|
کدخبر: 277212 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس کار آسانی مقابل مس ندارد / دیاباته آماده نیست

اردلان آشتیانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: مس کرمان در بازی با استقلال، فوتبال درگیرانه‌ای ارائه داد. آن‌ها به‌خوبی فضاها را بسته و کار را برای خط حمله تیم مقابل سخت می‌کنند. در ادامه نیز بر روی ضد حملات برنامه دارند. این اتفاق قطعا در مقابل پرسپولیس نیز رخ می‌دهد.

ورزش پرسپولیس کار آسانی مقابل مس ندارد / دیاباته آماده نیست

پرسپولیس در هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر، در انزلی مهمان تیم ملوان بود. ملوان برای جبران نتایج ضعیف و بهبود جایگاه خود در جدول نیاز به کسب امتیاز کامل این بازی خانگی داشت. پرسپولیس نیز برای تثبیت صدرنشینی و ادامه روند خوب خود، برای کسب پیروزی پا به ورزشگاه سیروس قایقران گذاشته بود.

در این مسابقه پرحاشیه که ۲ کارت قرمز را به همراه داشت، تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی و با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی‌ پور‌علی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، یورگن لوکادیا به میدان رفت. مازیار زارع سرمربی ملوان بندر انزلی نیز تیم خود را با ترکیب ایمان صادقی، مجید عیدی، عبدالله حسینی، سعید کریمی، میلاد جهانی، محمود مطلق زاده، صادق بارانی، آرمین انبساطی، مهران احمدی، سجاد بازگیر و مهدی مؤمنی روانه میدان کرد.

نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و به‌جز ۲ فرصت ملوان اتفاق خاصی روی دروازه‌های ۲ تیم رخ نداد. در نیمه دوم پرسپولیس کار را هجومی‌تر آغاز کرد و در یک کار تیمی، لوکادیا به‌صورت سر ضرب‌ در دقیقه ۷۸ توپ را وارد دروازه ملوان کرد تا کار با همین یک گل به اتمام برسد. در دقیقه ۸۰ بازی مهدی مؤمنی بازیکن تیم ملوان در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان پرسپولیس و در محوطه جریمه این تیم توسط بیرانوند سرنگون شد.

مازیار-زارع

علی صفایی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و این مسئله اعتراض شدید نیمکت ملوان را در پی داشت. با اخراج بابک‌پور غلامی کمک‌مربی و مازیار زارع سرمربی ملوان، بازی برای دقایقی متوقف و به جنجال کشیده شد و مازیار زارع به داخل زمین‌بازی رفت و به عملکرد داور معترض شد.

سرمربی ملوان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی حاضر نشد. سرمربی و بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی در گفتگو با خبرنگاران از عملکرد داور بازی ابراز رضایت کردند. نایب‌قهرمان فصل پیش، در هفته یازدهم، در خانه به مصاف مس کرمان می‌رود. این مسابقه در روز پنجشنبه و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد قرمزهای پایتخت در برابر ملوان و همچنین دیدار بعدی آن‌ها با مس کرمان، گفت‌وگویی با اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

لوکادیا-و-دیاباته

حضور لوکادیا برای خط حمله پرسپولیس نعمت است

اردلان آشتیانی درباره بازی پرسپولیس و ملوان گفت: بازی در انزلی برای هر تیمی دشوار است و پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ملوان از جمله تیم‌های فیزیکی و دونده لیگ محسوب می‌شود. به این دلیل پرسپولیس موفق به انجام بازی خوبی در نیمه اول نشد. در نیمه دوم به‌موقع به گل رسیدیم. لوکادیا در خط حمله کوچک‌ترین موقعیت‌ها را به گل تبدیل می‌کند. حضور چنین مهره باکیفیتی برای خط حمله پرسپولیس یک نعمت است.

او در مورد انتقادات اخیر نسبت به مهدی ترابی بیان کرد: ترابی نسبت به دو، سه فصل گذشته، نتوانسته عملکرد مورد انتظار را ارائه دهد. به عقیده من نوع فوتبال این بازیکن یکنواخت و تکراری شده است. تیم‌های مقابل، او را به‌خوبی آنالیز کردند و به نقاط ضعف ترابی پی بردند. به این دلیل ترابی موفق به تکرار بازی‌های خوب خود نشده و اثرگذاری او در زمین کاهش پیدا کرده است. مهدی ترابی بازیکن فوق‌العاده بااستعداد و مؤثری است ولی زمان آن رسیده که در نوع فوتبال و روند حرکتی خود در زمین تغییراتی بدهد.

کارشناس و مربی فوتبال در عملکرد هافبک‌های جدید پرسپولیس مثل سعید صادقی و سروش رفیعی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته پرسپولیس در فصل جاری، بحث زوج سازی در کانال‌های کناری است. هماهنگی در این قسمت، جزو برنامه‌های ویژه کادر فنی بوده و این اتفاق هم نسبتاً خوب رخ داده است. رفیعی و صادقی علی‌رغم عملکرد خوب در هفته‌های اخیر، هنوز در بهترین حالت خود نیستند. به‌ مرور هماهنگی بین این ۲ بازیکن و سایر هافبک‌ها شکل خواهد گرفت.

مس-کرمان

بازی با مس برای پرسپولیس آسان نخواهد بود

او در خصوص زوج احتمالی دیاباته-لوکادیا در آینده توضیح داد: به نظر من دیاباته با آمادگی کامل فاصله زیادی دارد. استفاده هم‌زمان از این بازیکن و لوکادیا در حالتی که تیم جلو باشد، ایده بدی نیست. دیاباته در بحث پرس از جلو نمی‌تواند کمک‌حال پرسپولیس باشد. اعتقاد من این است که زوج لوکادیا و عالیشاه، در حال حاضر برای پرسپولیس مثمرثمرتر است.

بازیکن پیشین پرسپولیس در پایان در رابطه با بازی بعدی قرمزها با مس کرمان گفت: مس تیم جنگنده و پرتلاشی است. مس کرمان در بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی، فوتبال درگیرانه و تدافعی ارائه داد. آن‌ها به‌خوبی فضاها را بسته و کار را برای خط حمله تیم مقابل سخت می‌کنند. در ادامه نیز بر روی ضد حملات برنامه دارند. این اتفاق به قطع، در مقابل پرسپولیس نیز رخ می‌دهد. کادر فنی پرسپولیس باید برای این موضوع و پرس عقب زمین تیم مس، برنامه داشته باشد. درمجموع بازی آسانی برای پرسپولیس نخواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها