|
کدخبر: 280457 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت و کارشناس فوتبال:

کی روش باعث باخت ما شد / قرارداد او را همین‌الان فسخ کنند

محمد نوری کارشناس فوتبال بیان کرد: قرارداد کی روش را باید همین‌الان فسخ کنند و به سراغ استخدام یک مربی تراز اول بروند. فدراسیون فوتبال نباید زمان را از دست دهد. ما باید هرچه سریع‌تر برای جام ملت‌های آسیا آماده شویم. کی روش برای سه بازی کلی پول گرفت و در یک گروه ساده، توان بردن ما به دور بعد را نداشت.

ورزش کی روش باعث باخت ما شد / قرارداد او را همین‌الان فسخ کنند

تنها با کسب یک تساوی، طلسم صعود نکردن از مرحله مقدماتی جام جهانی شکسته می‌شد؛ اما کریستین پولیسیک و یارانش اجازه این اتفاق را به ملی پوشان ایران ندادند و ما همچنان حسرت‌به‌دل ماندیم.

تیم ملی ایران پس از پیروزی شیرین و تاریخی مقابل ولز، در دیدار آخر خود از دور گروهی مسابقات، به مصاف تیم ملی آمریکا رفت. کارلوس کی روش برای این مسابقه یک تغییر مهم را در ترکیب اصلی تیم ملی لحاظ کرده بود. علیرضا بیرانوند پس از سپری کردن دوران نقاهت خود، بار دیگر در درون دروازه ایران قرار گرفت. این درحالی بود که سید حسین حسینی در دیدار با ولز، موفق به ثبت کلین شیت شده بود.

آمریکا بازی را بسیار بهتر از ایران شروع کرد و موقعیت‌هایی را روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد. در دقیقه ۳۹ بازی، کریستین پولیسیک ستاره باشگاه چلسی، گل اول بازی را به ثمر رساند. پولیسیک بعد از به ثمر رساندن این گل، دچار مصدومیت نسبتاً جدی شد و دوست داران تیم ملی آمریکا را نگران کرد. در ادامه آمریکایی‌ها سعی بر زدن گل‌های بیشتر داشتند اما نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم و با انجام چند تغییر، ایران بازی بهتری را ارائه داد. ابوالفضل جلالی جوان در نیمه دوم به بازی آمد و عملکرد نسبتاً خوبی از خود نشان داد. تلاش‌های شاگردان کی روش در ادامه بازی ثمری نداشت و آمریکایی‌ها با تک‌گل پولیسیک پیروز این مصاف تاریخی شدند و به مرحله حذفی صعود کردند. دو شکست و یک برد، حاصل تلاش تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

یکی از نکات مهم پس‌ از حذف از این دوره جام جهانی، موضوع آینده نیمکت تیم ملی و سرنوشت کارلوس کی روش و دستیاران او است. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع گفت‌وگویی با محمد نوری کارشناس و پیشکسوت فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

تیم-ملی

آن‌ها تیم ما را به‌خوبی آنالیز کرده بودند

محمد نوری در خصوص شکست ایران مقابل آمریکا گفت: آمریکا بازی حساب‌شده‌تر و با برنامه‌تری را ارائه داد. آن‌ها تیم ما را به‌خوبی آنالیز کرده بودند و با تمرکز لازم به هدف خود نیز رسیدند. در نیمه اول با داشتن مالکیت بیشتر، فرصت‌هایی خوبی برای گلزنی ایجاد کردند. باوجود سرجینیو دِست، نقطه قوت آن‌ها سمت راست بود و از آن‌ سو، روی دروازه ما خطرساز می‌شدند.

او ادامه داد: گل پولیسیک نیز با ایجاد فشار از سمت راست به ثمر رسید. در نیمه دوم بازی، کادر فنی با ایجاد چند تغییر، وضعیت تیم را کمی بهبود بخشید. جلالی با ورود خود به زمین، سمت چپ را به‌خوبی فعال کرد و از آن سمت ایجاد خطر کردیم. در این خصوص یک سؤال از کادر فنی تیم ملی دارم؛ اینکه چرا از ابوالفضل جلالی در این مسابقات، استفاده چندانی نشد؟ این جوان بسیار آماده بود و بیش از سایر گزینه‌ها، می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

کارلوس-مربی

شخص کی روش باعث باخت و حذف ما شد

نوری در مورد بازگشت بیرانوند به ترکیب و نیمکت نشینی حسینی بیان کرد: حسینی در بازی قبلی عملکرد خوبی داشت و موفق به ثبت کلین شیت نیز شده بود. متأسفانه آقای کی روش به ترکیب تیم برنده دست زد و بار دیگر به حسینی اعتماد نکرد. این مطلب در مورد روزبه چشمی هم مصداق دارد. روزبه در نیمه دوم می‌توانست به تیم ملی کمک کرده و مثل بازی با ولز، شایستگی خود را اثبات کند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من شخص کی روش باعث باخت و حذف ما شد. آرایش تیمی و تعویض‌های او خیلی اشتباه بود و دودش در چشم تیم ملی رفت. آمریکا برخلاف ما تیم جوان‌تری داشت و با برنامه‌تر بود. آمریکایی ها در طول ۹۰ دقیقه نسبت به ایران برتری داشتند و مستحق این پیروزی و صعود از گروه بودند.

مجید-حسینی

تیم ملی ترسو بازی کرد 

پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با عملکرد بازیکنان استقلالی تیم ملی گفت: عملکرد استقلالی‌ها عالی بود و به‌نوعی بار تیم ملی روی دوش بازیکنان استقلال بود. تنها برد تیم ملی حاصل مهارت های خوب حسینی و گل بسیار مهم و حیاتی روزبه چشمی بود. جلالی هم در همان دقایق کم بازی با آمریکا، کیفیت خود را نشان داد. در این میان آقای کی روش در انتخاب نفرات، ارنج و تعویض‌ها خوب کار نکرد و نمره مردودی گرفت.

او درادامه تصریح کرد: ما در راحت‌ترین گروه قرار داشتیم و بهترین فرصت برای صعود را از دست دادیم. شاید تا مدت‌ها، چنین شانسی برای رفتن به دور بعد را نداشته باشیم. ما ۸۰ درصد شانس صعود داشتیم و تنها با یک تساوی راهی مرحله یک‌هشتم می‌شدیم. کی روش تفکرات دفاعی دارد و پلن بی برای این بازی نداشت. تیم ملی ترسو بازی کرد و شجاعت کافی را از خود نشان ندادند. در سمت مقابل، آمریکایی‌ها به‌خوبی جوان‌گرایی کرده بودند و از هر لحاظ نسبت به ما چربش داشتند. به نظر من برد و صعود از گروه حقشان بود.

کارلوس-کی-روش1

قرارداد کی روش را باید همین‌الان فسخ کنند

کارشناس فوتبال در ارتباط با آینده تیم ملی با  کی روش به گسترش نیوز گفت: قرارداد کی روش را باید همین‌الان فسخ کنند و به سراغ استخدام یک مربی تراز اول بروند. فدراسیون فوتبال نباید زمان را از دست دهد. ما باید هرچه سریع‌تر برای جام ملت‌های آسیا آماده شویم. کی روش برای سه بازی کلی پول گرفت و در یک گروه ساده، توان بردن ما به دور بعد را نداشت.

او در پایان اضافه کرد: امیدوارم که فدراسیون به خودش بیاید و عذر کی روش را بخواهد. تکلیف نیمکت تیم ملی و سرمربی جدید باید خیلی زود مشخص شود. میانگین سنی تیم ملی در حال حاضر بالا است و باید فکری برای جوان‌گرایی هم شود.

  • محمد ارسالی در

    این که کی روش نقش اصلی را داشت صحیح اما در بازی با ولز توپی روی دروازه نیامد بویژه بعد از ده نفره شدنشان که آقای حسینی مانع گلزنی شود و گل آقای روزبه کاملا تصادفی و گرم نبودن بدن دروازه بان ولز بود.

  • مهندس ساختمان ارسالی در

    ثو چقدر خری نوری
    حسینی رو ۴ تا از شش گل مقصر بود ابله

  • مهندس ساختمان ارسالی در

    چشمی راه رفتنش مشکل داره
    مجید حسین ی که از اون سوراختر
    بله استقلالیا برا بار بردن خوب بودن ولی بازیکن نبودن ابله تر از خر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها