|
کدخبر: 278584 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

رفیق فابریک قایدی در یک قدمی استقلال

استقلال برای تقویت خط میانی خود در نیم فصل، قصد جذب یک هافبک طراح را دارد. هافبک سابق آبی‌ها، این روزها تبدیل به جدی‌ترین گزینه نقل و انتقالاتی ساپینتو و فتح الله زاده شده است.

ورزش رفیق فابریک قایدی در یک قدمی استقلال

قهرمانی در سوپرجام، حسن ختام خوبی برای ریکاردو ساپینتو و تیمش تا پیش از تعطیلی فوتبال باشگاهی بود. آبی‌ها با تک‌گل ارسلان مطهری، نساجی را شکست داده و یک جام دیگر به ویترین باشگاه اضافه کردند. شرایط فعلی استقلال خوب و مساعد به نظر می‌رسد.

پس از قهرمانی بدون شکست در فصل گذشته، ساپینتو جایگزین فرهاد مجیدی شد. از همان ابتدای کار، کار سخت مرد پرتغالی در ایران قابل پیش‌بینی بود. او تیمی را از مجیدی تحویل گرفته بود که مقتدرانه قهرمان شده بود و رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد. ساپینتو گام اول را لغزان برداشت و در خانه مقابل سپاهان شکست خورد. همین شکست برای ابراز نگرانی طرفداران استقلال نسبت به آینده تیمشان کافی بود. رزومه ساپینتو پیش از قبول هدایت استقلال، موردبحث و پرسش دوست داران این تیم قرار گرفته بود.

یامگا-و-مهری

مهم ترین پیروزی فصل استقلال

از دست رفتن رکورد شکست‌ناپذیری آبی‌ها در هفته نخست، برای وارد کردن فشار بر روی کادر فنی جدید، بهانه خوبی به منتقدان داد اما وقت برگشت و جبران از راه رسید و استقلال ۲ بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم‌های تازه لیگ برتری ملوان و مس کرمان مغلوب یاران ساپینتو شدند. نتایج استقلال در ادامه فصل، شکل سینوسی به خود گرفت. تساوی‌های متوالی و ناامیدکننده مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان، شرایط را بد کرد و رقبا از استقلال پیشی گرفتند. مهم‌ترین برد استقلال تا به اینجای فصل، به هفته هفتم و تقابل با امیر قلعه‌نویی برمی‌گردد. جایی که آبی‌ها یکی از رقبای مستقیم خود را شکست داده و به صدر جدول نزدیک شدند. شاید ارزش برد شیرین در سیرجان مقابل گل گهر، در انتهای فصل بیشتر مشخص شود. کوین یامگا گل برتری را در لحظات پایانی به ثمر رساند.

استقلال-لیگ

اصلی‌ترین مشکل آبی‌ها در لیگ بیست و دوم

اصلی‌ترین مشکل استقلال در لیگ بیست و دوم، در هفته دهم نیز گریبان این تیم را گرفت. به گواه اکثر تحلیل گران و کارشناسان لیگ برتر، استقلالِ ساپینتو در برابر تیم‌های دفاعی، دچار بن‌بست تاکتیکی شده و در خلق موقعیت گلزنی به مشکل می‌خورد. مهدی رحمتی به‌خوبی از این ایراد مطلع بود و با ارائه نمایش کاملاً تدافعی، اجازه گلزنی به مهاجمان استقلال را نداد. این توقف خانگی باعث عقب افتادن از رقیب سنتی شد. برد روحیه‌بخش مقابل هوادار در هفته یازدهم، بار دیگر آرامش را به اردوی آبی‌ها برگرداند. محمد محبی به‌عنوان بهترین گلزن استقلال، تک‌گل ۳ امتیازی بازی را به ثمر رساند.

در بخش قبلی گزارش به مشکل اساسی استقلال در فصل جاری اشاره کردیم. ناتوانی در ایجاد فرصت جدی گلزنی برابر تیم‌هایی که در اصطلاح اتوبوسی دفاع می‌کنند، چالش جدی استقلال محسوب می‌شود. تیم‌هایی که با تشکیل لایه‌های دفاعی، اجازه موقعیت‌سازی به فاز هجومی تیم مقابل را نمی‌دهند. استقلال چندین بار در برابر این نوع تیم‌ها ناکام مانده است. این اتفاق مقابل نفت مسجدسلیمان، پیکان و آلومینیوم به‌وضوح رخ داد. اگر فرصت‌طلبی کوین یامگا در هفته سوم نبود، چه‌بسا ۲ امتیاز دیگر در هفته سوم مقابل مس کرمان بر باد می‌رفت. کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی، یکی از راهکارهای مهم برای حل این معضل را جذب هافبک طراح می‌دانند.

کریمی-استقلال

رونمایی از اولین بمب فتح الله زاده

علی فتح‌الله زاده در بدو ورود خود به باشگاه از علاقه خود برای بستن تیمی ایده آل خبر داد. ظاهراً ساپینتو نیز از مدیرعامل جدید آبی‌ها، درخواست خرید یک پلی میکر خارجی را کرده است. با توجه به شرایط بد مالی استقلال، جذب هافبک خارجی بعید به نظر می‌رسد؛ بنابراین تمام تمرکز کادر مدیریتی استقلال در نیم‌فصل، برجذب گزینه ایرانی معطوف خواهد بود. جدی‌ترین گزینه استقلال، علی کریمی هافبک کایسری اسپور است. کریمی پیش از ترک استقلال، جزو مهره‌های مهم و کلیدی این تیم محسوب می‌شد اما دقیقا پس از جدایی، به سایه رفت و دیگر خبری از درخشش او نشد. حضور در قطر و سپس ترکیه، سرنوشت هافبک اصفهانی را به‌جای رشد و پیشرفت، با مصدومیت گره زد. او به‌تدریج جایگاه خود را در تیم ملی نیز از دست داد و با این وضعیت فعلی، باید با جام جهانی قطر خداحافظی کند.

کریمی باز هم آبی پوش می شود؟

شنیده‌های ما از آن حکایت دارد که فتح‌الله زاده برای به صدا درآوردن اولین بمب خود، مقدمات مذاکره با کریمی، هافبک بازیساز سابق استقلال را فراهم کرده است. در صورت قطعی شدن این انتقال، باشگاه قرارداد کریمی را با ریال پرداخت می‌کند و دغدغه‌ای از جهت پرداخت ارز به او نخواهد داشت. البته باید دید شرایط قرارداد هافبک ۲۹ ساله با کایسری به چه ترتیب است. کریمی در حال حاضر بازیکن باشگاه الدحیل قطر است که به‌صورت قرضی به باشگاه ترکیه‌ای پیوسته و این موضوع که آیا می‌تواند دوباره به‌صورت قرضی به تیم دیگری منتقل شود یا خیر، از طرف مسئولان ذی‌ربط در باشگاه استقلال در دست بررسی است. بدون تردید با این انتقال در نیم‌فصل، بمب نقل و انتقالاتی آبی‌ها توسط فتح‌الله زاده منفجر خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها