیان کرد: در خصوص آرش به یک نکته در گذشته اشاره کرده بودم؛ اینکه در صورت استفاده درست از این هافبک و حضورش در پست صحیح، او می تواند در حد مجتبی جباری برای استقلال مثمر ثمر باشد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: زوج سازی و کارهای ترکیبی هافبک های استقلال که توسط کادر فنی ترتیب داده شده، منجر به زهردارتر شدن استقلال در فاز هجومی شده است. استقلال حالا هم از عمق و هم از کناره‌ها تیم خطرناکی است.

لطیفی در مورد اهمیت عمق داشتن ترکیب تیم ها برای دستیابی به موفقیت و قهرمانی اظهار کرد: در لیگ برتر انگلیس، تیم هایی بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند که نیمکت قوی و کارآمدی را دارا هستند. در فوتبال ما هم این موضوع مصداق دارد.

وی تصریح کرد: لیگ ایران یک لیگ فرسایشی به شمار می رود و تیم هایی که از نیمکت بهتری برخوردار هستند و عمق خوبی در اسکواد آن‌ها دیده می شود، شانس بالاتری برای رسیدن به قهرمانی دارند. استقلال در این زمینه پیشرو و سرآمد بود. سپاهان و پرسپولیس هم این شرایط را دارند.

دربی-تهران1

تقابل تجربه و نیروی جوانی

بازیکن پیشین استقلال در رابطه به دربی پیش رو به گسترش نیوز گفت: در این دربی شاهد تقابل نیروی جوانی و انگیزشی استقلال با تیم با تجربه پرسپولیس خواهیم بود. پرسپولیسی‌ها در مجموع نفرات با تجربه‌تری نسبت به استقلال دارند. با توجه به تجربه حضور در دربی، باید بگویم که شرایط جدولی در دربی تاثیرگذار نیست.

او در ادامه مطرح کرد: به باور من موفقیت در دربی به یک نکته مهم بستگی دارد؛ آن نکته این است که تیم توسط کادر فنی از شروع هفته به لحاظ روحی و روانی آماده شده باشد. استرس و فشار باید از روی بازیکنان برداشته شود. در روز دربی بحث تاکتیکی در اولویت آخر قرار دارد. مدیریت تیم از نظر روحی و روانی اهمیت بیشتری دارد.

ملی پوش اسبق اضافه کرد: البته در خصوص دربی و جذاب نبودن آن در سال های گذشته، هواداران هم مقصر هستند. آن ها گاهی فشار زیادی به بازیکنان وارد کرده و ترس از باخت موجب بی کیفیت شدن شهرآوردها می شود. دربی آخر دنیا نیست و باید این مسئله را پذیرفت.

علی لطیفی در پیوند با نتیجه احتمالی در دربی عنوان کرد: هر اتفاقی در این بازی به سود سپاهان تمام می شود. طبیعتا مساوی که بهترین نتیجه برای اصفهانی ها خواهد بود. شکست هر تیمی در این دربی هم به مثابه خروج یک تیم از کورس قهرمانی است. بازی های سپاهان روی کاغذ، راحت‌تر از دو تیم دیگر است. شانس برد استقلال در دربی، کمی بیشتر است اما درکل بازی نزدیکی را خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها