|
کدخبر: 286190 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال شاهکار نکرد / این تیم لیدر ندارد / هنوز شانس قهرمانی داریم

مجتبی انصافی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال کماکان در خط میانی خود مشکل دارد. در ترکیب استقلال یک لیدر خوب و نظم‌دهنده دیده نمی‌شود. به نظر من یک پلی میکر قوی باید جذب باشگاه شود. امیدوارم باز هم شاهد خرج‌های میلیاردی بیهوده برای رضایت لحظه‌ای هواداران نباشیم.

ورزش استقلال شاهکار نکرد / این تیم لیدر ندارد / هنوز شانس قهرمانی داریم

استقلال با برتری مقابل ملوان از فشارهای هفته‌های اخیر خود را خارج کرد. آبی‌ها با چهار گل حریف را در خانه شکست دادند و فاصله امتیازی خود را با صدر جدول کم کردند. امیرارسلان مطهری، محمد محبی و روزبه چشمی گل‌های استقلال را در این دیدار به ثمر رساندند.

به گواه اکثر کارشناسان فوتبال، استقلال در این مسابقه بهترین عملکرد فنی خود در این فصل را به نمایش گذاشت. مدافع عنوان قهرمانی پس از دو شکست متوالی در لیگ، یک برد شیرین و پرگل را در ورزشگاه آزادی به دست آورد. عملکرد درخشان سعید مهری در خط میانی و نمایش کم نقص روزبه چشمی در پست دفاع وسط، ازجمله نکات قابل‌توجه این بازی محسوب می‌شود.

آبی‌ها پس‌ از این برد، روز جمعه در کرمان به مصاف تیم مس می‌روند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی در دیدار رفت با یک گل در تهران مغلوب شدند و حالا با انگیزه جبران آن نتیجه مقابل استقلال قرار می‌گیرند. مس کرمان در حال حاضر در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد. این بازی از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه در ورزشگاه شهدای مس کرمان برگزار می‌شود. در این راستا گفت‌وگویی با مجتبی انصافی، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

انصافی-استقلال

استقلال شاهکار نکرد

مجتبی انصافی درباره پیروزی پرگل استقلال در هفته هفدهم مقابل ملوان بیان کرد: به نظر من، بردن ملوان با چهار گل دستاورد بزرگی نیست. من ملوان را کماکان یک تیم لیگ یکی می‌بینم. ملوان هنوز یک تیم پرقدرت لیگ برتری نشده و حریف سرسختی برای تیمی مثل استقلال نیست. برد مقابل چنین تیمی برای استقلال نتیجه شاهکاری به شمار نمی‌رود.

او ادامه داد: در ابتدای فصل هم نسبت به نوع بازی استقلال صحبت کردم. اینکه این تیم نسبت به فصل قبل، هیچ تغییری در سبک فوتبال خود نداشته است. ما دقیقاً همان تیم پارسال را در فصل جدید شاهد هستیم. با این تفاوت که برخی بازیکنان جدا شده و بازیکنان جدید و میلیاردی به تیم اضافه شدند.

انصافی افزود: یک برد را نمی‌توان معیاری برای پیشرفت و رشد تیم در نظر قرار داد. این نتایج و عملکرد باید باثبات و ادامه‌دار باشد. پس از کسب برد برای چند بازی متوالی، آنگاه می‌توان از روند روبه رشد یا پیشرفت کیفی حرف زد.

روزبه-چشمی

روزبه برای این پست مناسب نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد عملکرد روزبه چشمی در این بازی و حضور در قلب خط دفاعی گفت: روزبه بازیکن باکیفیت و بزرگی است ولی به اعتقاد من گزینه مناسبی برای پست دفاع وسط نیست. یک مدافع میانی شاخصه‌هایی دارد که چشمی همه آن‌ها را دارا نیست. او اشتباهاتی در این پست مرتکب می‌شود و سرعت بالایی هم برای پوشش ندارد. روزبه به عنوان‌ یک هافبک دفاعی، بازیکن توانمند و قابلی است.

وی در خصوص کنار گذاشتن سیاوش یزدانی از استقلال توسط ریکاردو ساپینتو اظهار کرد: ازنظر انضباطی، باشگاه و سرمربی حق اتخاذ چنین تصمیمی را دارند ولی ازنظر فنی، این موضوع به سلیقه و نوع تفکرات کادر فنی مربوط می‌شود. ما دقیقاً از جزییات موضوع اطلاع نداریم؛ بنابراین نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در این رابطه ارائه داد.

بازیکن پیشین آبی‌ها در ارتباط با شانس قهرمانی استقلال پس‌ از این برد و باخت تیم صدرنشین به گسترش نیوز گفت: استقلال در این لیگ فعلی هنوز شانس برای قهرمانی دارد. لیگ ما به لحاظ فنی تغییر خاصی نداشته و در این سطح، فرصت برای بازگشت به کورس برای استقلال وجود دارد.

او در مورد بازی بعدی استقلال با مس کرمان عنوان کرد: هدف اکثر تیم‌هایی تازه لیگ برتری شده مثل مس، صرفاً ماندن در لیگ است. هدف اول مس در کرمان، گرفتن امتیاز از استقلال خواهد بود. استقلال در صورت ارائه فوتبال تهاجمی در این مسابقه، می‌تواند برنده از زمین بیرون بیاید.

قایدی-استقلال-ملوان

ثمرات اوج گیری ستاره بوشهری برای استقلال

انصافی درباره عملکرد مهدی قایدی در بازی‌های اخیر و بازگشت به فرم مطلوب توضیح داد: دوری از فوتبال ایران به ضرر مهدی قایدی تمام شد. کیفیت مهدی پس از جدایی از استقلال دچار افت محسوسی شد. او در چند بازی گذشته استقلال، عملکرد نسبتاً خوبی داشته و رفته‌رفته به فرم خوب خود برمی‌گردد. قایدی ازنظر فنی، بازیکن فوق‌العاده خوب و بااستعدادی است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: این نوع از بازیکنان باید بیشتر موردتوجه باشگاه باشند. به عقیده من باید با قایدی ازنظر روحی و روانی هم کار شود. این موضوع وظیفه کادر فنی است که هرچه سریع‌تر مهدی را به فرم ایده آل نزدیک کند. در صورت وقوع این اتفاق، استقلال ثمره آن را خواهد دید. راه افتادن بازیکنی مثل قایدی می‌تواند منجر به اوج‌گیری استقلال شود.

مدافع اسبق استقلال در رابطه با وضعیت نقل و انتقالاتی آبی‌ها بیان کرد: استقلال کماکان در خط میانی خود مشکل دارد. در ترکیب استقلال یک لیدر خوب و نظم‌دهنده دیده نمی‌شود. به نظر من یک پلی میکر قوی باید جذب باشگاه شود. امیدوارم باز هم شاهد خرج‌های میلیاردی بیهوده برای رضایت لحظه‌ای هواداران نباشیم.

  • ع ق ارسالی در

    جناب نه تنها خرج ملیاردی بلکه تبانی وزیر و تاج و خطیر و ماجدی و مظلومی از داستان ویلموتوس تا معروف کردن نکونام تا کیروس و ابروریزیهای جام جهانی و انتخاباتها و گم شدن صدها ملیارد در استقلال کار یک گروه خاث است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها