|
کدخبر: 286280 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

با این خرید آبی ها کهکشانی می‌شوند

چلسی با خرید انزو فرناندز، حالا تبدیل به تیمی پرمهره شده و می‌تواند به کسب سهمیه نیز امیدوار باشد. حضور انزو، مودریک، مادوکه و فلیکس، عمق خوبی به ترکیب آبی‌‎ها می‌دهد. مسئله‌ای که شیرهای لندن را به رقابت بر سر قهرمانی در فصل آینده بسیار خوش‌بین می‌کند.

ورزش با این خرید آبی ها کهکشانی می‌شوند

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، انزو فرناندز به چلسی پیوست و پرونده نقل و انتقالات زمستانی آبی‌ها با این انتقال بسته شد. باشگاه بنفیکا و شخص روی کاستا، مقاومت زیادی از خود نشان دادند ولی درنهایت تسلیم پیشنهاد نجومی چلسی شدند. بنفیکا از این انتقال حدود ۸۲ میلیون یورو درآمد خواهد داشت و بقیه مبلغ انتقال به دیگر طرف‌های قرارداد می‌رسد.

لیگ برتر تمام اسناد و مدارک انتقال انزو را دریافت کرد. مبلغ این انتقال تاریخی، ۱۲۱ میلیون یورو است. پرداختی اول چلسی ۳۴ میلیون یورو و آن‌ها سپس ۵ قسط دیگر را نیز پرداخت می‌کنند. مسئولان بنفیکا التماس کرده بود که انزو بماند ولی درنهایت با خروج او موافقت کردند.

انزو-فرناندز

بمب بزرگ بالاخره منفجر شد

انزو فرناندز شیفته‌ی چلسی و پروژه‌ی آن‌ها شده بود. او از همان هفته‌ی اول پنجره‌ی نقل و انتقالات با آن‌ها به تفاهم رسیده بود. فشار او روی بنفیکا و علاقه‌ی بیش‌ از حد او برای ملحق شدن به چلسی نقش مهمی در این انتقال ایفا کرد. انزو فرناندز بازیکن جدید چلسی است و تمام مدارک بین ۲ باشگاه و بازیکن امضا شده است. این قرارداد تا سال ۲۰۳۱ اعتبار دارد و تست‌های پزشکی با موفقیت انجام شده است.

هزینه‌ی این انتقال در ۶ قسط توسط چلسی به بنفیکا پرداخت خواهد شد. اولین قسط ۴۰ میلیون پوند خواهد بود که همان ابتدا پرداخت خواهد شد. اقبالی و بولی پس از ۲۴ ساعت دیوانه‌وار بالاخره این انتقال را انجام دادند.

در ادامه‌ی چالش‌های چلسی و آرسنال در این پنجره که با شکست آرسنال در جذب مودریک از اقبالی آغاز شد، سپس آن‌ها وارد چالش جذب کایسدو و رقابت با چلسی شدند تا این بار با جذب کایسدو و شکست چلسی هواداران خود را خوشحال کنند؛ اما چلسی به سرعت از این انتقال فاصله گرفت و آرسنال وادار به ادامه‌ی روند جذب کایسدو شد.

جورجی-آرسنال

ستاره ایتالیایی قرمزپوش شد

چلسی که از طریق واسطه‌های خود با برایتون می‌دانست آن‌ها به‌ هیچ‌ وجه حداقل با ارقام معقولی نمی‌خواهند کایسدو را از دست بدهند. چلسی زمان آرسنال را در این پنجره صرف جذب چنین هدفی کرد و خود به دنبال جذب فرناندز رفت.

باشگاه چلسی برای مدت‌ها به دنبال فروش جورجینیو بود و حالا با قرار دادن آرسنال در شرایط اضطراری و از دست دادن زمانشان بر سر جذب کایسدو، آرسنال را متمایل به جذب جورجینیو کرد. این شبیه یک بازی شطرنج بود که بهداد اقبالی آن‌ را پیش برد.

مت لاو می‌گوید: «همان زمان که آرسنال با شکایت به فیفا در پی محدودیت چلسی با تغییر قوانین فیرپلی مالی بود به شما گفته بودم که اقبالی قصد دارد به شکل‌های مختلف آرسنال و دیگر تیم‌های لیگ برتر را وارد چالش کند. اقبالی روش خود را برای انجام امور دارد.» به‌ هر حال ستاره ایتالیایی پس از ۵ فصل راهی تیم رقیب شد. آرتتا از تحسین‌کنندگان جورجینیو به شمار می‌رود و نقش کلیدی را در راه این انتقال ایفا کرد.

آرتتا-آرسنال

سرمربی آرسنال اظهار کرد: «جورجینیو یک‌ هافبک باهوش، با توانایی زیاد در رهبری و تجربه بالا در لیگ برتر و عرصه ملی است. جورجینیو در دوران بازی خود چیزهای زیادی برنده شده است اما همچنان تشنه پیروزی است و عطش زیادی برای بردن دارد.»

جورجینیو نیز پس از این انتقال گفت: «آرتتا در این انتقال تأثیر زیادی داشت زیرا من اطلاع دارم که او در گذشته بارها تلاش کرد تا با من همکاری کند و این اتفاق به دلایلی رخ نداد، نه به خاطر خواست من.»

ویول-چلسی

مخالف اصلی جورجینیو در چلسی

ویول مدیر فنی چلسی به‌شدت منتقد جورجینیو بود، علت عدم حضور چلسی در کورس رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر در این سال‌ها، جورجینیو بوده است. او تمام فشارش را برای خروج جورجینیو از تیم و جذب انزو فرناندز به مدیران آورد. ویول و پاتر در مورد جورجینیو کاملاً هم‌نظر هستند.

کانر گلگر، بازیکن جوان چلسی موردتوجه چند باشگاه ازجمله نیوکاسل و اورتون قرار داشت ولی درنهایت در جمع آبی پوشان ماندگار شد.

کیران مگوایر، کارشناس مسائل فیرپلی مالی ادعا می‌کند: «اگر چلسی گلگر را به قیمت ۴۰ میلیون بفروشد، معادل ۲۸۰ میلیون است که چلسی برای ۱ سال به‌عنوان استهلاک و فیرپلی مالی برای یک قرارداد به مدت ۷ سال هزینه می‌کند. با خرید یک بازیکن با قیمت ۲۸۰ میلیون به مدت ۷ سال، با استهلاک حسابداری شما می‌توانید سالیانه ۴۰ میلیون در حساب خود پخش کنید. درواقع اگر در یک پنجره ۲۸۰ میلیون هزینه کنید، با فروش یک بازیکن با قیمت ۴۰ میلیون می‌توانید برای ۱ سال موانع فیرپلی مالی را پشت سر بگذارید.»

فیرپلی-مالی

قوانین فیرپلی مالی دردسرساز می‌شود؟

طبق قوانین فیرپلی مالی هیچ باشگاهی نمی‌تواند از دارایی مالک هزینه کند و هزینه‌ها مطابق درآمدهای فوتبالی خود باشگاه است. هرچند استثناهایی مبنی بر سرمایه‌گذاری در ساختار آکادمی وجود دارد.

همچنین مالک باشگاه، الزاماً عاشق فوتبال نیستند. برای آن‌ها اولویت کسب درآمد از طریق باشگاه است و باشگاه دارایی بزرگ آن‌ها محسوب می‌شود. این سود همواره ناشی از فروش بازیکن نیست و بالا رفتن ارزش برند باشگاه نیز برای مالک سودآور است.

علاوه بر این چلسی با فروش زیاش، پولیشیچ، کواچیچ، لفتوس چیک، اودوی، لوکاکو، حتی در فصول بعدی اوبامیانگ، کولیبالی، استرلینگ و جوانان آکادمی خود می‌تواند به بودجه سالانه خود ارتقا دهد.

چلسی با خرید انزو فرناندز، حالا تبدیل به تیمی پرمهره شد و می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد. حضور انزو، مودریک، مادوکه و فلیکس، عمق خوبی نیز به ترکیب چلسی می‌دهد. مسئله‌ای که آبی‌ها را به رقابت بر سر قهرمانی در فصل آینده خوش‌بین می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها