|
کدخبر: 284219 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۳ گزینه داغ در لیست زمستانی آبی‌ها

شکست سنگین مقابل منچسترسیتی، وضعیت آبی‌های لندن را بحرانی‌تر از گذشته کرد. مدیریت باشگاه پس از این باخت، بار دیگر به حمایت خود از کادر فنی تاکید کرد. مالکان چلسی با انجام چند خرید پر سر و صدا قصد تقویت تیم در ژانویه را دارند.

ورزش ۳ گزینه داغ در لیست زمستانی آبی‌ها

چلسی در جام حذفی فوتبال انگلستان متحمل شکست سنگینی شد و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. نتایج اسفناک آبی‌ها با پاتر، باعث خشم هواداران این باشگاه شده است. چلسی از دو جام خانگی حذف شده و در رتبه دهم جدول مسابقات لیگ برتر قرار دارد.

با توجه به وضعیت فعلی و تعدد مصدومیت‌ها، کسب سهمیه اروپایی برای آبی پوشان امری محال به نظر می‌رسد. مدیریت باشگاه حمایت از کادر فنی را در اولویت خود قرار داده و برای بهبود شرایط بحرانی، قصد فعالیت گسترده در پنجره نقل و انتقالات را دارد. چند گزینه جذاب برای تقویت در تعدادی از پست‌ها در‌نظر گرفته شده اما کار تاد بولی و دیگر شرکای او در این راه بسیار سخت به نظر می‌رسد. ستارگان فوتبال اروپا انتقال به تیمی را ترجیح می‌دهند که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

پاتر-سیتی

خیال آقای پاتر راحت است

همانند هفته‌های گذشته مسئولان چلسی اطمینان کامل به پاتر دارند و در مورد او صبر خواهند کرد. به پاتر اطمینان داده شده حتی اگر سهمیه لیگ قهرمانان را نگیرد و یا فرم تیم ضعیف باشد، هیچ تصمیم احساسی گرفته نخواهد شد. چلسی در دوران گذر بزرگی قرار دارد و همچنین مصدومیت‌ها و تعطیلی جام جهانی در این میان وجود داشت. مالکان چلسی دیدگاه بلندمدت داشته و قصد ایجاد تغییر در میانه پنجره نقل و انتقالات را ندارند.

در زمان آبراموویچ اگر تیم در میانه جدول بود، مربیان به‌سرعت اخراج می‌شدند اما مسئولان فعلی چلسی در مورد پاتر صبوری به خرج خواهند داد. البته که هر مربی بر اساس نتایجش قضاوت می‌شود و برنامه این‌طور خواهد بود که بدون دادن زمان بیشتر به پاتر همراه با منابع لازم تغییری ایجاد نکنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که بهداد اقبالی در این دوران چندین بار این موضوع را به پاتر گوشزد کرده است. مذاکرات تمدید قرارداد کانته و چلسی هفته آینده ادامه پیدا می‌کند. بعد از اقدام اولیه چلسی برای تمدید، آن‌ها حس می‌کنند که بحث تمدید کانته ۵۰/۵۰ خواهد بود. بسته به پیشنهاد احتمالی چلسی به ستاره فرانسوی، کانته تمایل به ماندن در جمع آبی‌ها را دارد.

مودریک-شاختار

۲ گزینه برای تقویت خط حمله

از دیدگاه چلسی بحث سر خرید میخایلو مودریک یا مارکوس تورام نیست و آن‌ها روی هر ۲ انتقال کار می‌کنند. چلسی از پیچیدگی‌های چنین اقدامی به‌خوبی مطلع است. مشکل انتقال مودریک مبلغ درخواستی شاختار و همچنین تمایل خود بازیکن برای پیوستن به آرسنال محسوب می‌شود. چالش انتقال تورام نهایی کردن انتقال در ژانویه است و مانع دیگری در این خصوص دیده نمی‌شود. چلسی این اطمینان را دارد که در هفته آتی با گلادباخ به توافق نهایی برسد. مبلغ درخواستی طرف آلمانی، احتمالاً در حدود ۸.۵ میلیون پوند خواهد بود اما تورام برای انتقال در تابستان گزینه های مختلفی را پیش روی خود می‌بیند.

آبی‌ها در تلاش هستند تا در ژانویه این انتقال را نهایی کرده و برای قطعی شدن این معامله، همه چیز به بازیکن بستگی دارد. مبلغ پایین انتقال تورام در ژانویه یک مزیت به شمار می‌رود اما نقش بازیکن بسیار مهم تلقی می‌شود. باشگاه‌های زیادی از اینتر تا استون ویلا خواهان امضای قرارداد آزاد با تورام هستند اما چلسی بسته به شرایط می‌تواند در ژانویه انتقال را نهایی کند. چلسی مارکوس تورام را فرصت بزرگی در پنجره نقل و انتقالات می‌بیند.

تورام-گلادباخ

مذاکرات بیشتری در روزهای آینده برای مشخص شدن قیمت این بازیکن و همچین شرایط او در ژانویه برگزار می‌شود. ستاره جوان و ملی پوش باشگاه بروسیا مونشن گلادباخ می‌خواهد تمام گزینه های خود را مدنظر قرار دهد. او قصد تمدید با گلادباخ را ندارد و تابستان آینده بازیکن آزاد خواهد بود.

چلسی به تلاش خود برای جذب مودریک ادامه خواهد داد اما باوجود اینکه ۳ هفته تا پایان پنجره نقل و انتقالات باقی مانده، ستاره اوکراینی همچنان منتظر آرسنال است. شواهد امر این‌طور نشان می‌دهد که چلسی قصد پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو برای این بازیکن جوان را ندارد. ارزش گذاری چلسی از مودریک، فرق زیادی با ارزش گذاری آرسنال ندارد.

کایسدو-برایتون

شاگرد سابق پاتر در رادار بولی

فابریزیو رومانو در خصوص گزینه جدید مدیران چلسی می‌گوید: «یکی از گزینه های اصلی چلسی برای تقویت خط میانی ستاره اکوادوری باشگاه برایتون است. مویسس کایسدو این آمادگی را دارد تا به تیم دیگری منتقل شود. به همین خاطر است که ایجنت جدیدی به خدمت گرفته اما نمی‌دانم ترجیح او رفتن به کدام تیم است. در مورد صحبت کایسدو با یکی از دوستانش در مورد انتقال به لیورپول هیچ خبری ندارم اما او امیدوار است که به تیم بزرگی برود. به اعتقاد من کایسدو بیشتر در رادار چلسی است تا لیورپول.»

تقویت خط دفاعی با توجه مصدومیت‌های فوفانا و وضعیت سنی سیلوا و کولیبالی از برنامه‌های ویژه مدیران چلسی به حساب می‌آید. یوشکو گواردیول، ستاره جوان تیم ملی کرواسی کماکان گزینه اول گراهام پاتر و مالکان چلسی است. در مورد گواردیول، چلسی در گذشته صحبت‌های بسیار جدی انجام داد. لایپزیش به او قرارداد جدیدی تا سال ۲۰۲۷ ارائه داد و بندی اضافه کرد که به او اجازه می‌دهد تا در سال ۲۰۲۴ از لایپزیش جدا شود. نکته جالب این است که آن‌ها یک مبلغ ۱۱۲ میلیون یورویی تعیین کرده اند و نمی‌خواهند او را در تابستان امسال بفروشند.

ارسال نظر