|
کدخبر: 271909 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال با این سیستم بهتر بازی می‌کند / خیابانی باید از پیشکسوتان عذرخواهی کند

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال اظهار کرد: ایتالیایی‌ها استاد استفاده از سیستم‌های مبتنی بر سه مدافع میانی هستند. در فصل جاری، بازیکنان استقلال هنوز کمی سنگین هستند و بهتر بود که از همان ابتدا، با چهار مدافع بازی می‌کردند. هماهنگی لازم میان مدافعان و هافبک‌های تیم در سیستم سه-پنج-دو دیده نمی‌شود.

ورزش استقلال با این سیستم بهتر بازی می‌کند / خیابانی باید از پیشکسوتان عذرخواهی کند

استقلال پس از کسب پیروزی با ارزش در انزلی، آماده مصاف با مس کرمان می‌شود. شاگردان ساپینتو در هفته دوم از رقابت های لیگ برتر، با یک بازگشت جذاب، ملوان را از پیش رو برداشتند.

نیمه اول با برتری یاران مازیار زارع تمام شد اما در نیمه دوم ورق برگشت و قایدی با درخشش خود، مقدمات پیروزی آبی‌ها را فراهم کرد. او برروی ۲ گل استقلال تاثیر مستقیم گذاشت و بازگشت باشکوهی به ترکیب تیم خود داشت. البته این بازی بدون حاشیه نبود. برخورد ریکاردو ساپینتو در کنار زمین با برانکارد هلال احمر، جنجال ساز شد. تا جایی که شاید او از سوی کمیته انضباطی، با محرومیت نیز مواجه شود.

در هر صورت ۳ امتیاز حساس بازی دوم، به حساب آبی پوشان واریز شد. در روز پنجشنبه، مدافع عنوان قهرمانی باید به دیدار مس تازه لیگ برتری شده برود. کرمانی‌ها در بازی قبلی خود، با ۳ گل پیکان را مغلوب کردند. در جدول رقابت‌ها نیز، مس کرمان یک پله از استقلال بالاتر است. مسئله‌ای که حساسیت این نبرد را بیشتر خواهد کرد.

کارشناسان امر، این بازی را برای ساپینتو و استقلال یک چالش مهم ارزیابی کردند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر بازی آینده استقلال مقابل مس، گفت و گویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

ساپینتو-بازی-با-ملوان

باید به ساپینتو زمان بیشتری داد

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال درباره بازی هفته قبل مقابل ملوان گفت: ملوان یک تیم ریشه‌دار در فوتبال ایران است و من برای این باشگاه احترام زیادی قائل هستم. در  نیمه اول هر دو تیم صاحب چند موقعیت شدند و درنهایت تیم ملوان برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم تغییرات ساپینتو چاره ساز شد. قایدی عالی کار کرد و پیروزی حاصل شد. خط هافبک استقلال سنگین و خط دفاع پراشتباه ظاهر شد.

او در مورد عملکرد استقلال در دو بازی نخست بیان کرد: استقلال هنوز فوتبال مدنظر هواداران را ارائه نداده است. نوع بازی استقلال تا به این جای کار، دلخواه شخص من نیست. البته در ابتدای فصل هستیم و باید کمی بیشتر صبر کنیم. استقلال مقابل ملوان، در نیم ساعت پایانی، فوتبال رو به جلو و خوبی را ارائه داد.

بازیکن پیشین استقلال ادامه داد: مهدی قایدی در بازی اول خود، بسیار تاثیرگذار عمل کرد. محبی نیز در تجربه نخست خود خوب ظاهر شد. سایر بازیکنان جدید خیلی جالب بازی نکردند. به نظر من آن‌ها هنوز با تیم هماهنگ نشدند. باید به سرمربی تیم زمان داد تا ترکیب ایده آل خود را پیدا کند.

استقلال-ملوان

استقلال با کدام سیستم بهتر بازی می‌کند؟

پیشکسوت استقلال در خصوص وضعیت خط دفاعی اظهار کرد: در این ۲ بازی، حریفان صاحب موقعیت‌های زیادی مقابل استقلال شدند. خط دفاعی خیلی عقب بازی می‌کند و فاصله با خط میانی زیاد است. فضاهای قابل توجهی، در اختیار مهاجمان سپاهان و ملوان قرار گرفت.

او در رابطه با تغییر سیستم استقلال در برابر ملوان توضیح داد: در سیستم سه دفاعه، هافبک‌های میانی باید فاصله مناسبی با خط دفاعی داشته باشند. آن ها باید به موقع برگردند و به مدافعان کمک کنند. در فصل پیش، حضور گابریل پین بسیار به استقلال در پیاده سازی درست این سیستم کمک کرد.

ملی پوش اسبق خاطرنشان کرد: ایتالیایی‌ها استاد استفاده از سیستم‌های مبتنی بر سه مدافع میانی هستند. در فصل جاری، بازیکنان استقلال هنوز کمی سنگین هستند و بهتر بود که از همان ابتدا، با چهار مدافع بازی می‌کردند. هماهنگی لازم میان مدافعان و هافبک‌های تیم در سیستم سه-پنج-دو هنوز دیده نمی‌شود. هافبک‌ها به موقع به مدافعان کمک نکرده و بازی‌خوانی خوبی از خود نشان ندادند.

مس-کرمان

مس تیم خوبی نشان داده است

مراغه چیان در خصوص بازی بعدی استقلال مقابل مس به گسترش نیوز گفت: این بازی شرایط خاص خود را دارد. استقلال باز هم باید مقابل یک تیم تازه لیگ برتری شده قرار بگیرد. مس بازی قبل خود را با اقتدار برده و تیم بسیار خوبی نشان داده است.

مراغه چیان اضافه کرد: حضور هواداران پس از دو بازی، می‌تواند به سود استقلال باشد. با وجود تماشاچیان، بازیکنان استقلال انگیزه مضاعفی پیدا می‌کنند. مطلبی که در بازی های قبلی خیلی دیده نشد. به اعتقاد من بازی خوبی را در روز پنجشنبه شاهد خواهیم بود.

جواد-خیابانی

خیابانی فقط خودش را خراب کرد

او در ارتباط با ادعاهای جواد خیابانی درباره دوپینگ تیم تاج در دربی سال ۵۴ عنوان کرد: به عقیده من، هدف آقای خیابانی از بیان این مطالب، صرفا خودنمایی است. من او را دوست دارم اما با این کار خودش را بین فوتبال دوستان خراب کرد. این اسناد تا الان کجا بود؟ چرا در تمام این سال‌ها خبری از آن‌ها نبود؟

ستاره سابق آبی پوشان افزود: نتیجه تست دوپینگ که در دو، سه روز آماده نمی‌شود. آن هم در آن زمان که امکانات امروز وجود نداشت. جواد خیابانی حرف از کلانتری در آن ماجرا می‌زند. کلانتری چه ارتباطی با دوپینگ دارد؟ این اسنادی نیز که او رو کرده، کاملا ساختگی و فرمالیته است. بیان این ادعاهای بی‌اساس در تلویزیون، واقعا در شان او نبود. به نظر من خیابانی باید از هواداران و به ویژه پیشکسوتان عذرخواهی کند.

سعید مراغه چیان در پایان گفت: حضور هواداران در ورزشگاه را به فال نیک می‌گیرم. به خصوص بانوان که ظاهرا مقدمات حضور آن‌ها فراهم شده است. با وجود این عزیزان، تیم ها بازی‌های باکیفیت‌تری را ارائه می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها