|
کدخبر: 278167 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

به استقلالی بودنم افتخار کردم / فصل پیش در حق ارسلان اجحاف شد

مراغه چیان پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فصل پیش و در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی نیز به شایستگی‌های ارسلان مطهری تاکید داشتم. او با بازی های خوب خود، نظر مثبت ساپینتو را جلب کرده و تاثیرگذار هم بوده است.

ورزش به استقلالی بودنم افتخار کردم / فصل پیش در حق ارسلان اجحاف شد

۲ هفته تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زمان باقی مانده است. تیم ملی ایران در گروه B با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است. تیم ملی در اردوی آماده سازی اتریش، ۲ مسابقه تدارکاتی برگزار کرد. حاصل این ۲ بازی، یک پیروزی و یک تساوی بود. در بازی با اروگوئه، ایران با تک گل مهدی طارمی پیروز شد. حاصل کار ما در مصاف با تیم سنگال تساوی یک بر یک بود. سردار آزمون گل ایران را در این دیدار به ثمر رساند.

کارلوس کی روش خواستار برگزاری بازی دوستانه دیگری جهت آماده سازی بیشتر تیم ملی شده است. برخی منابع خبر می‌دهند که تیم ملی فوتبال سوریه، آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. سوریه و ازبکستان حریفان تدارکاتی همیشگی تیم ملی در این‌گونه مواقع هستند که کی روش هم به سبک بازی هر دو تیم علاقه ویژه‌ای دارد.

یکی از نکات پربحث در روزهای اخیر، به حذف احتمالی ایران از جام جهانی مربوط می شود. خبری که از یک شایعه آغاز و به تدریج شکل جدی‌تری به خود گرفت. حتی فدراسیون فوتبال اوکراین نیز به‌طور رسمی خواستار حذف تیم ملی ایران از جام جهانی شد اما جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، رسما این مسئله را رد کرد تا به این ترتیب، به حواشی روزهای گذشته پایان دهد. او از تمامی کشورهای حاضر در جام جهانی خواست تا همه تمرکز و انرژی خود را به فوتبال معطوف کرده و به مسائل غیرفوتبالی توجهی نکنند.

تیم ملی ایران برای ششمین بار در جام جهانی حضور شرکت خواهد کرد. نخستین بازی ایران در قطر، مقابل تیم انگلیس است. انگلیس با هدایت گرت ساوتگیت و بهره‌گیری از ستاره های نامدار فوتبال اروپا، از جمله مدعیان اصلی جام جهانی به شمار می‌رود. در این راستا و همچنین برای بررسی عملکرد استقلال در سوپرجام، گفت و گویی با سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق تیم ملی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-نساجی

استقلال تیم برتر میدان بود

سعید مراغه چیان درباره بازی سوپرجام میان استقلال و نساجی گفت: استقلال تیم برتر میدان بود و می‌توانست با اختلاف بیشتری برنده شود. درصورت دقت بیشتر مهاجمان، برد پرگل‌تری نصیب ما می‌شد. نساجی با رویکرد تدافعی در این مسابقه ظاهر شده بود و این موضوع، کمی کار استقلال را برای گلزنی سخت کرده بود.

او پیرامون عملکرد کوین یامگا در پست دفاع راست بیان کرد: در گذشته نیز به این تصمیم عجیب ساپینتو اشاره کرده بودم. صالح حردانی گزینه بهتری برای این پست به حساب می‌رود. حردانی باید به پست خود برگردد و یامگا به پست فوروارد منتقل شود.

مراغه چیان ادامه داد: این جابه‌جایی در ترکیب، به ضرر حردانی شده و او حالا جایگاه متزلزلی در تیم ملی دارد. شاید اگر حردانی در هرتیمی بود، به صورت فیکس بازی می کرد و از گزینه های اصلی تیم ملی به شمار می‌رفت. در صورت مصدومیت و غیبت حردانی، بازی کردن یامگا در دفاع راست بد نیست اما در غیر‌ این صورت قابل توجیه نیست.

ارسلان-مطهری

فصل پیش در حق ارسلان اجحاف شد

او در رابطه با عملکرد خط حمله استقلال اظهار کرد: به نظر من قایدی در این بازی خیلی خوب کار کرد و نشان داد که می تواند به همان فرم سابق خود برگردد. انتقال به امارات ضربه بدی به فوتبال او زده بود و افت محسوسی داشت. او با چنین نمایشی می‌توانست عضو تیم ملی نیز باشد. حیف که دیر به خود آمد و زمان زیادی را از دست داد.

پیشکسوت استقلال در خصوص ارسلان مطهری و گلزنی او در بازی سوپرجام به گسترش نیوز گفت: فصل پیش و در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی نیز به شایستگی های ارسلان مطهری تاکید داشتم. او با بازی‌های خوب خود، نظر مثبت ساپینتو را جلب کرده و تاثیرگذار هم بوده است. مطهری در بازی با هوادار پاس گل داد و در سوپرجام نیز گل قهرمانی را به ثمر رساند. فصل پیش در حق ارسلان اجهاف بزرگی شد. محبی نیز عملکرد خیلی خوبی داشت و لایق حضور در لیست تیم ملی بود.

جذب یک هافبک می‌تواند گره گشا باشد

مراغه چیان در خصوص لزوم خرید یک هافبک بازی‌ساز تصریح کرد: هافبک‌های استقلال در تغذیه مهاجمان دچار ضعف هستند. جذب یک هافبک طراح می تواند گره گشا باشد.

این کارشناس فوتبال درباره روند کلی استقلال در فصل جاری و امیدواری به تکرار قهرمانی توضیح داد: سبک بازی استقلال نسبت به هفته های ابتدایی پیشرفت نسبی داشته است. به عقیده من، آن عملکرد تماشاگرپسند را هنوز از استقلال ندیدیم. امیدوارم در ادامه فصل، شاهد بازی‌های بهتری باشیم. البته سایر مدعیان نیز فوتبال باکیفیت و جذابی ارائه نمی‌دهند.

مراغه چیان در ادامه خاطرنشان کرد: اصولا کیفیت کلی لیگ ما بالا نیست. عدم حضور تماشگران نیز به این موضوع دامن زده است. راه ندادن هواداران به استادیوم‌ها، باعث تاسف است. اگر من در این دوره بازی می‌کردم، اصلا به زمین نمی رفتم و به شعور خود و مردم توهین نمی کردم.

استقلال-تهران

به استقلالی بودن خود افتخار کردم

سعید مراغه چیان در ارتباط با عدم شادی استقلالی ها در زمان اهدای جام بیان کرد: شاهد یک تصمیم خوب و منطقی از سوی بازیکنان و کادر استقلال بودیم. این اتفاق به خوشحالی همه منجر شد و حتی پرسپولیسی‌ها نیز از این اقدام حمایت کردند. این کار از قهرمانی هم با ارزش‌تر بود و من بیش از پیش به استقلالی بودن خود افتخار کردم.

این ملی پوش اسبق در پیوند با قرعه تیم ملی ایران در جام جهانی و نتایج احتمالی تصریح کرد: روی کاغذ، شانسی برای صعود نداریم ولی به‌ هرحال فوتبال، یک بازی غیرقابل‌ پیش‌بینی است. کسی توقع عملکرد خوب و پایاپای مقابل آرژانتین و پرتغال و اسپانیا را در دوره‌های قبلی نداشت. به‌ طور قطع، تیم ملی باوجود کی روش، سبک دفاعی را مدنظر قرار می‌دهد. تیم‌های هم‌گروهی ما به لحاظ فنی، در سطح بالاتری هستند. امیدوارم که تیم ملی نتیجه خیلی خوبی را در جام جهانی کسب کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها