|
کدخبر: 291302 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

قایدی بار مدیریت را هم به دوش کشید / توقع چنین عملکردی از استقلال نداشتم / دربی سرنوشت‌ساز است

اصغر طالب نسب؛ پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: قایدی در حال حاضر نه‌تنها بار تاکتیکی تیم، بلکه بار مدیریتی باشگاه را نیز به دوش می‌کشد. او در یک موقعیت سخت دروازه حریف را باز کرد و بار دیگر توانایی‌های فنی خود را نشان داد. در صورت عدم گلزنی او یا عدم نتیجه‌گیری، فشار روی مدیریت باشگاه صد برابر می‌شد.

ورزش قایدی بار مدیریت را هم به دوش کشید / توقع چنین عملکردی از استقلال نداشتم / دربی سرنوشت‌ساز است

استقلال در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر، مهمان تیم آلومینیوم بود. مصاف دو تیم در اراک با برتری آبی‌های تهرانی به پایان رسید.

ریکاردو ساپینتو در این بازی مجبور به انجام تغییراتی بود. حضور ثابت زبیر نیک‌نفس به جای روزبه چشمی از نکات قابل‌ذکر بازی بود. سعید مهری نیز با اتمام محرومیت خود در ترکیب اصلی قرار گرفت. استقلال در نیمه اول موقعیت‌های خوبی خلق کرد ولی موفق به زدن گل نشد.

در نیمه دوم حملات استقلال به ثمر نشست و مهدی قایدی بار دیگر فرشته نجات ساپینتو شد. پورحمیدی موفق به مهار شوت سرکش ستاره بوشهری استقلال نشد تا میزبان از حریف خود عقب بیافتد. در ادامه نیز حملات استقلال زهر بیشتری داشت ولی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. مدافع عنوان قهرمانی با این پیروزی، هم امتیاز سپاهان در صدر جدول شد.

استقلال هفته آینده به مصاف تیم هوادار می‌رود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در این بازی، گفت‌وگویی با اصغر طالب نسب انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

نیکنفس-استقلال

توقع چنین عملکردی را نداشتم

اصغر طالب نسب درباره برد باارزش آبی‌ها در اراک گفت: بازی خوب و پرسرعتی را شاهد بودیم. با توجه به اتفاقات اخیر در باشگاه، توقع چنین عملکردی را از استقلال نداشتم. پیش‌بینی من در بهترین حالت، کسب یک امتیاز از این بازی بود.

او در ارتباط با درخشش مهدی قایدی در هفته‌های اخیر و همچنین گلزنی مقابل آلومینیوم بیان کرد: من از ابتدای فصل و در دوران افت قایدی به یک نکته تأکید داشتم. آن نکته این بود که در صورت بازگشت این بازیکن به فرم سابق، بسیاری از مشکلات استقلال در فاز هجومی حل خواهد شد.

بازیکن پیشین استقلال ادامه داد: قایدی در حال حاضر نه‌تنها بار تاکتیکی تیم، بلکه بار مدیریتی باشگاه را نیز به دوش می‌کشد. او در یک موقعیت سخت دروازه حریف را باز کرد و بار دیگر توانایی‌های فنی خود را نشان داد. مهدی از یک فرصت ۳۰ درصدی گل ساخت. در صورت عدم گلزنی قایدی یا عدم نتیجه‌گیری، فشار روی مدیریت باشگاه صد برابر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: او با این میزان از آمادگی می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند. قایدی هنوز هم شانس بازی در سطوح بالا را دارد و چیزی کم‌تر از مهدی طارمی ندارد. متأسفانه برخی حواشی و یا تصمیمات نادرست، مانع از پیشرفت حداکثری او شد.

فتح-الله-زاده

پول بیت‌المال با این مدیران حیف‌ومیل می‌شود

پیشکسوت استقلال در رابطه با مدیریت باشگاه و حواشی اخیر پیرامون علی فتح‌الله‌زاده اظهار کرد: بدون تردید آقای فتح‌الله زاده در به وجود آمدن این شرایط اسفناک مقصر بوده ولی نمی‌توان تمام تقصیرات را به گردن او انداخت. وضعیت فعلی، میراث چندین مدیر در سال‌های گذشته تا به امروز است. نوع انتخاب مدیرعامل برای باشگاه استقلال مشکل دارد و فکری پشت آن نیست.

او در ادامه بیان کرد: در انتخاب اعضای هیئت‌مدیره نیز این وضعیت وجود دارد. خرید سهام باشگاه در چنین شرایطی برای هیچ‌کس عقلانی نیست. پول بیت‌المال با این مدیران ضعیف حیف‌ومیل می‌شود و هواداران مدام در استرس هستند.

هافبک اسبق آبی‌ها در مورد گفت‌وگوی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با علی فتح‌الله زاده در تلویزیون توضیح داد: من این برنامه را بدون شناخت آقای قربان زاده مشاهده کردم. به‌وضوح مشخص بود که آقای فتح‌الله‌زاده در قبال اتهامات موجود، حرفی برای گفتن نداشت. هیچ برنامه و طرحی برای حل مشکلات وجود ندارد و با این مدیریت کار برای کسب موفقیت سخت خواهد بود.

استقلال-برد-در-اراک

بردن آلومینیوم کار آسانی نیست

طالب نسب در خصوص عملکرد خط میانی استقلال در نیم‌فصل دوم و درخشش در مسابقات اخیر مطرح کرد: بهبود عملکرد این پست در استقلال محسوس بوده و حالا هافبک‌های استقلال هماهنگ‌تر از قبل شده و خواسته‌های کادر فنی را در زمین بهتر اجرایی می‌کنند.

او تصریح کرد: منتها این تغییرات و ارتقای کیفی در فوتبال ایران موقتی است. نهایتاً یک یا دو فصل اوضاع بهتر می‌شود و بعد از آن دوباره همه‌چیز به حالت قبل برمی‌گردد. ترکیب استقلال با ایجاد یک ثبات مناسب، جا افتاد و شرایط خیلی بهتر شد. کسب پیروزی مقابل یک تیم فیزیکی مثل آلومینیوم کار ساده‌ای نیست و استقلال در این بازی خارج از خانه به‌واقع خوب و هوشمندانه بازی کرد.

او افزود: در صورت ادامه این روند خوب، می‌توان به رخ دادن اتفاقات شیرین در انتهای فصل امیدوار بود. البته به عقیده من خط میانی استقلال هنوز آن شادابی، دوندگی و خلاقیت ایده آل را ندارد و برای رسیدن به نقطه مدنظر راه زیادی باید طی شود. هافبک‌های استقلال بیشتر مشغول انجام کار تدافعی هستند. شاید بتوان گفت که هافبک‌ها حدوداً ۷۰ درصد به وظایف دفاعی پرداخته و تنها ۳۰ درصد به انجام کارهای هجومی مشغول هستند.

ساکت-الهامی

او درباره بازی بعدی استقلال با تیم هوادار عنوان کرد: اصولاً بازی‌های پیش از دربی، دارای محسنات و مضراتی است. حُسن این موضوع این است که بازیکنان برای حضور فیکس در دربی، با تمام وجود تلاش می‌کنند. بدی این ماجرا هم به احتیاط بیش‌ازحد برای مصدوم یا محروم نشدن مربوط می‌شود. استقلال با یک بازی هوشمندانه می‌تواند در این بازی هم پیروز شود.

او در پایان اضافه کرد: هوادار تیم خوبی است و در این فصل همراه با ساکت الهامی تیمی خطرناک نشان داده است. برد در این دیدار جهش خوبی برای دربی خواهد بود. در صورت کسب برد هر دو تیم مدعی، دربی می‌تواند یک بازی حساس و تعیین‌کننده برای قهرمانی باشد.

  • محمداستقلالی ارسالی در

    دربی رومیبریم قهرمان میشیم...زنده باداست قلال کبیر
    💫💙💙💫👑

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها