|
کدخبر: 262738 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

خریدهای پرسپولیس افتضاح بودند/ فوتبال ما فراتر از آماتور است

جمشید شاه محمدی پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: زمانی که یک مربی تصمیم به استعفا می گیرد، باید برود. یحیی بارها این کار را تکرار کرده ولی در نهایت ماندگار شده است. این استعفا‌ها که بیشتر بوی بهانه جویی می دهد، در آخر موجب بی انگیزگی بازیکنان می شود. در این شرایط نه بازیکن و نه هوادار برای شما احترامی قائل نخواهد بود.

فوتبال خریدهای پرسپولیس افتضاح بودند/ فوتبال ما فراتر از آماتور است

پرسپولیس پس از باخت نا‌امیدکننده مقابل سپاهان و از دست دادن عنوان قهرمانی، به مصاف تراکتور در تبریز رفت. بازی جنجال برانگیز هفته که با حواشی سکوها و سنگ اندازی های مکرر هواداران در نهایت نیمه تمام ماند. داور بازی بارها سعی بر مدارا و ادامه پیدا کردن بازی داشت ولی حواشی فروکش نکرد و نتیجتا بازی در دقیقه ۷۲ رسما متوقف شد. پس از گذشت ۵ روز از بازی جنجالی هفته، کماکان خبری از حکم کمیته انضباطی در این خصوص نشده است. مسئولان هر دو باشگاه با ارائه مدارک، ادعا دارند که نتیجه بازی باید سه بر صفر به سود آن ها شود.

امروز اخباری مبنی بر احتمال تکرار بازی در زمین بی طرف شنیده شد. خبری که احتمالا با واکنش شدید پرسپولیسی ها مواجه خواهد شد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شده که فقط حکم ۳ بر صفر شدن بازی را خواهد پذیرفت. مدیران تراکتور نیز با مطرح کردن تخلفات برخی بازیکنان پرسپولیس مثل امید عالیشاه و سعید آقایی، تیم رقیب را عامل تحریک و به هم خوردن جریان عادی بازی می دانند. گسترش نیوز برای بررسی حوادث تبریز و همینطور عملکرد پرسپولیس در بازی با تراکتور مصاحبه ای با جمشید شاه محمدی پیشکسوت قرمزها انجام داده که در ادامه می خوانید.

شاه-محمدی

مقصر اصلی حوادت تلخ تبریز

جمشید شاه محمدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره بازی با تراکتور گفت: بازی روندی خوبی داشت و با حضور پرشور هواداران تبریزی می‌توانستیم شاهد یک بازی بسیار جذاب باشیم. منتها شیطنت و بی حرمتی برخی هواداران، جریان معمولی بازی را بر هم زد و در آخر مسابقه نیمه تمام ماند. به نظر بنده بازیکنان پرسپولیس در این مورد واقعا تقصیری نداشتند و مقصر اصلی هوادارنما‌ها بودند.

او در ادامه افزود: حکم بازی باید بدون هیچ تردیدی سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شود. من متعجب هستم که چرا کمیته انضباطی در اعلام رای خود تا این حد معطل می کند؟ همه مردم سنگ اندازی ها را دیدند و فحاشی ها را نیز شنیدند. کمیته انضباطی باید همان شب مسابقه یا حداکثر روز پس از بازی حکم را اعلام می کرد. فدراسیون فوتبال ما معمولا در این مواقع ضعیف عمل می کند و همه ما به این اتفاقات عادت کرده ایم. اگر خدای ناکرده آن سنگ ها به سر یکی از بازیکنان می‌خورد و فاجعه ای رخ می داد، چه کسی پاسخگو بود؟ حتما باید اتفاق ناگواری بیافتد تا آقایان قاطع برخورد کنند.

بازی سختی در انتظار پرسپولیس است

شاه محمدی در مورد دیدار آینده پرسپولیس با شهرخودرو اظهار کرد: در حال حاضر همه بازی ها دشوار است. شهرخودرو نیز که در انتهای جدول قرار دارد، بی تردید حریف سختی برای پرسپولیس خواهد بود. شهر خودرو برای بقا می جنگد و این مسئله می تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود. امیدوارم که پرسپولیس با آنالیز دقیق حریف بتواند بازی خوبی را ارائه کرده و پیروز شود.

فدراسیون فوتبال علیه پرسپولیس

او در رابطه با عوامل ناکامی پرسپولیس در تکرار قهرمانی های گذشته بیان کرد: به اعتقاد بنده اصلی ترین عامل در عدم دستیابی به قهرمانی و تکرار موفقیت های پیشین، بی ثباتی در مدیریت باشگاه است. مدیران یکی پس از دیگری بر سرکار می آیند و بدون برنامه منظم فقط به تیم ضربه می زنند. مدیرانی که در راس کار قرار می گیرند، نمی‌توانند برای حداقل یک سال برنامه مدون ارائه کنند. از سمت دیگر بحث ضعف فدراسیون فوتبال مطرح است که پرسپولیس را در این فصل به واقع اذیت کرد.

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد پرونده بازیکن خاطی گل گهر؛ به چه شکل است که بازیکن با مجوز سازمان لیگ و تایید فدراسیون برای تیم خود بازی کرده، سپس بازی را به نفع حریفان گل گهر سه به صفر اعلام می کنند. حقیقتا فوتبال ما فراتر از آماتور است. این مسئله که برخی می‌گویند فوتبال مملکت حرفه ای است، فقط به جوک شبیه است. متاسفانه انسان هایی که در فدراسیون مشغول به کار هستند، اکثرا کاربلد نیستند. بی برنامگی در فوتبال و لیگ ایران موج می زند. شوربختانه برنامه ای برای درآمد زایی در فوتبال ما وجود ندارد و باشگاه های ایران همگی در بدهکاری غرق شده اند. از عوامل دیگری که سد راه موفقیت های پرسپولیس بود، می توان به موضوع داوری هم اشاره کرد.

یحیی-در-کنفرانس

استعفاهای یحیی بوی بهانه جویی می دهد

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد یحیی گل محمدی و ادامه کار با سرخپوشان عنوان کرد: زمانی که یک مربی تصمیم به استعفا می گیرد، باید برود. ایشان بارها این کار را تکرار کرده ولی در نهایت ماندگار شده است. این استعفا‌ها که بیشتر بوی بهانه جویی می دهد، در آخر موجب بی انگیزگی بازیکنان می شود. در این شرایط نه بازیکن و نه هوادار برای شما احترامی قائل نخواهد بود. یحیی مثل مرد بایستد و با بیان مشکلات موجود به کار خود ادامه دهد.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه اضافه کرد: من با ادامه کار آقای گل محمدی که یک مربی جوان و با استعداد به شمار می رود، در مجموع موافق هستم. تیم در حال حاضر در رده دوم جدول قرار دارد که با توجه به مشکلات این فصل پرسپولیس، جایگاه بدی نیست. کارنامه ایشان بد نبوده ولی در صورت ماندگاری باید درمورد برخی رفتارهای نادرست خود تجدید‌نظر کند.

خرید های نا‌موفق پرسپولیس

او درباره خرید های این فصل پرسپولیس اظهار کرد: خریدهای پرسپولیس در یک کلام افتضاح بودند. زمانی که بودجه به اندازه کافی وجود ندارد، باشگاه نباید به سراغ بازیکنانی برود که اصلا در حد فوتبال ایران نیستند. به جای اینکه باشگاه های بزرگ مثل پرسپولیس از کشورهای صاحب نام بازیکن جذب کنند، متاسفانه از تاجیکستان و ازبکستان خرید می کنند. به نظر من آقای گل محمدی در این زمینه بین بد و بدتر انتخاب کرده است. درباره استقلال هم این موضوع مصداق دارد. مثلا ژستد بازیکن با کیفیتی نبوده و به عنوان مهاجم فقط ۳ گل زده است.

استقلال لایق قهرمانی بود؟

 شاه محمدی در پایان استقلال را مستحق قهرمانی دانست و گفت: استقلال بدون تردید لایق قهرمانی بود. در طول فصل تیم منسجمی نشان داد و آمار هم بیانگر همین موضوع است. معتقدم که استقلال نسبت به سال های اخیر بهترین عملکرد ممکن را در فصل جاری ارائه داد. استقلالی ها تیم یکدست و یکدلی بودند و ادعای خاصی نداشتند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها