|
کدخبر: 280524 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز:

پیشکسوت استقلال کی روش را ناک اوت کرد!

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: کی روش را برای نتیجه گیری و صعود از گروه استخدام کردند. حال که به چنین هدفی نرسیدیم، برکناری او بهترین تصمیم است. جام ملت های آسیا در پیش است و ما باید هرچه سریع تر تکلیف تیم ملی را مشخص کنیم. کی روش در دو دوره سرمربی تیم ملی بوده و هیچ دستاورد و عنوانی نداشته است. این مربی در هشت سال، حتی یک جام نیز برای ما به ارمغان نیاورد.

ورزش پیشکسوت استقلال کی روش را ناک اوت کرد!

دو شکست و یک تساوی ماحصل تلاش ملی پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. تیم ملی ایران در بازی اول خود، تن به شکستی سنگین و تلخ مقابل انگلیس داد. تیم ملی انگلیس با نتیجه شش بر دو برابر ایران به پیروزی رسید. این نتیجه، تبدیل به سنگین ترین شکست تیم ملی ایران در ادوار جام های جهانی شد.

در حالی که به نظر می رسید این باخت پرگل، تاثیر منفی و مخربی روی بازیکنان ایران داشته باشد، منتها در مسابقه دوم نتیجه دیگری رقم خورد. شاگردان کارلوس کی روش با کسب یک برد شیرین، تاریخی و روحیه بخش در تقابل با تیم ولز، به صعود از گروه خود بسیار امیدوار شدند. روزبه چشمی و رامین رضاییان زنندگان گل های ایران در این دیدار بودند.

با توجه به برد قاطع انگلیس مقابل ولز در بازی همزمان، ایران با یک تساوی نیز راهی دور بعد می شد اما اوضاع بروفق مراد کی روش و شاگردانش پیش نرفت. آمریکا که به برد نیاز مبرمی داشت، بازی را بهتر و تهاجمی تر آغاز کرد.  در دقیقه ۳۹ این مسابقه، فشارهای آمریکا به نتیجه نشست و کریستین پولیسیک دروازه بیرانوند را باز کرد. درادامه تیم ملی ایران به بازی روبه جلو روی آورد و فرصت هایی نیز ایجاد کرد اما کارساز نشد. درنهایت تیم ملی آمریکا به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

دستاورد کارلوس کی روش و نوع فوتبال مدنظر او مورد نقد کارشناسان قرار گرفته است. کی روش در آستانه جدایی قطعی از تیم ملی قرار گرفته و باید دید که چه شخصی سکان هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت. گسترش نیوز برای بررسی این موضوع، گفت وگویی با ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که درادامه می خوانید.

تیم-ملی1

به ترسو بودن مربی باختیم

ادموند اختر درباره شکست ایران مقابل آمریکا گفت: در روزی که همه چیز دست خودمان بود، به ترسو بودن مربی باختیم. امیدوارم فدراسیون هرچه سریع تر و به طور رسمی کی روش را برکنار کرده و فکری برای جانشین او کند. اسکوچیچ تیم ما را به راحت ترین شکل ممکن به جام جهانی برد ولی فدراسیون فعلی چه برخوردی با او کرد؟ با وجود کسب نتایج خوب، مسئولان فدراسیون، اسکوچیچ را اخراج کردند.

او ادامه داد: کی روش را برای نتیجه گیری و صعود از گروه استخدام کردند. حال که به چنین هدفی نرسیدیم، برکناری او بهترین تصمیم است. جام ملت های آسیا در پیش است و ما باید هرچه سریع تر تکلیف تیم ملی را مشخص کنیم. کی روش در دو دوره سرمربی تیم ملی بوده و هیچ دستاورد و عنوانی نداشته است. کی روش در هشت سال، حتی یک جام نیز برای ما به ارمغان نیاورد. وضعیت فعلی تیم ملی مُسن ما اصلا خوب نیست.

تیم-ملی

ایران کماکان اندرخم یک کوچه است

اختر درادامه خاطر نشان کرد: عربستان، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی، روز به روز درحال پیشرفت هستند. اما ایران کماکان اندرخم یک کوچه است و حتی تکلیف نیمکت آن مشخص نیست. امیدوارم که یک مربی درجه یک استخدام کنیم که تحول خوبی به لحاظ ساختاری، نوع فوتبال و استفاده از استعدادها در تیم ملی ایجاد کند؛ چون که صعود به جام جهانی برای ما تبدیل به عادت شده و دیگر یک دغدغه نیست. ما باید روی قهرمانی در آسیا و همچنین صعود از گروه خود در جام جهانی متمرکز شویم. درحال حاضر با ابرام چرخی نیز به جام جهانی صعود می کنیم.

او در رابطه با بازیکنان دعوت شده توسط کی روش بیان کرد: متاسفانه کی روش دست به ریسک نزد و از همان مهره های پا به سن گذاشته استفاده کرد. دلیل عدم دعوت از جوانان با استعدادی مثل محبی، قایدی و نورافکن را درک نکردم. این جوانان از طریق جام جهانی می توانستند کسب تجربه کنند. تنها ستاره تیم ملی ما مهدی طارمی است که با توجه به سن و سالش، به تیمی بهتر از پورتو منتقل نخواهد شد. ای کاش فدراسیون با نفوذ خود موجب دعوت از چند جوان نیز می‌شد تا این بازیکنان راهی قطر شوند و کسب تجربه کنند.

کارلوس-کی-روش

ویژگی هایی که کی روش از آن‌ها بی بهره بود

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص عملکرد استقلالی‌های تیم ملی اظهار کرد: حسینی در بازی اول روی هیچ گلی مقصر نبود. او در بازی دوم در حد یک ستاره ظاهر شد و عملکرد خوبی داشت. به عقیده من در بازی سوم هم می توانست در درون دروازه قرار بگیرد. روزبه چشمی تصور حضور در جام جهانی را نداشت ولی زدن آن گل، تنها تبدیل به یک خاطره خوب برای او شد و در کارنامه او ماندگار شد. جلالی بازیکن جوان و مستعدی به شمار می‌رود. کی روش می توانست به این بازیکن آماده، بیشتر میدان دهد و دقایق بیشتری از او بازی بگیرد. با توجه شرایط سنی مناسب او، امکان ترانسفر شدن به اروپا وجود داشت.

او در پایان اضافه کرد: به عنوان یک پیشکسوت از نتایج تیم ملی ناراحت هستم. مثل بسیاری از فوتبال دوستان، مایل به صعود تیم ملی به دور بعد بودم. امیدوارم که از همین امروز برنامه‌ای حساب شده برای جام ملت‌ها و سپس جام جهانی پی ریزی کنیم. ما با یک مربی کاربلد، شجاع، نرمال و با افکار و تاکتیک‌های تهاجمی می‌توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. ویژگی هایی که کی روش از آن‌ها بی بهره بود.

  • سیدمهدی ارسالی در

    متاسفانه نظر مردم وهواداران تاثیری در م دیریت ناکارآمدندارد واین خودکامگی ها ادا مه دارد

  • خودم ارسالی در

    بچه های تیم ملی به قصد بازی رو به آمریکا واگذار کردند
    هر اسکلی این رو فهمید
    حالا شما بندازید گردن کی روش
    😠😠😠😠😠

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها