|
کدخبر: 276550 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با مربی تیم جوانان پرسپولیس؛

روند پرسپولیس رو به رشد است / افکار کی روش را دوست دارم

خرسندی مربی تیم جوانان پرسپولیس بیان کرد: به تیم ملی برای کسب نتایج مطلوب خوش‌بین هستم. به‌ شخصه افکار آقای کی روش را دوست دارم. نوع سبکی که برای رویارویی با تیم‌های بزرگ اتخاذ کرده را کاملاً می‌پسندم. به نظر من این استراتژی تدافعی، عقلانی و درست است.

فوتبال روند پرسپولیس رو به رشد است / افکار کی روش را دوست دارم

نزدیک به یک ماه تا اولین بازی ایران در جام جهانی قطر زمان باقی‌ مانده و در این‌ بین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی، خواستار برگزاری دیدارهای دوستانه دیگری در این فرصت کوتاه شده است.

اردوی اتریش با انجام دو بازی دوستانه به اتمام رسید. ایران در این اردو در برابر تیم‌های ملی اروگوئه و سنگال قرار گرفت. کی روش سعی داشت تا از تمامی نفرات موجود استفاده کرده و به‌ نوعی به ترکیب مدنظر خود نزدیک شود. در دیدار نخست، ملی پوشان ایران موفق به شکست تیم پرمهره اروگوئه شدند.

اروگوئه در این بازی از ستاره‌هایی نظیر لوییز، داروین نونیز، فدریکو والورده و رونالد آرائوخو بهره می‌برد. خط دفاعی ایران عملکرد کم نقصی مقابل این بازیکنان نامدار اروگوئه از خود نشان داد و مانع از گلزنی حریف پرافتخار خود شد. این نمایش منظم تدافعی، امیدها را برای رویارویی با تیم‌های هم‌گروهی ما در جام جهانی زنده کرد. البته چنین عملکرد خوبی در فاز دفاعی، معمولاً امری عادی در تیم‌های تحت هدایت کی روش است.

مهدی طارمی تک‌گل ایران را به زیبایی وارد دروازه اروگوئه کرد تا به روند خوب خود در هفته‌های اخیر ادامه دهد. در بازی دوم مقابل تیم سنگال قرار گرفتیم. این تیم قدرتمند آفریقایی، سادیو مانه فوق ستاره بایرن مونیخ را در ترکیب خود داشت. ضمن اینکه ستاره‌های دیگری چون کالیدو کولیبالی، ادریسه گایه، فارموسه سیسه نیز برای سنگال به میدان رفتند. عملکرد ملی پوشان در این مصاف، قدری متفاوت بود.

سنگال نمایش بهتری در این بازی داشت و به گل اول رسید. در ادامه و پس از گل به خودی مرتضی پور علی گنجی، ایران رو به بازی تهاجمی آورد. در نیمه دوم سردار آزمون با ضربه سر، موفق به گلزنی شد و بازی را به‌تساوی کشاند. اکثر تحلیل گران و کارشناسان فوتبال، اردوی اتریش را محک خوبی برای ملی پوشان ارزیابی کرده و معتقدند که با انجام این دو بازی، کادر فنی تا حدی با نقاط ضعف و قوت تیم آشنا شد.

کارلوس کی‌ روش سرمربی تیم ملی کشورمان در چند روز گذشته در قطر بود تا کمپ تیم ملی در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ را زیر نظر قرار دهد. تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت می‌کند. اولین دیدار شاگردان کی‌روش در تاریخ ۳۰ آبان مقابل سه شیرها است. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت کنونی تیم ملی، گفت‌وگویی با احسان خرسندی مربی تیم جوانان پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

کارلوس-کی-روش1

افکار کارلوس کی روش را دوست دارم

احسان خرسندی درباره اردوی اتریش و تأثیر آن بر آماده‌سازی تیم ملی پیش از آغاز جام جهانی گفت: انتظار ما از آقای کی روش، ارائه چنین فوتبالی مقابل تیم‌های بزرگ بود. عملکرد بسیار خوبی در هر دو بازی داشتیم و به بهترین شکل ممکن، فضاها را بسته بودیم. فضای خاصی به ستاره‌های اروگوئه ندادیم. سوارز و بقیه مهره‌های تهاجمی، از جریان بازی خارج‌شده و تأثیری گذاری آن‌ها به حداقل رسیده بود. با حفظ استحکام دفاعی، چشم به ضد حمله‌ها داشتیم. با پیاده‌سازی همان فوتبال مدنظر کی روش، موفق به گلزنی هم شدیم.

او در مورد نتایج احتمالی تیم ملی در جام جهانی با توجه به شرایط موجود بیان کرد: به تیم ملی برای کسب نتایج مطلوب خوش‌بین هستم. به‌شخصه افکار آقای کی روش را دوست دارم. نوع سبکی که برای رویارویی با تیم‌های بزرگ اتخاذ کرده را کاملاً می‌پسندم. به نظر من این استراتژی تدافعی، عقلانی و درست است.

مربی فوتبال ادامه داد: با بضاعت فعلی، ما توان انجام بازی هجومی مقابل تیم‌هایی مثل انگلیس یا آمریکا را نداریم. درگذشته نیز با انتخاب یک تاکتیک مناسب، عملکرد قابل قبولی را برابر اسپانیا، پرتغال و آرژانتین شاهد بودیم. این تیم‌های قدرتمند، از کوچک‌ترین فضاها و کم‌ترین فرصت‌ها، بهترین استفاده را می‌کنند. ما برای مصاف با این تیم‌ها، ابتدا باید فضاها را پوشش داده تا گل دریافت نکنیم. سپس برای رسیدن به گل، چشم به اتفاقات بازی داشته باشیم.

تیم-ملی-ولز

گروه خیلی جذابی داریم

خرسندی در رابطه با هم‌گروهی‌های ایران در جام جهانی توضیح داد: انگلیس و ولز شباهت زیادی به هم دارند. انگلیس مملو از ستاره است و سبک بازی این تیم در سال‌های اخیر، تحت نظر ساوتگیت، تغییر زیادی کرده است. دیگر خبری از سبک گذشته و ارسال‌های متعدد از کناره‌های زمین نیست.

او خاطرنشان کرد: ولز متکی به دو، سه ستاره خود مثل بیل است. تیم خوب و دونده‌ای هستند ولی شانس زیادی برای صعود ندارند. آمریکا هم از ستاره‌های نامداری مثل پولیسیک برخوردار است. نوع فوتبالی که آن‌ها ارائه می‌کنند، نسبتاً به گذشته متفاوت شده است. درمجموع گروه خیلی جذابی داریم.

طارمی-و-آزمون

انتخاب من مهدی طارمی است

این کارشناس فوتبال در مورد خط حمله تیم ملی و حضور مهدی طارمی و سردار آزمون تصریح کرد: توانایی‌های این دو برای همه ما واضح است. استفاده از فقط یک بازیکن در ترکیب اصلی، چالش سختی برای مربی خواهد بود. هردو بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای هستند و هرلحظه توان تغییر نتیجه را دارند. البته با توجه به مصدومیت سردار، شانس طارمی بیشتر به نظر می‌آید. مهدی برای پورتو نیز یک وزنه محسوب می‌شود. با این تفاسیر، انتخاب من مهدی طارمی است. امیدوارم شرایط به نحوی باشد که از وجود هردو در ترکیب استفاده شود.

احسان خرسندی در پایان در خصوص شرایط تیم جوانان پرسپولیس گفت: روند رو به شد ما کاملاً محسوس بوده است. نتایج خوبی که در پنج هفته ابتدایی داشتیم، ادامه پیدا کرد. متأسفانه توقف مختصری در مسیر خود داشتیم که برطرف شد. در حال حاضر تیم دوم جدول هستیم. اختلاف سه امتیازی با تیم کیا داریم. برنده دربی شدیم و در خانه کیا، این تیم را متوقف کردیم. ما تنها تیمی بودیم که از کیا گلی دریافت نکردیم. بازیکنان ما در آینده می‌توانند کمک‌حال تیم بزرگ‌سالان نیز باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها