|
کدخبر: 278269 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مربی باشگاه نساجی؛

۲ هزار استقلالی در ورزشگاه بودند / هنگام گل ۱۰ نفره بودیم

مهدوی مربی تیم نساجی مازندران گفت: حدود ۲ هزار تماشاچی در استادیوم کرمان حضور داشتند. در حالی‌ که شب قبل از بازی، جلسه‌ای برای هماهنگی میان ۲ باشگاه برگزار شد اما در حین برگزاری مسابقه، عملاً شاهد حضور طرفداران استقلال روی سکوها بودیم. طرفداران ما نیز مشتاق حضور در استادیوم بودند تا تیم خود را از نزدیک تشویق کنند.

ورزش ۲ هزار استقلالی در ورزشگاه بودند / هنگام گل ۱۰ نفره بودیم

نساجی لیگ بیست و دوم را با کادر فنی جدید آغاز کرد. حمید مطهری پس از جدایی از پرسپولیس، سکان هدایت قائمشهری‌ها را بر عهده گرفت. در ادامه نیز محمدرضا مهدوی بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت به کادر فنی اضافه شد. نساجی فصل جاری را خیلی خوب شروع نکرد اما در ادامه به فرم خیلی بهتری رسید و جایگاه خود را در جدول ارتقا داد. کارشناسان معتقدند که نساجی یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ محسوب می‌شود و فوتبالی با برنامه همراه با تاکتیک‌های هجومی را ارائه می‌دهد.

کادر فنی این تیم بر این باور هستند که در از دست رفتن امتیازهای ابتدایی لیگ، اشتباهات داوری بسیار تأثیرگذار بوده است. نساجی در تقابل با تیم‌هایی مثل سپاهان و ملوان در شروع فصل، موفق به کسب برد نشد اما به‌تدریج روزهای بهتر برای مازندرانی‌ها از راه رسید و در جدول ارتقا پیدا کردند.

نساجی در حال حاضر در رتبه ششم قرار دارد و حتی می‌تواند به کسب سهمیه در پایان فصل هم امیدوار باشد. هرچند با توجه به شرایط و مشکلات فعلی این باشگاه، کسب رتبه تک‌رقمی نیز نمی‌تواند دستاورد بدی برای حمید مطهری و شاگردان او باشد.

قائمشهری‌ها در بازی سوپرجام مقابل آبی‌های پایتخت تن به شکست دادند. استقلال با تک‌گل ارسلان مطهری، نساجی را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار فاتح سوپرجام شد. گسترش نیوز برای بررسی این دیدار، گفت‌وگویی با محمدرضا مهدوی مربی تیم نساجی مازندران انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

مهدی-پور

چرا این دو تیم در کرمان به مصاف هم رفتند؟

محمدرضا مهدوی درباره بازی سوپرجام گفت: بازی خوب و جذابی بود. هر دو تیم عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دادند اما من در این رابطه باید به دو مطلب اشاره کنم؛ اول اینکه چرا این دو باشگاه باید در کرمان به مصاف هم بروند؟ بهترین راهکار این بود که یک قرعه‌کشی برای تعیین میزبان انجام می‌شد. با این روش، مسئولان امر می‌توانستند که از بین آزادی و شهید وطنی، یک ورزشگاه را به‌عنوان میزبان در نظر بگیرند. این ۲ ورزشگاه در حال حاضر، جزو بهترین ورزشگاه‌های ایران هستند.

او ادامه داد: دومین گلایه ما به حضور هواداران تیم حریف در ورزشگاه برمی‌گردد. حدود ۲ هزار تماشاچی در استادیوم کرمان حضور داشتند. درحالی‌که شب قبل از بازی، جلسه‌ای جهت هماهنگی میان دو باشگاه برگزار شد اما در حین برگزاری بازی، عملاً شاهد حضور طرفداران استقلال روی سکوها بودیم. طرفداران ما نیز مشتاق حضور در استادیوم بودند تا تیم خود را از نزدیک تشویق کنند.

مربی نساجی در ادامه خاطرنشان کرد: این تبعیض عجیب، باعث به وجود آمدن یک وقفه در جریان بازی شد. درمجموع نظاره‌گر بازی بدی نبودیم و هر ۲ تیم برای رسیدن به قهرمانی جنگیدند. البته در لحظه به ثمر رسیدن گل، تیم ما ده نفره بود. ایوب کلانتری، یار مستقیم ارسلان مطهری، از بازی خارج‌ شده بود.

او در خصوص وضعیت داوری در این مسابقه بیان کرد: داوری شرایط خیلی خوبی داشت و شاهد قضاوت قابل قبولی از آقای حیدری و کمک‌های او بودیم. داوری‌ها در اوایل فصل، لطمه زیادی به نساجی زد. در بازی با سپاهان، ملوان و پیکان، به‌وضوح از بابت داوری متضرر شدیم. با این‌ حال کادر فنی نساجی همواره به تصمیمات داوران احترام گذاشته است. همه ما اشتباه می‌کنیم و داوران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حمید-مطهری

می‌توانیم به جایگاه تک‌رقمی تکیه کنیم

مهدوی در رابطه باهدف و چشم‌انداز نساجی در ادامه فصل اظهار کرد: تلاش تمام تیم‌های لیگ، ارائه فوتبالی باکیفیت و کسب نتایج مطلوب است. باشگاه بزرگ نساجی توسط یک فرد اداره می‌شود. آقای رضا حدادیان تا به اینجا، اتفاق بزرگ و باارزشی را رقم‌زده است. او به‌تنهایی مخارج یک تیم لیگ برتری را تقبل کرده و از این بابت ما قدردان زحمات این شخص هستیم اما من به‌شخصه مشتاق ارائه یک فوتبال زیبا و تماشاگرپسند هستم.

او افزود: نساجی علی‌رغم برخی بی‌عدالتی‌ها، عملکرد خیلی خوبی را تا این مقطع داشته و به اذعان اکثر کارشناسان، فوتبالی باکیفیت، جذاب و تهاجمی را ارائه می‌دهد. البته گاهی در تقابل با تیم‌های بالای جدولی، تاکتیک‌های تدافعی را اعمال کردیم. در صورت ادامه این روند، می‌توانیم به جایگاه تک‌رقمی تکیه کنیم. تمام سعی ما بر این است که فوتبالی درخور نام نساجی مازندران ارائه داده و دل هواداران را شاد کنیم.

کارلوس-کی-روش

باید توقعات خود را پایین بیاوریم

مربی نساجی در ارتباط با شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع جام جهانی به گسترش نیوز گفت: در میدان بزرگ جام جهانی نمی‌توان هیچ حریفی را دست‌کم گرفت. این مسابقات هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و تیم‌ها با بهترین شرایط و امکانات، پا به این تورنمنت می‌گذارند. قدرتمندترین تیم‌های هر قاره، در جام جهانی حضور دارند.

محمدرضا مهدوی در پایان اضافه کرد: ما باید حقایق را پذیرفته و توقعات خود را پایین بیاوریم. هم‌گروهی‌های ما تیم‌های بزرگ و خطرناکی هستند. آقای کی روش در بازگشت به ایران، خیلی زود موفق به تشکیل اسکلت اصلی تیم ملی شدند. امیدوارم که بهترین نتایج در قطر به‌ دست‌ آمده و دل همه شاد شود. فقط از مردم عزیز ایران می‌خواهم که در آستانه جام جهانی، اهمیت بیشتری برای فوتبال ملی قائل شوند.

ارسال نظر