|
کدخبر: 277465 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۲ هافبک جذاب در رادار استقلال

علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال، قول جذب یک هافبک طراح را به ریکاردو ساپینتو داده است. برای این منظور، دو گزینه داخلی و خارجی در رادار مدیران باشگاه قرار دارد که درصورت دستیابی به توافق، در نیم فصل از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

ورزش ۲ هافبک جذاب در رادار استقلال

به گزارش گسترش نیوز؛ مشکل قدیمی استقلال در فصول گذشته، در لیگ بیست و دوم نیز بر قوت خود باقی است. خلأ یک هافبک طراح در میانه میدان آبی‌ها هنوز حس می شود. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال، تا به امروز از اکثر نفرات موجود در این پست به نحو مختلف، استفاده کرده اما تمام تلاش های او به در بسته خورده است. مهدی مهدی پور، سعید مهدی، روزبه چشمی و آرش رضاوند ابزار اصلی کادر فنی برای این پست هستند. تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر، هیچ یک از این بازیکنان موفق به ارائه عملکرد قابل توجه و تغذیه خوب مهاجمان نشدند.

آمانوف-استقلال

هافبکی که برای استقلال جپاروف نشد

البته استقلال یک هافبک دیگر نیز برای دستیابی به این مهم دارد که ظاهرا ساپینتو علاقه و اعتقادی به او ندارد. عزیزبک آمانوف ازبکستانی در زمان فرهاد مجیدی آبی پوش شد. مجیدی نیز همانند همتای پرتغالی خود، از هافبک ازبک آبی‌ها خیلی استفاده نکرد. البته ساپینتو در بازی های پیش فصل از آمانوف بهره می گرفت و به نظر می آمد که این بازیکن در فصل جدید، حضور ثابتی در ترکیب استقلال داشته باشد. اما با شروع فصل جدید و گذشت چند دیدار، هافبک چپ پای آبی ها کاملا به سایه رفت. او در اکثر مسابقات از لیست استقلال خط خورده و با ادامه این وضعیت، می تواند به اولین خروجی مدافع عنوان قهرمانی در نیم فصل بدل شود. این موضوع برای دیگر ستاره مهجور استقلال نیز صدق می کند. امیرعلی صادقی مهاجم جوان و با استعداد استقلال که در فصل گذشته، کادر فنی سابق به او به اندازه کافی میدان نداد. صادقی در اردوی پیش فصل مورد توجه ساپینتو بود و حضور ثابتی در ترکیب تیم داشت. اما او در لیگ جاری، راهی به ترکیب اصلی پیدا نکرد و به یک نیمکت نشین و حتی سکونشین تبدیل شد.

رضاوند-استقلال

قطع امید ساپینتو از یک هافبک دیگر

تکلیف مهدی مهدی پور و سعید مهری تا حد زیادی مشخص بود. این نفرات در گذشته نیز یک نکته را اثبات کرده بود؛ اینکه به هیچ وجه نمی توان از آن ها توقع یک بازیکن خلاق در وسط زمین را داشت. این هافبک‌ها حتی درصدی به آن چه که امثال مجتبی جباری، ایمان مبعلی، فابیو جانواریو، سرور جپاروف و سایرین در زمین ارائه می دادند، نزدیک نیستند. اما ساپینتو و دوست داران استقلال از آرش رضاوند انتظار متفاوتی داشتند. رضاوند در فصل گذشته و پس از ارائه نمایش‌های ضعیف، توسط مجیدی کنار گذشته شد.

آرش در نیم فصل، تیم فولاد را برای ادامه دوران فوتبالی خود انتخاب کرد و به طور قرضی راهی خوزستان شد. این تصمیم به سود رضاوند تمام شد و جواد نکونام این بازیکن را به روزهای خوبش برگرداند. این هافبک به مهره‌ای کلیدی برای فولادی‌ها تبدیل شده بود. رضاوند با شروع فصل جدید به تیم خود برگشت. ساپینتو از همان مسابقات پیش فصل، به او اعتقاد خاصی داشت. در لیگ جدید از او به عنوان بازیکن ثابت استفاده کرد. اما رضاوند تا به اینجای فصل، نتوانسته نظر مثبت هواداران و حتی کادر فنی را جلب کند. از اطراف باشگاه استقلال خبر می‌رسد که مربی پرتغالی نیز از نمایش‌های اخیر این هافبک رضایت نداشته و از او قطع امید کرده است.

ساپینتو-و-فتح-الله-زاده

دو گزینه جدی فتح الله زاده برای نیم فصل

با تمام این تفاسیر، استقلال برای رقابت جدی با مدعیان قهرمانی در لیگ بیست و دوم، نظیر پرسپولیس و سپاهان، نیاز به یک هافبک طراح شش دانگ دارد. مصطفی آجورلو در تابستان خریدهای زیادی را انجام داد. اما او تقریبا در تمامی پست‌ها، اقدام به جذب بازیکن کرد به جز آن پست مدنظر طرفداران باشگاه. تیم مدیریتی استقلال در پنجره نقل و انتقالات پیش، حتی یک مهره خلاق نیز خریداری نکرد. با جدایی آجورلو و بازگشت علی فتح الله زاده، احتمالا شرایط طور دیگری پیش برود.

مدیرعامل جدید آبی ها در جدیدترین مصاحبه خود، به وضوح از علاقه برای جذب یک هافبک بازیساز سخن گفت. او بر این باور است که استقلال برای تکرار عنوان قهرمانی در لیگ و حضور موفقیت آمیز در آسیا، به بازیکنان درجه یک در همه پست ها احتیاج دارد. مدیر محبوب آبی‌ها برای این منظور دو گزینه را درنظر گرفته است. علی کریمی و یک هافبک خارجی، جدی ترین گزینه های فتح الله زاده برای نیم فصل محسوب می‌شوند.

کریمی-چشمی

با توجه به نظر ساپینتو برای جذب یک هافبک بازیساز و توانمند در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر، علی کریمی گزینه اصلی آبی‌ها محسوب می‌شود. در این خصوص از علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه نیز سوال شد و او پاسخ مثبت داد. فتح‌الله‌زاده درباره شایعه جذب کریمی در نیم فصل گفت:‌«اگر بتوانیم او را جذب کنیم اتفاق بسیار خوبی است. کریمی، بازیکن باکیفیتی است اما باید بتوانیم شرایط حضورش در استقلال را فراهم کنیم.»

باید صبر کرد و دید که معمای جذب هافبک خلاق در استقلال به کجا ختم می شود. آیا کریمی بار دیگر آبی پوش می شود یا استقلال به سراغ جذب یک گزینه خارجی می رود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها