|
کدخبر: 279189 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت و کارشناس فوتبال:

دلیل دعوت از عابدزاده چه بود؟ / چیزی هم بگویم به پدرش برمی‌خورد!

بهروز سلطانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال گفت: چرا باید امثال نورافکن و سرلک در خانه بمانند تا امیر عابدزاده به‌عنوان سهمیه چهارم دروازه‌بانی راهی قطر شود؟ زمانی هم که انتقادی می‌کنیم، به احمدرضا برمی‌خورد و به من زنگ می‌زند! آقای عابدزاده عزیز، پسر شما زمانی هم که بازی می‌کرد، عملکرد خوبی در تیم ملی نداشت. خاموش کردن صداها کاری ندارد ولی این کار فقط پاک کردن صورت‌مسئله است.

ورزش دلیل دعوت از عابدزاده چه بود؟ / چیزی هم بگویم به پدرش برمی‌خورد!

تیم ملی ایران با برگزاری یک دیدار تدارکاتی راهی قطر شد. ملی پوشان ایران در بازی تدارکاتی خود مقابل نیکاراگوئه به یک برتری خفیف رسیدند. تک‌گل ایران در این بازی خانگی را مهدی ترابی ستاره باشگاه پرسپولیس به ثمر رساند. کارلوس کی روش در این بازی از چند بازیکن جدید و کم‌تجربه‌تر مثل آریا برزگر بهره گرفت. دومین و آخر بازی دوستانه ایران تا پیش از آغاز جام جهانی، مقابل تیم ملی تونس برگزار شد.

یکی از مباحث مهم در میان اهالی فوتبال در روزهای اخیر، به لیست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی مربوط می‌شود. برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که کارلوس کی روش از چند مهره باکیفیت نظیر امید نورافکن، میلاد سرلک و محمد محبی چشم‌پوشی کرد. در خصوص حضور ۴ دروازه‌بان در لیست نیز انتقادات زیادی مطرح شده است.

درهرصورت تیم ملی ایران با بضاعت و نفرات موجود باید در برابر تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا صف‌آرایی کند. نخستین بازی ما در قطر، مقابل تیم انگلستان خواهد بود. سه شیرها با توجه به داشتن ستاره‌های بزرگی که در ترکیب دارند، یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. گسترش نیوز در این راستا گفت‌وگویی با بهروز سلطانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

تیم-ملی2

یک بازی بی‌محتوا را شاهد بودیم

بهروز سلطانی درباره بازی ایران و نیکاراگوئه گفت: به‌شخصه متوجه منطق انتخاب این تیم برای برگزاری بازی دوستانه نشدم. هزینه بیهوده‌ای انجام شد و خروجی مدنظر را هم نداشت. یک بازی بی‌هدف و بی‌محتوا را شاهد بودیم. چرا این هزینه را برای انجام بازی با یک تیم شاخص انجام ندادند؟

او ادامه داد: بازی با تیم‌های مطرح برای این مقطع برای ما ضروری‌تر بود. اگر چه در چنین دیداری شکست هم می‌خوردیم. متأسفانه مربی ما از رویارویی با تیم‌ها قدرتمند و باختن مقابل آن‌ها واهمه دارد. تیم‌های لیگ برتری ایران نیز توانایی بردن نیکاراگوئه را دارند. بازی با این تیم از ریشه اشتباه بود. در مورد تونس هم باید اضافه کنم که این تیم در این مقطع از بازیکنان اصلی خود استفاده نمی‌کند.

بیرانوند-تمرین

دلیل حضور ۴ دروازه‌بان را درک نمی‌کنم

سلطانی در مورد لیست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی بیان کرد: در ابتدا درباره دروازه‌بان‌های دعوت‌ شده باید یک موضوع را بگویم. دلیل حضور ۴ دروازه‌بان در جام جهانی را واقعا درک نمی‌کنم. به‌جای یکی از این گلرها، می‌توانستیم که امید نورافکن یا میلاد سرلک را به قطر ببریم. حتی بهتر بود که یک بازیکن از تیم امید انتخاب می‌شد تا چنین میدان بزرگی را تجربه کند. احترام به نظر سرمربی، امر خوبی است اما تا زمانی که باعث اجحاف حق کسی نشود.

او در ادامه تصریح کرد: چرا باید امثال نورافکن و سرلک در خانه بمانند تا امیر عابدزاده به‌عنوان سهمیه چهارم دروازه‌بانی راهی قطر شود؟ زمانی هم که انتقادی می‌کنیم، به احمدرضا برمی‌خورد و به من زنگ می‌زند! آقای عابدزاده عزیز، پسر شما زمانی هم که بازی می‌کرد، عملکرد خوبی در تیم ملی نداشت. خاموش کردن صداها کاری ندارد اما این کار فقط پاک کردن صورت‌ مسئله است. متأسفانه این مسائل، ایرادات ریشه‌ای در فوتبال ما محسوب می‌شود که ظاهراً حل‌شدنی هم نیست.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه باکیفیت دیگر دروازه‌بان‌های تیم ملی به گسترش نیوز گفت: هر سه دروازه‌بان کیفیت خوبی دارند و لایق پوشیدن لباس تیم ملی هستند. به عقیده من آقای حسینی تفاوت خاصی با علیرضا بیرانوند ندارد. من یک پرسپولیسی هستم اما باید حقایق را پذیرفت. حسینی در ۲ فصل اخیر، نمایش فوق‌العاده‌ای داشته است. بیرانوند نیز با بهره‌گیری از عنصر تجربه، شماره یک تیم ما به‌حساب می‌آید و همه به کیفیت بالای او واقف هستند. پیام نیازمند یک‌ دروازه بان جوان است و می‌تواند درآینده شماره یک تیم ملی باشد.

تیم-انگلیس

حتی نیمکت انگلیس نیز ترسناک و قوی است

او در خصوص بازی با انگلیس اظهار کرد: انگلیس تیم فوق‌العاده پرمهره و قدرتمندی است. تعداد بالایی از ستارگان مطرح دنیا در این تیم عضو هستند و حتی نیمکت این تیم ترسناک و قوی است. طبیعتاً بازی با چنین تیمی سخت خواهد بود. آن‌ها مهد فوتبال دنیا هستند و بهترین و جذاب‌ترین لیگ دنیا را دارند. همه ما به‌خوبی با تفکرات کارلوس کی روش آشنا هستیم و می‌دانیم که او قصد ارائه فوتبال تدافعی و دل بستن به ضد حملات را دارد.

بهروز سلطانی در پایان گفت: امیدوارم که تیم ملی ما در هر ۳ بازی بهترین عملکرد خود را ارائه دهد و دل مردم را شاد کند. با توجه شرایط فعلی در مملکت، فوتبال و نتیجه‌گیری تیم ملی در جام جهانی، تنها دل‌خوشی آن‌ها به شمار می‌رود.

  • طیب ارسالی در

    نباید ویژگی مثبت و قوت یک بازیکن را نادی ده گرفت ؛ اگر به خاطر پارتی بود باید به جای بیرانوند عابدزاده تاحالا گلر شماره ی ک می بود ؛ امان از اقازاده بودن که انصاف را ازبین می برد؛ عابدزاده با عملکرد و ش یوه بازی و.... اروپایی ها به خاطر بازی د ر لیگ اروپایی اشنایی دارد وبلد است ؛ بای د جای حسینی اخباری دعوت می شد یا حسینی ب ه طور کامل خذف می شد و نور افکن دعوت می شد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها