|
کدخبر: 274867 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال یک مشکل اساسی دارد / با کی روش نتیجه نمی‌گیریم

ادموند اختر پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: کارلوس کی روش دیگر آن آدم سابق در فوتبال ما نیست. او آن قدرت قبلی را ندارد که به فدراسیون امرونهی کند. فدراسیون هم دیگر بله قربان گوی او نیست. درواقع کنترل کی روش دست فدراسیون است.

ورزش استقلال یک مشکل اساسی دارد / با کی روش نتیجه نمی‌گیریم

لیگ بیست و دوم پس از اتمام هفته ششم، به خاطر آغاز بازی‌های ملی متوقف شد. این وقفه سه‌هفته‌ای می‌تواند فرصت خوبی برای تیم‌ها جهت ریکاوری باشد.

پس از گذشت شش هفته، پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد. گل گهر و استقلال در رتبه‌های بعدی هستند. آلومینیوم، نفت آبادان و ملوان نیز در قعر جدول به سر می‌برند. لوکادیا از پرسپولیس با ۴ گل و ریکاردو آلوز با ۴ پاس گل، به ترتیب بهترین گلزن و پاسور لیگ تا به اینجا به شمار می‌روند.

یکی از تیم‌های پر سروصدا در فصل نقل و انتقالات، استقلال بود. آبی‌ها در این فصل کار خود را با یک سرمربی جدید شروع کردند. از همان بازی نخست، سبک بازی ریکاردو ساپینتو نسبت به مجیدی و پین، متفاوت به نظر می‌آمد. برخلاف کادر فنی قبلی، مربی پرتغالی به فوتبال تهاجمی مبتنی بر پرس از بالا اعتقاد دارد. پس از شکست برابر سپاهان در گام اول، تیم ساپینتو به‌تدریج شکل بهتری به خود گرفت.

در بازی آخر مقابل نساجی، شاگردان ساپینتو فوتبال خوبی ارائه دادند. استقلال در این بازی بیشترین امید گلزنی در این فصل را به ثبت رساند. در پایان نیز با سه گل حریف قائم‌شهری را از پیش رو برداشت. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر شرایط استقلال در این فصل و همچنین آخرین تحولات در تیم ملی، گفت‌وگویی با ادموند اختر پیشکسوت آبی‌های تهرانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

کارلوس-کی-روش

کی روش آن آدم سابق نیست

ادموند اختر درباره برکناری دراگان اسکوچیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از ابتدا موافق اسکوچیچ نبودم؛ اما او در شرایطی خاص، هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. برکناری اسکوچیچ در این مقطع، انسانی و درست نبود. کی روش نام بزرگ‌تری نسبت به اسکوچیچ است؛ اما او کمک خاصی به تیم ملی نکرد.

او در مورد بازگشت کارلوس کی روش به ایران بیان کرد: با کی روش نتایج خوبی در جام جهانی نمی‌گیریم. الآن نیز برخی‌ها به لایه‌های دفاعی تیم دل بستند. در دوره گذشته شانس با ما یار بود. مثلاً از مراکش باید ۵ گل می‌خوردیم. همیشه بخت و اقبال همراه ما نیست.

بازیکن اسبق تیم ملی در رابطه با سرنوشت ایران در جام جهانی اظهار کرد: به‌جز مهدی طارمی ستاره‌ای نداریم که گره‌گشا باشد. درهرصورت ما از تیم ملی حمایت می‌کنیم. موفقیت در جام جهانی، در سرنوشت تیم ملی تأثیرگذار است. امیدوارم که کی روش بتواند ما را در میدان بزرگ جام جهانی سربلند کند.

او ادامه داد: کی روش دیگر آن آدم سابق در فوتبال ما نیست. او آن قدرت قبلی را ندارد که به فدراسیون امرونهی کند. فدراسیون هم دیگر بله قربان گوی او نیست. درواقع کنترل کی روش دست فدراسیون است.

ساپینتو-نساجی

هواداران به ساپینتو اعتماد کردند

کارشناس فوتبال در مورد وضعیت استقلال تا پایان هفته ششم گفت: برای ساپینتو اسم مهم نیست. هرکسی که در تمرین خوب ظاهر شود، به او میدان داده می‌شود. در دو، سه بازی اول فشار زیادی بر روی کادر فنی بود. دلیل آن‌هم قهرمانی بدون باخت استقلال بود؛ اما به‌تدریج تیم به خودباوری رسید. فشار از ساپینتو برداشته‌شده و هواداران به او اعتماد کردند.

او خاطرنشان کرد: نتایج استقلال تا هفته هفتم خوب بوده و در کورس قرار دارد. اما استقلال یک مشکل اساسی در فصل جاری دارد. تیمِ ساپینتو هنوز مقابل تیم‌های تدافعی مشکل دارد. این موضوع را در بازی با پیکان و نفت مسجدسلیمان دیدیم. این مسئله باید حل شود. بازی با نساجی، یکی از بهترین نمایش‌های استقلال بود.

امیر-قلعه-نویی

قلعه نویی شناسنامه مربیان ایرانی است

پیشکسوت استقلال در خصوص عملکرد خوب و درخشان گل گهر در این فصل اظهار کرد: امیر قلعه نویی شناسنامه مربیان ایرانی است. افتخارات او در عرصه مربیگری را هرکسی ندارد. گل گهر تا این مقطع از فصل عالی کارکرده است. قلعه نویی در فصول اخیر در هر تیمی عملکرد خوبی داشته و این موضوع بیانگر توانایی‌های او است. بازی با تیم‌های قلعه نویی سختی‌های خودش را دارد. بازی مشکلی در انتظار استقلال است.

ادموند اختر در ادامه اضافه کرد: من به‌عنوان یک هوادار، آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. صعود به جام جهانی برای ایران تبدیل به عادت شده است. امیدوارم بالاخره طلسم صعود نکردن‌های ما تمام شود. عبور از مرحله گروهی، فوتبال ملی ما را در سطح دنیا قابل‌احترام می‌کند.

او در پایان به گسترش نیوز گفت: به‌عنوان یک استقلالی آرزو دارم که تیم محبوبم عنوان قهرمانی خود را تکرار کنند. مهم‌ترین فاکتور استقلال، مدیریت باشگاه است. آقای آجورلو در فصل گذشته و همین‌طور این فصل، مشکلات زمین تمرین و پرداختی‌ها را حل کرده است. در ادامه نیز بازیکنان باید برای شاد کردن دل هواداران به میدان بروند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها