|
کدخبر: 278370 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

قهرمانی حق مسلم استقلال بود / ارسلان مرد بازی‌های بزرگ است

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: ارسلان چه ازنظر کیفی و چه ازنظر اخلاقی، جزو بهترین‌های استقلال است. او تحت هیچ شرایطی برای تیم ایجاد حاشیه نمی‌کند. هر تعداد دقیقه‌ای که بازی کند، تمام انرژی و توان خود را برای تیم می‌گذارد. به نظر من مطهری می‌تواند جزو مهره‌های اصلی استقلال باشد.

ورزش قهرمانی حق مسلم استقلال بود /  ارسلان مرد بازی‌های بزرگ است

استقلال پس از برد روحیه‌بخش مقابل هوادار در لیگ برتر، آماده مصاف با نساجی در سوپرجام شد. در سمت مقابل، قائمشهری‌ها با یک شکست سنگین برابر آلومینیوم راهی کرمان شدند. شاگردان ساپینتو در فصل جاری، یک‌مرتبه به دیدار نساجی رفته بودند. در آن مسابقه آبی‌ها با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان شدند. بابایی، محبی و یامگا، گل‌های برتری استقلال را به ثمر رساندند.

یکی از موضوعات قابل‌ ذکر در خصوص بازی سوپرجام، مسئله میزبانی بود. در ابتدا قرار بود تا از طریق قرعه‌کشی، میزبان سوپرجام تعیین شود. به‌ این‌ ترتیب که این دیدار در ورزشگاه شهید وطنی یا آزادی برگزار شود اما سازمان لیگ تصمیم خود را تغییر داد و ورزشگاه شهید باهنر کرمان را به‌عنوان میزبان مشخص کرد.

آبی‌ها بازی را بهتر از حریف آغاز کردند. چندین موقعیت خوب توسط بازیکنان استقلال ایجاد شد؛ اما درخشش علیرضا حقیقی و یا بی‌دقتی مهاجمان، مانع از تماشای گل در نیمه اول شد. در شروع نیمه دوم، ارسلان مطهری ارسال دقیق مهدی پور از روی نقطه کرنر را به گل تبدیل کرد تا آبی‌ها از حریف پیش افتاده و به قهرمانی نزدیک شوند. در ادامه تیم نساجی به دروازه استقلال فشار وارد کرد اما حملات آن‌ها ثمری نداشت و نتیجه بازی تغییری نکرد.

این قهرمانی می‌تواند یک اتفاق روحیه‌بخش برای ریکاردو ساپینتو و شاگردان او باشد. گسترش نیوز برای بررسی بازی سوپرجام و قهرمانی آبی‌ها گفت‌وگویی با محمد نوری پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

حسینی-غلامپور-رضایی

قهرمانی حق مسلم استقلال بود

محمد نوری درباره بازی سوپرجام گفت: درمجموع بازی خوبی را شاهد بودیم و قهرمانی حق مسلم ما بود. در طول ۹۰ دقیقه، استقلال از هر نظر نسبت به نساجی برتری داشت. تیم ما با توجه به مهره‌های باکیفیتی که در اختیار دارد، جزو بهترین تیم‌های لیگ به شمار می‌رود. بازی‌هایی مثل سوپرجام شرایط و حساسیت‌های خاص خود را دارد. خوشبختانه داوری در این بازی شرایط خوبی داشت و آقای حیدری عادلانه سوت زد. با تلاش کادر فنی و بازیکنان، این جام هم به ویترین استقلال اضافه شد.

او در واکنش به ادعای اکثر هواداران مبنی بر نمایش خوب استقلال در این بازی از حیث ایجاد موقعیت گل، بیان کرد: با این نظر کاملاً موافق هستم. خط حمله استقلال در این بازی خیلی آماده نشان داد و ما صاحب فرصت‌های گلزنی خیلی خوبی شدیم. محبی مثل چند بازی گذشته، عالی کارکرد. مهدی قایدی برخلاف گذشته، در این مسابقه سرحال و روی فرم بود. به اعتقاد من قایدی بهترین بازی فصل خود را انجام داد.

نوری ادامه داد: آمادگی هم‌زمان این دو بازیکن، به سود استقلال است و خط حمله ما کیفیت دیگری پیدا می‌کند. عملکرد خط دفاعی و میانی ما هم خوب بود. البته مشکل فرصت سوزی مهاجمان، کماکان اذیت کننده است. بازیکنان موقعیت‌های گلزنی را به‌راحتی از دست می‌دهند. در صورت دقت بیشتر در هنگام زدن ضربات نهایی، می‌توانستیم خیلی زودتر کار را یکسره کنیم.

ارسلان-مطهری

ارسلان مرد بازی‌های بزرگ است

پیشکسوت استقلال در ارتباط با عملکرد ارسلان مطهری در این مسابقه اظهار کرد: من جزو معدود کسانی بودم که همواره و در هر شرایطی از این بازیکن حمایت کردم. ارسلان چه ازنظر کیفی و چه ازنظر اخلاقی، جزو بهترین‌های استقلال است. او تحت هیچ شرایطی برای تیم ایجاد حاشیه نمی‌کند. هر تعداد دقیقه‌ای که بازی کند، تمام انرژی و توان خود را برای تیم می‌گذارد. به نظر من مطهری می‌تواند جزو مهره‌های اصلی استقلال باشد. ارسلان مرد بازی‌های بزرگ است. او درگذشته این مسئله را ثابت کرده است.

نوری در خصوص نیاز استقلال به خرید هافبک در نیم‌فصل تصریح کرد: من در ماه‌های گذشته، همیشه به موضوع جذب یک هافبک طراح اشاره و تأکید داشتم. ما هافبک‌های خوبی در اختیار داریم. چشمی، مهدی پور و مهری همگی بازیکنان باکیفیتی هستند. همچنین وینگرهای تأثیرگذاری مثل یامگا، محبی، قایدی و سلمانی داریم؛ اما در میانه میدان، جای خالی یک هافبک پلی میکر باتجربه حس می‌شود. امیدوارم که زمینه جذب چنین مهره‌ای فراهم شود.

بیژن-حیدری

محمد نوری درباره وضعیت کلی داوری‌ها در فصل جاری به گسترش نیوز گفت: داوری‌ها در این فصل به معنای دقیق کلمه فاجعه بوده است. اگر من جای ساپینتو در کنار بودم، بیشتر از او عصبانی می‌شدم! کمیته داوران باید رسیدگی بهتری به وضعیت قضاوت‌ها و چیدمان داوری‌ها داشته باشد. چرا جریمه فقط برای بازیکنان لحاظ می‌شود؟ چرا داوران پراشتباه نباید تنبیه شوند؟ درکل داوری‌ها به نتایج استقلال لطمه زیادی زده است. برخی‌ها از ورود VAR واهمه دارند. لابد با آمدن تکنولوژی دست یک عده رو شده و نمی‌توانند به برخی اهداف خود برسند. نبود وار باعث تضییع حقوق تیم‌ها شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها