|
کدخبر: 288810 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۴ گزینه تازه نفس در رادار آبی ها

نتایج پاتر با چلسی قابل دفاع نبوده و برد مقابل لیدز چیزی را عوض نکرده است. مدیران باشگاه کماکان قصد حمایت از او را دارند ولی حذف از لیگ قهرمانان می تواند معادلات را به کلی تغییر دهد.

ورزش ۴ گزینه تازه نفس در رادار آبی ها

آبی‌های لندن پس از مدت‌ها موفق به کسب برد در رقابت‌های لیگ برتر شدند. چلسی در خانه لیدزیونایتد را شکست داد تا با روحیه بهتری به مصاف دورتموند برود. در بازی رفت تیم آلمانی با تک‌گل آدیمی، چلسی را مغلوب کرد.

برد مقابل لیدز کمی از فشارهای سنگین در هفته‌های پیش را کم کرده اما پاتر کماکان در وضعیت خوبی قرار ندارد. اکثر هواداران چلسی هنوز هم خواستار برکناری مربی انگلیسی هستند. بازی با دورتموند می‌تواند سرنوشت پاتر در چلسی را تغییر دهد.

چلسی-لیدز

نشانه‌های پیشرفت مشهود بود

نیزار کینسلا در خصوص برد آبی‌ها برابر لیدز گفت: «نشانه‌های پیشرفت در بازی امروز چلسی مشهود بود. آن‌ها بازی را خوب شروع کردند اما موقعیت‌های بسیاری را مثل همیشه هدر دادند. پاتر برخلاف گذشته در کنار زمین آرام و قرار نداشت و با هیجان و حرکات مختلف و فریادهایش مدام بازیکنانش را هدایت می‌کرد. او دستورات مختلف تاکتیکی را به آن‌ها یادآور می‌شد.»

او افزود: «بازیکنان نیز در این بازی روحیه‌ی جنگنده‌ای از خود نشان دادند. آن‌ها همچنان از آن چیزی که باید به آن برسند، فاصله داشتند اما بالاخره بردند. بازیکنان توانستند با لبخند زمین بازی را ترک کردند.»

این برد مهم در استمفوردبریج، برای ماندگاری پاتر در چلسی امیدواری‌هایی را ایجاد کرده ولی هنوز سایه اخراج روی نیمکت قرار دارد. این امیدواری قبل از بازی برگشت مقابل دورتموند که آخرین شانس چلسی برای کسب جام است، بسیار حیاتی بود.

تجربه‌ی بسیار بد همکاری با توخل مالکان و مدیران چلسی را نسبت به اخلاقیات و نگاه بلندمدت یا کوتاه‌مدت مربیان حساس کرده است. آن‌ها پس از تجربه‌ی توخل به‌شدت نسبت به سرمربیان کوتاه‌مدت حساس شده‌اند. شنیده‌ها از اطراف باشگاه به این شکل بوده که شخصیت گزینه‌های سرمربیگری چلسی بسیار با دقت بررسی می‌شود.

پاتر-نیمکت

تیفو از اتلتیک در پاسخ به این پرسش که چرا دیدن بازی‌های چلسی زجرآور است، مطرح کرد: آن‌ها هیچ نظم یا هماهنگی‌ای ندارند. به‌هیچ‌وجه به نظر نمی‌رسد برنامه‌ی مشخصی هم داشته باشند. نفرات چلسی هیچ شناختی از هم ندارند. دیدن بازی‌های چلسی واقعا سخت شده است.

او افزود: طبق اخباری که سامی مقبل هم به آن تأکید کرد افراد تیم مدیریتی چلسی ازجمله ویول، وینسنتلی و دیگر مدیران چلسی علاقه‌ای به انریکه ندارند. مدیریت باشگاه، عملکرد بسیار بد انریکه در تیم اسپانیا و حذف شدن آن‌ها مقابل یاران زیاش و همین‌طور عملکرد معمولی او در سری آ را مناسب نمی‌دانند.

ازنظر ویول و دیگر مدیران چلسی آن‌ها در نقل و انتقالات با انریکه به مشکل خواهند خورد. به باور آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های انریکه بازیکنان ضعیف و ناکارآمدی است که او در تیم‌های مختلف آن‌ها را جذب کرده بود.

همین‌طور او سابقه‌ی‌ درگیری با بسیاری از بازیکنان خود را داشته است. انریکه توسط مدیریت چلسی فردی کینه‌جو دیده می‌شود که توانایی کار گروهی را ندارد و سابقه‌ی او در ایتالیا و اسپانیا هم همین را نشان می‌دهد.

انریکه-مربی

۱ + ۳ گزینه روی میز مدیران

تیم مدیریتی چلسی همچنان بر عقیده‌ی خود مبنی بر سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی یک مربی هستند و درصورتی‌که پاتر را اخراج کنند، نمی‌خواهند یک مربی کوتاه‌مدت جذب کنند. ازنظر آن‌ها انریکه یک مربی کوتاه‌مدت است. انریکه اما از راه‌های مختلف در حال فشار آوردن به چلسی است. او به‌شدت به این شغل علاقه‌مند است.

مشکل این است که تیم چلسی بسیار جوان است آن‌ها برای جانشینی پاتر باید کسی را بیاورند که توانایی بازی گرفتن از بازیکنان جوان و ساخت تیمی جوان را داشته باشد نه یک مربی که حالا او هم ۶ بازیکن اصلی برای تیمش بخواهد.

این موضوع هم اخراج پاتر را سخت می‌کند. پاتر جزو مربیانی بود که به کار با جوانان مشهور بود که این به طرز مضحکی پس از اخراج پاتر با توجه به رزومه‌ی قبلی‌، او را بهترین گزینه برای سرمربیگری در چلسی می‌کند. انریکه یکی از گزینه‌های بالقوه چلسی برای جایگزینی پاتر محسوب می‌شود اما به دلایل متعدد احتمال حضور او در لندن ضعیف است. زیدان، فلیک و دی زربی دیگر گزینه‌های احتمالی هستند که در صورت اخراج پاتر، مذاکرات با آن‌ها آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها