|
کدخبر: 275990 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس مدعی قهرمانی است / ترابی برای خودش بازی می‌کند

شاه‌ محمدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس مدعی قهرمانی است. چند تیم برای رسیدن به جام، شانس بیشتری دارند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر و فولاد تیم‌های مدعی به شمار می‌روند. فرق اساسی این فصل با فصول قبل، افزایش تعداد مدعی‌ها است.

ورزش پرسپولیس مدعی قهرمانی است / ترابی برای خودش بازی می‌کند

شکست خانگی در برابر تراکتور، مانع از اختلاف امتیاز پرسپولیس با رقبا شد. یحیی گل محمدی با همان ترکیب مورد استفاده در مسابقات گذشته، تیم خود را به مصاف شاگردان قربان بردیف فرستاد. عملکرد سرخ‌ها تا حدی متأثر از اتفاقات و حواشی قبل از بازی قرار گرفته بود. نمایش ضعیف بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول، همه را متعجب کرد.

انگار این تیمی نبود که در هفته‌های گذشته حریفان را به‌ طور متوالی شکست می‌داد. این بازی ضعیف از سوی صدرنشین لیگ در نیمه دوم برای آن‌ها گران تمام شد. بر روی یک غافلگیری عباس زاده دروازه تیم سابق خود را باز کرد تا تبریزی‌ها در ورزشگاه آزادی پیش بیفتد.

قرمزهای تهرانی در ادامه صاحب یک پنالتی شدند که مهدی ترابی آن را از دست داد. پرسپولیس با این باخت، در هفته هشتم مقابل سپاهان اصفهان قرار گرفت. دیداری سخت که در تعیین صدرنشین لیگ مؤثر بود. دو تیم فوتبالی محتاطانه ارائه دادند و میل بالایی برای گلزنی از خود نشان ندادند.

موقعیت‌های کمی روی دروازه‌های دوتیم ایجاد شد. بازی سپاهان و پرسپولیس سه موقعیت داشت؛ دو تا برای سپاهان و فقط یک برای پرسپولیس! این انتظاری نبود که از مسابقه دو تیم بزرگ فوتبال ایران و مدعیان قهرمانی در این فصل می‌رفت.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد پرسپولیس مقابل سپاهان و همچنین بازی روز پنجشنبه با مس رفسنجان، گفت‌وگویی با جمشید شاه‌ محمدی پیشکسوت قرمزها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس-سپاهان

هردو تیم برای نباختن به زمین آمدند

جمشید شاه‌ محمدی درباره بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: در مجموع بازی خوبی بود. پرسپولیس عملکرد بهتری را ارائه داد. موقعیت‌های ما به‌راحتی از دست رفت. در صورت استفاده از فرصت‌ها، امکان برد وجود داشت. هر دو تیم در وهله اول برای نباختن به زمین آمدند. آمار پرسپولیس نسبت به حریف برتر بود و برخلاف بازی قبل مقابل تراکتور، تیم سرحال‌تری نشان داد.

او در مورد افت کیفی مهدی ترابی در بازی‌های اخیر بیان کرد: به نظر من مهدی ترابی در دو بازی قبلی، به معنای دقیق کلمه افتضاح بود. او نسبت به سال‌های گذشته افت چشمگیری در این فصل داشته و بدترین عملکرد ممکن را تا امروز داشته است.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: تعداد بالای هافبک‌ها، باید تأثیر مثبتی بر بازی او می‌گذاشت اما این موضوع رخ نداد. درگذشته پاس‌های خوبی از او شاهد بودیم اما دیگر خبری از آن نیست. به عقیده من ترابی برای خودش فوتبال بازی می‌کند. شاید او از حضور خود در جام جهانی مطمئن است.

او در رابطه با عملکرد محمد عمری در این دیدار اظهار کرد: او عملکرد خوبی در این بازی داشت. عمری تا حد بالایی موفق شده که پاسخ اعتماد یحیی گل محمدی را بدهد. کادر فنی نیز از او راضی بوده و دقایق بازی عمری را افزایش داد. حضور ثابت در چنین بازی مهم و حساسی، بیانگر عملکرد خوب او در تمرینات است. فقط امیدوارم که ظرفیت خوبی از خود نشان داده و رفتار حرفه‌ای داشته باشد.

مس-و-پرسپولیس

بازی جذابی را خواهیم دید

شاه محمدی در خصوص بازی روز پنجشنبه پرسپولیس با مس رفسنجان عنوان کرد: مس تیم خوبی است و مثل سال گذشته، بازی‌های خوبی را انجام داده است. بازی جذابی را خواهیم دید. هردو تیم روی زمین‌ بازی می‌کنند و اعتقادی به فوتبال تدافعی و بسته ندارند. پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی، به هر بازی باید به چشم یک فینال نگاه کند.

او در ارتباط با نمایش کلی پرسپولیس در این فصل و امیدواری برای رسیدن به قهرمانی تصریح کرد: پرسپولیس مدعی قهرمانی است. چند تیم برای رسیدن به جام، شانس بیشتری دارند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل گهر و فولاد تیم‌های مدعی به شمار می‌روند. فرق اساسی این فصل با فصول قبل، افزایش تعداد مدعی‌های است. چهار، پنج تیم برای کسب قهرمانی در کورس هستند.

این کارشناس فوتبال در پیوند با شرایط تیم ملی و اردوی اتریش به گسترش نیوز گفت: تیم ملی مقابل اروگوئه بهتر بازی کرد. البته انگیزه بازیکنان تیم ملی یکسان نیست. برخی پرانگیزه و بعضی دیگر کم‌روحیه بازی می‌کنند. بازیکنان در آستانه جام جهانی باید بیشترین تلاش را به کار بگیرند.

طارمی-و-آزمون

آزمون یا طارمی؛ مسئله این است!

شاه محمدی درباره انتخاب احتمالی کی روش بین طارمی و آزمون به‌عنوان تک فوروارد توضیح داد: مهدی طارمی در حال حاضر انتخاب بهتری است. او در ترکیب پورتو درخشش خوبی دارد. بر روی گل‌های باشگاه خود تأثیر مستقیم دارد اما آزمون بعد از انتخاب لورکوزن، دچار افت شده و عملکرد چشم‌گیری در بوندس لیگا نداشته است.

او در مورد حضور تیم ملی با کارلوس کی روش در جام جهانی و امکان کسب موفقیت گفت: من از ابتدا با آمدن کی روش مخالف بودم. اعتقاد من بر این مسئله بود که در حق اسکوچیچ اجحاف شد. بهتر بود که تیم با این مربی به جام جهانی می‌رفت.

بازیکن پیشین پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت کی روش یک شخصیت شناخته‌ شده در سطح بین‌المللی است. حضور در ایران آن‌هم در این مقطع، بیشتر برای تقویت رزومه بود. نتیجه‌گیری در جام جهانی باوجود چنین قرعه‌ای سخت است و نباید از تیم ملی توقع زیادی داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها