|
کدخبر: 275184 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس فوتبال؛

کاش کی روش زودتر می‌آمد / تراکتور نیازمند گذشت زمان است

اسدی مربی و کارشناس فوتبال اظهار کرد: با ورود کارلوس کی روش، شاهد کم‌تر شدن حواشی و حرف و حدیث های پیرامون تیم ملی بودیم. بازیکنان در بازی با اروگوئه مصمم‌تر از گذشته بودند. فقط ای کاش کی روش زودتر به ایران می آمد تا این هجمه‌های اخیر رخ نمی‌داد.

ورزش کاش کی روش زودتر می‌آمد / تراکتور نیازمند گذشت زمان است

تیم ملی برای آماده سازی پیش از جام جهانی در اردوی اتریش به سر می‌برد. کم‌تر از دو ماه تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، زمان باقی مانده و فوتبال دوستان ایرانی منتظر آغاز بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در جهان هستند.

دراگان اسکوچیچ پس از موفقیت در صعود از تیم ملی به جام جهانی، جای خود را به کارلوس کی روش داد. کی روش در ۲ دوره گذشته، سکان دار تیم ملی در جام‌های جهانی برزیل و روسیه بود. حالا برای سومین بار این مسئولیت مهم را عهده‌دار شده و به همگان قول کسب نتایجی خوب و درخور شأن ایرانیان را داده است.

دو بازی تدارکاتی در اردوی اتریش برای تیم ملی ایران برنامه‌ریزی شده است. در بازی اول، ملی پوشان به مصاف تیم قدرتمند اروگوئه رفتند. در این دیدار، ایران با تک گل زیبای مهدی طارمی به پیروزی رسید. بسته نگه داشتن دروازه در مقابل خط حمله نامدار اروگوئه که مهاجمانی نظیر لوییز سوارز و داروین نونیز را در ترکیب داشت، از نکات قابل توجه تیم کارلوس کی روش به حساب می آید.

ایران در بازی دوم خود به مصاف تیم سنگال رفت. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد تیم ملی در بازی دوستانه با اروگوئه، گفت و گویی با مرتضی اسدی، مربی و کارشناس فوتبال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

تمرین-ایران-کارلوس-کی-روش

کاش کی روش زودتر می‌آمد

مرتضی اسدی درباره بازگشت کی روش به ایران گفت: با ورود کارلوس کی روش، شاهد کم‌تر شدن حواشی و حرف و حدیث‌های پیرامون تیم ملی بودیم. بازیکنان در بازی با اروگوئه مصمم‌تر از گذشته بودند. فقط ای کاش کی روش زودتر به ایران می‌آمد تا این هجمه‌های اخیر رخ نمی‌داد.

او در مورد بازی ایران و اروگوئه بیان کرد: بازی با اروگوئه محک بسیار خوبی برای ما بود. علی رغم مالکیت بیشتر تیم حریف، بازیکنان ایران به خوبی بازی را اداره کردند. این دیدار تجربه خوبی برای ملی پوشان بود تا مقابل تیمی هجومی محک بخورند. امیدوارم که در دیدارهای بعدی، نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شود. به این ترتیب می‌توانیم حضور پرقدرتی در جام جهانی داشته باشیم.

اسدی در رابطه با تأثیر حضور کی روش در تیم ملی در همین ابتدای کار اظهار کرد: کی روش برای هشت سال سرمربی تیم ملی بود. با تفکرات سابق، حضور خوب و قابل قبولی در ۲ دوره گذشته جام جهانی داشتیم. باید به عملکرد خوب بیرانوند هم اشاره کنم.

او ادامه داد: آمادگی او نوید روزهای خوبی را به هواداران تیم ملی می‌دهد. ایده‌های کی روش، عموما بر پایه تاکتیک‌های دفاعی مبتنی بر ضد حملات سریع بنا شده است. با این تفکر می توان به انجام بازی‌های خوب در جام جهانی پیش‌رو امیدوار بود.

این کارشناس فوتبال در خصوص بازی با سنگال به گسترش نیوز گفت: تیم‌های آفریقایی از قدرت بدنی خوبی برخوردار هستند. حضور مهره‌های بزرگی مثل سادیو مانه به جذابیت بازی کمک می‌کند. این موضوع به بازیکنان ما انگیزه مضاعفی می‌دهد.

اسکوچیچ-تیم-ملی

تصمیم بازگشت اسکوچیچ اشتباه بود

اسدی در مورد برکناری دراگان اسکوچیچ توضیح داد: اشتباه روی اشتباه صورت گرفت. در زمان برکناری این مربی، اتفاقات عجیب بسیاری رخ داد. بین بازیکنان دودستگی پیش آمد و افراد علیه هم مصاحبه می‌کردند. تصمیم بازگشت اسکوچیچ پس از خبر اخراج او، کاملا اشتباه بود.

او خاطرنشان کرد: این اتفاق یک خوبی داشت که منجر به آمدن فردی با تجربه و با رزومه مثل کی روش شد. این مربی شناخت خوبی نسبت به جو فوتبال ما و همچنین ویژگی‌های بازیکنان دارد. کی روش انگیزه خوبی برای این دوره دارد. او قصد دارد تا با صعود از گروه بر تمامی انتقادات سابق خط باطلی بکشد.

این مربی فوتبال در ارتباط با تیم پانیک تالش عنوان کرد: متاسفانه بعد از صعود و قهرمانی، به خاطر عدم حمایت‌های لازم، تصمیم به فروش این تیم گرفته شد. اما تعصب به شهر تالش و مردم خونگرم آن، موجب تغییر نظر مدیران شد. در این زمان محدود و با جذب مهره های خوب، قصد داریم تا باز هم اتفاقات خوبی را برای شهر تالش رقم بزنیم.

تراکتور-تبریز

فوتبال ما از حالت دو قطبی خارج شد

مرتضی اسدی درباره کیفیت لیگ برتر در فصل جاری تصریح کرد: تفاوت ویژه این فصل لیگ برتر با فصول گذشته، تقسیم قدرت بین تیم های مدعی است. مثل سابق فقط دو تیم پایتخت، بهترین نفرات را در اختیار ندارند. به این چرخه، سپاهان، گل گهر و فولاد هم ورود کردند. دیگر فوتبال ما از حالت دو قطبی خارج شده است. امیدوارم که لیگ ما با کیفیت‌تر از هرسال باشد. مسلما این موضوع به نفع تیم ملی ما خواهد بود.

این مفسر فوتبال در پایان پیرامون شرایط تیم تراکتور گفت: من پنج سال کاپیتان این تیم بودم و به این مسئله افتخار می‌کنم. تراکتور به لحاظ ساختاری دست‌ خوش تغییر شده و نفرات جدیدی به تیم اضافه شدند. به نظر من تراکتور نیازمند گذشت زمان است و هنوز کمبود بازیکن دارد. برای این باشگاه بزرگ و پرطرفدار، آرزوی موفقیت می‌کنم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها