|
کدخبر: 269998 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال به یک بازی‌ ساز نیاز دارد / آجورلو به وعده‌های خود عمل کند / شرایط تیم ملی ترسناک است

مجتبی انصافی پیشکسوت استقلال بیان کرد: آجورلو و همکاران او، باید نسبت به وعده‌های خود متعهد باشند. در صورت خوش‌قول بودن مدیریت، کادر فنی نیز دیگر بهانه‌ای در طول فصل نخواهد داشت. ولی اگر روزی ساپینتو نسبت به شرایط زمین تمرین، جدایی بازیکنان و دریافتی‌ها گلایه‌ای کند، شرایط تیم مثل زمان استراماچونی به‌هم‌ریخته می‌شود.

ورزش استقلال به یک بازی‌ ساز نیاز دارد / آجورلو به وعده‌های خود عمل کند / شرایط تیم ملی ترسناک است

فصل نقل و انتقالات رو به اتمام است اما هنوز خبری از جذب وینگر و هافبک طراح در استقلال نیست. البته مصطفی آجورلو مدیرعامل آبی‌ها، وعده خرید جایگزین حسین زاده را به ریکاردو ساپینتو داده است. محمد محبی جدی‌ترین گزینه برای پر کردن جای خالی وینگر سابق آبی‌ها است.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط آبی‌های پایتخت و حواشی اخیر پیرامون تیم ملی ایران، گفت‌وگویی با مجتبی انصافی پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

انصافی-استقلال1

تاثیر اردوی ترکیه بر شناخت ساپینتو از تیم

مجتبی انصافی پیشکسوت استقلال درباره اردوی پیش فصل در ترکیه گفت: اردوهای پیش فصل همواره دارای شرایط خاصی است. برگزاری این اردوها دو جنبه دارد. در ابتدا این موضوع همبستگی و رفاقت بین بازیکنان را افزایش می‌دهد که مربوط به جنبه روحی و روانی می‌شود.

او ادامه داد: وجه دوم به شرایط بدنی مرتبط می شود. بنا به شرایط جغرافیایی(مرتفع یا سطح دریا)، محل اردوی مناسب انتخاب می‌شود. در مجموع برپایی چنین اردوهایی برای تیم‌ها مفید و مهم است. حالا از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هزینه‌ها، کشور ترکیه برای این مسئله در نظر گرفته‌ شد که امیدوارم مثمر ثمر باشد.

ساپینتو-استقلال

آجورلو نسبت به وعده‌های خود متعهد باشد

او در خصوص حضور ساپینتو در استقلال بیان کرد: فقط امیدوارم که حال‌ و روز آینده ساپینتو در استقلال مثل مربیان گذشته نشود. مربی خارجی دیدگاه و فرهنگ متفاوتی نسبت به کشور ما دارد. مربی با تصور امکانات کامل، زیرساخت‌های مناسب و پرداختی‌های به‌موقع به ایران می‌آید.

او در ادامه خاطرنشان کرد: باید  آجورلو و همکاران ایشان، نسبت به وعده‌های خود متعهد باشند. در صورت خوش‌قول بودن مدیریت، کادر فنی نیز دیگر بهانه‌ای در طول فصل نخواهد داشت. ولی اگر روزی ساپینتو نسبت به شرایط زمین تمرین، جدایی بازیکنان و دریافتی‌ها گلایه‌ای کند، شرایط تیم مثل زمان استراماچونی به‌هم‌ریخته می‌شود.

انصافی افزود: در ادامه نیز مربی با هر نتیجه‌ای، از ایران می‌رود و باز هم شاهد شکایت‌ها خواهیم بود. یکی از مشکلات تیم‌های ما با مربیان خارجی همین مطلب بوده است. در ابتدا همه چیز خوب بود اما با بروز بدقولی‌ها، شرایط بحرانی می‌شود.

اولین چالش مهم ریکاردو ساپینتو

پیشکسوت آبی‌ها در پیوند با قرعه‌کشی لیگ و بازی با سپاهان در مسابقه اول عنوان کرد: سپاهان تیم خوبی برای فصل جدید بسته و مثل همیشه مدعی خواهد بود. بازی با چنین تیمی، یک محک جدی برای استقلال است. البته ذکر یک نکته خالی از لطف نیست؛ حتی در صورت باخت استقلال در گام اول، نباید در مورد ادامه فصل نگران شد. 

او در ادامه تصریح کرد: باید ۷، ۸ هفته بگذرد تا عیار واقعی تیم مشخص شود. در صورت پیروزی‌های متوالی در هفته‌های نخستین نیز نباید تیم را از همان ابتدا قهرمان دانست. عملکرد ساپینتو را در طول فصل باید قضاوت کرد.

بابایی-استقلال-تهران

ترافیک در خط حمله؛ مزیت یا دردسر؟

انصافی در مورد نقل و انتقالات استقلال به گسترش نیوز گفت: مدیران ما مثل همیشه از عملکرد خود راضی هستند. باید صبر کرد و دید در طول فصل بازیکنان جدید به کار استقلال می‌آیند یا خیر. سطح یک مربی با گذشت زمان مشخص می‌شود.

او درباره خط حمله شلوغ استقلال نیز توضیح داد: این مورد از یک نظر بد هم نیست. به هر حال حس رقابت ایجاد می‌شود. استقلال در فصل پیش نیازمند یک پلی میکر در پشت مهاجمان بود و هنوز این نیاز در تیم حس می شود. ابتدا باید پست‌هایی که در آن‌ها ضعف وجود داشت را مورد ارزیابی قرار دهیم. مهم‌ترین بحث در این رابطه، عملکرد بازیکن در طول فصل است. وگرنه می‌توان گاهی پست برخی مهاجمان را نیز تغییر داد. به‌عنوان‌مثال شهباززاده یا بابایی را به پست وینگر منتقل کرد.

مدافع اسبق استقلال در ارتباط با هزینه‌های گزاف برخی تیم‌ها در نقل و انتقالات بیان کرد: گواردیولا برای منچسترسیتی ۳ بازیکن را جذب می‌کند. هر ۳ نفر تبدیل به کلیدی‌ترین مهره‌های فصل می‌شوند. به این عملکرد باید نمره قبولی داد. جذب هر مهره پرمشتری، به معنای موفقیت در نقل و انتقالات نیست. به اعتقاد من مدیریت باید دست به جذب بازیکنانی بزند که در حد و اندازه نام استقلال باشند. خرید نام‌های بزرگ صرفاً برای راضی نگه‌داشتن هوادار است. درخشش در تیم‌های قبلی، ضمانتی برای موفق شدن در استقلال نیست.

غفوری-قهرمانی-استقلال

جای خالی کاپیتان غفوری در فصل جدید

او ضمن انتقاد از نحوه جدایی وریا غفوری، تصریح کرد: به هر حال وریا کاپیتان و بزرگ‌تر تیم بود. استقلال و پرسپولیس همیشه به داشتن چنین نفراتی نیاز دارند. یعنی مهره‌ای که در بازی، تیم و حواشی آن را مدیریت کند. آقای حسینی هم به عنوان یک بازیکن قدیمی، گزینه بدی برای جایگزینی وریا نیست. ولی او گلر است و برای کاپیتانی نیاز به بازیکنی در خطوط جلوتر است. اینکه به صحنه‌های بازی نزدیک‌تر باشد و حاشیه‌ها و اتفاقات درون زمین را مدیریت کند.

بازیکن سابق استقلال در مورد مدعیان اصلی قهرمانی گفت: به غیر از ۳ تیم بالای جدولی در فصل پیش، فولاد نیز می‌تواند مدعی اصلی باشد. جواد نکونام تیم خوبی بسته است. او برای اثبات خود به همگان و به عنوان گزینه بالقوه نیمکت استقلال، تمام تلاش خود را برای موفقیت در تیم فعلی خود به کار خواهد بست.

مجتبی انصافی در مورد علت حواشی اخیر پیرامون تیم ملی گفت: عدم مدیریت صحیح در فوتبال ما، علت این اتفاقات است. اشخاص غیر فوتبالی در فدراسیون باعث و بانی این وضعیت هستند. بی‌برنامگی در سطح فوتبال ملی موجب دودستگی در میان ملی پوشان نیز شده است. این شرایط در آستانه جام جهانی، سرنوشت تیم ملی را ترسناک کرده است. وضعیت به نحوی پیش رفته که دیگر بازیکنان از سرمربی حساب نمی‌برند و حتی علیه او صحبت می‌کنند. درحالی‌که در زمان کارلوس کی روش اوضاع به این شکل نبود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها