|
کدخبر: 272974 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

پازل استقلال کامل نیست / جنگندگی پیکان دردسرساز می‌شود

ورمزیار پیشکسوت استقلال گفت: بازیکنان استقلال هنوز به هماهنگی لازم نرسیدند. پازل تاکتیکی تیم فعلی کامل نیست. به نظر من استقلال یک طرح و برنامه بیشتر ندارد. ادامه این روند ضربه بیشتری به تیم می‌زند.

ورزش پازل استقلال کامل نیست / جنگندگی پیکان دردسرساز می‌شود

استقلال پس از برد باارزش خانگی مقابل مس کرمان، توفیقی در مسجدسلیمان نداشت. ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌ها برای این بازی تغییراتی را در ترکیب خود اعمال کرده بود. پیمان بابایی جایگزین سجاد شهباززاده در خط حمله شد. آرش رضاوند نیز در این دیدار، جای خود را به سعید مهری داده بود.

۲ تیم در نیمه اول صاحب موقعیت‌های زیادی نشدند. مهم‌ترین بخت بازی در ۴۵ دقیقه نخست، نصیب کوین یامگا شد. مهاجم فرانسوی موفق نشد که پاس زیبای ابوالفضل جلالی را به گل تبدیل کند. در نیمه دوم مربیان دست به تغییراتی زدند. مطابق انتظار، مهدی قایدی به‌ عنوان یار تعویضی به میدان آمد اما این بار نتوانست تأثیر خاصی بر حملات تیم خود بگذارد.

این دیدار کم افت‌وخیز، با نتیجه بدون گل به پایان رسید. تقسیم امتیازات در مسجدسلیمان شاید آن نتیجه دلخواه ساپینتو نبود اما کسب یک امتیاز خارج از خانه مقابل تیم سرسخت نفت، نمی‌تواند اندوخته بدی باشد. یاران رضا مهاجری تا به اینجای فصل عملکرد خوب و قابل قبولی از خود نشان داده و حریف سر سختی برای رقبا بودند.

مدافع عنوان قهرمانی با این تساوی، هفت امتیازی شد و فرصت صدرنشینی موقت را از دست داد. آبی‌ها در هفته پنجم رقابت‌ها، به مصاف تیم پیکان می‌روند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد استقلال در برابر نفت مسجدسلیمان، گفت‌وگویی با صادق ورمزیار پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

مهدی-پور

پازل استقلال کامل نیست

صادق ورمزیار درباره بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان گفت: بازیکنان استقلال هنوز به هماهنگی لازم نرسیدند. پازل تاکتیکی تیم فعلی کامل نیست. به نظر من استقلال یک طرح و برنامه بیشتر ندارد. ادامه این روند ضربه بیشتری به تیم می‌زند. در نیمه اول بازی خوبی را شاهد نبودیم. در نیمه دوم نسبت به تیم حریف بهتر بودیم.

او ادامه داد: البته این برتری باید با خلق موقعیت همراه باشد. باید در طول بازی از راه‌های مختلف، ایجاد موقعیت کنیم. استقلال به‌جز آن موقعیت یامگا، فرصت جدی گلزنی نداشت. بایستی که هرچه سریع‌تر ایراد کار مشخص شود. به هفته پنجم نزدیک شدیم و از اینجا به بعد تیم باید هم از نظر بدنی و هم ازنظر تاکتیکی، به سطح مطلوبی برسد.

عارف-غلامی

ثبات؛ حلقه گمشده استقلال در فصل جدید 

ستاره اسبق آبی‌ها در خصوص مشکل استقلال در زمینهٔ بازی‌سازی و خلق موقعیت تصریح کرد: استقلال در وهله اول پازل ناقصی در امور تاکتیکی خود دارد. اعمال تغییرات زیاد در ترکیب و به‌ویژه در خط میانی، فرصت هماهنگی را نیز از بازیکنان می‌گیرد. در چهار هفته ابتدایی، با چهار ترکیب متفاوت بازی کردیم.

ورمزیار افزود: به اعتقاد من خلأ یک بازی‌ساز شش‌دانگ در ترکیب استقلال از یک طریق قابل پوشش است؛ در کنار هم‌بازی کردن و ایجاد هماهنگی بیشتر بین بازیکنان فعلی می‌تواند راهگشا باشد. ثبات می‌تواند دست استقلال را در این وضع بگیرد. متأسفانه چرخش زیاد بازیکنان در ترکیب، برای استقلال دردساز شده است.

پیشکسوت استقلال در رابطه با فاز هجومی آبی‌ها و ترکیب یامگا، محبی و بابایی اظهار کرد: به نظر من نفرات در این برهه خیلی تأثیرگذار نیستند. فردی مثل قایدی به‌عنوان یک بازیکن تکنیکی شاید بتواند تا حدی گره‌گشا باشد اما این موضوع همیشگی نیست. ترکیب فعلی بدون یک بازی‌ساز ناقص است. تا زمانی که یک بازیکن خلاق در تیم نباشد، با هر مهاجمی در ترکیب، راه به‌جایی نخواهیم برد. مهاجمان تیم بدون اینکه تغذیه شوند، نمی‌توانند مثمر ثمر باشند.

پیکان-نفت

جنگندگی پیکان برای استقلال دردسرساز می‌شود

صادق ورمزیار در خصوص بازی هفته آینده استقلال مقابل پیکان بیان کرد: به عقیده من تمام بازی‌های این فصل سخت است. در لیگ بیست و دوم مسابقه‌ای را نمی‌توان آسان در نظر گرفت. نفت مسجد سلیمان، مس کرمان، ذوب‌آهن، گل گهر، ملوان و سایر تیم‌ها در فصل جاری یقه بزرگان را خواهند گرفت. پیکان هم از وجود مهره‌های جوان و باانگیزه‌ای سود می‌برد. جنگندگی و انرژی این تیم می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود.

او در پایان درباره ریاست مجدد مهدی تاج در فدراسیون فوتبال به گسترش نیوز گفت: اجازه دهید که در این مورد نظری نداشته باشم. امیدوارم که این اتفاقات در نتیجه به سود و مصلحت فوتبال ملی ما در آستانه جام جهانی تمام شود.

ارسال نظر