|
کدخبر: 268618 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال با هافبک طراح جذاب می‌شود / فوتبال ایران به یک دهداری نیاز دارد / رضاوند می تواند به ساپینتو کمک کند

ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال از وضعیت مدیریتی در فدراسیون فوتبال به شدت گلایه کرد.

ورزش استقلال با هافبک طراح جذاب می‌شود / فوتبال ایران به یک دهداری نیاز دارد / رضاوند می تواند به ساپینتو کمک کند

اسکوچیچ در ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ تیم نابسامان مارک ویلموتس را تحویل گرفت و ماموریت او در ابتدا صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی بود. تیم ملی با کسب پیروزی های متوالی در  نهایت از گروه خود صعود کرد و دراگان در تیم ملی جایگاه خود را تثبیت کرد. اسکوچیچ در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ با برد مقابل امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، توانست به رکورد ۱۰ برد پیاپی همراه با تیم ملی ایران برسد. او همچنین در بهمن ۱۴۰۰ با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ توانست سریع‌ترین صعود تاریخ ایران به این رقابت‌ها را رقم بزند.

با وجود صعود مقتدرانه  به جام جهانی، صدای انتقادات از اسکوچیچ بعد از نمایش ضعیف مقابل کره جنوبی بلند شد. رفته رفته شرایط و جایگاه اسکوچیچ در تیم ملی رو به تزلزل می‌رفت. بسیاری معتقد بودند که اسکوچیچ ماموریت خود را در بردن ایران به جام جهانی انجام داده و دیگر مناسب نیمکت تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیست. با توجه به قرعه نسبتا دشوار ایران در جام جهانی، برخی کارشناسان سرنوشت تیم ملی را با مرد کروات چندان مثبت ارزیابی نمی کردند.

چندی پیش اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، صلاحیت اسکوچیچ را رد کرده و اقدام به برکناری او گرفتند. اما در روز گذشته، خبر ابقای سرمربی تیم ملی اعلام شد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی تیم ملی و شرایط نقل و انتقالاتی قهرمان فصل پیش لیگ برتر، گفت و گویی با ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

ستار-همدانی

سوءمدیریت؛ بلای جان فوتبال مملکت

ستار همدانی پیشکسوت استقلال درباره حواشی اخیر پیرامون تیم ملی ایران گفت: اعضای هیئت رئیسه به ماندگاری آقای اسکوچیچ اذعان داشتند ولی در نهایت او را رد صلاحیت کردند. مشکل سوءمدیریت در فوتبال ما سال هاست که وجود دارد و ظاهرا حل شدنی هم نیست. مشکل عدم مدیریت اصولی موجب کج روی ها از سوی ملی پوشان نیز شده است. اقدامات اخیر بازیکنان تیم ملی در شان و منزلت یک ملی پوش نبود.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد انتخابات فدراسیون و ثبت نام افرادی مثل مهدی تاج بیان کرد: از دیدگاه من آزموده را آزمودن خطاست. دوستانی که برای تصدی ریاست فدراسیون به میدان آمدند، در گذشته امتحان خود را پس دادند. به عقیده من این موضوع از چاله به چاه افتادن است. این قبیل اتفاقات مختص فوتبال ایران است و در هیچ کجا از جهان نمی توان این رخدادها را مشاهده کرد.

او در ادامه اضافه کرد: به نظر من فوتبال ایران به یک شیوه مدیریتی جدید و به انسان های شجاع در راس کار نیاز دارد. فردی که سکان اداره فوتبال این مملکت را بر عهده می گیرد، باید نشانه هایی از اشخاصی مثل دکتر دادکان، داریوش مصطفوی و صفایی فراهانی را در خود داشته باشد.

ساپینتو-استقلال

به مدیریت باشگاه نمره قبولی می‌دهم

ستار همدانی در مورد نقل و انتقالات استقلال به گسترش نیوز گفت: در مجموع به تیم مدیریتی استقلال در  فصل نقل و انتقالات نمره قبولی می دهم. آقای آجورلو در سکوت خبری به نحوی عمل می کند که همه چیز به سود استقلال پیش برود. ایشان در فصل گذشته هم بسیار خوب کار کرد و تیم نهایتا به قهرمانی رسید. در حال حاضر هم تیم خوبی بسته شده و امیدوارم با حضور سرمربی جدید، استقلال قهرمانی خود را تکرار کند.

پیشکسوت استقلال در رابطه با خریدهای پایانی این تیم بیان کرد: در حال حاضر استقلال تیم تقریبا کاملی شده است. در خط حمله بابایی، شهباززاده و کاوه رضایی را جذب کرده و وضعیت خوبی در فاز هجومی دارد. در خط هافبک و در خط دفاعی هم شرایط نسبتا مطلوب و امیدوارکننده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاکله اصلی استقلال تا حد زیادی حفظ شد و در صورت جذب یک پلی میکر، ترکیب تیم تکمیل و جذاب می شود. البته آقای ساپینتو نگاه ویژه ای به رضاوند هم دارد. آرش واقعا بازیکن بدی نیست و کیفیت خوبی دارد. امیدوارم که با بازیابی روحیه و کار بر روی مسائل انگیزشی  و روانی، به استقلال کمک کند.

حسین-زاده-مهدی-پور

لژیونر شدن یا نابودی استعداد‌ها؟

او درباره جدایی احتمالی امیرحسین حسین زاده عنوان کرد: متاسفانه برخی ها به خاطر منافع شخصی، بازیکنان جوان ما را فریب می دهند. با مطرح کردن زمان، احتمال مصدومیت و این قبیل مسائل، جوانان مستعد فوتبال ما را ترغیب به لژیونر شدن می کنند.

او در ادامه به گسترش نیوز گفت: لژیونر شدن در این تیم ها به مثابه نابودی بازیکن جوان است. در گذشته هم این اتفاقات برای مهدی قایدی و امید نورافکن افتاد. توصیه من به امیرحسین این است که در سال جام جهانی در استقلال بماند و در فرصت مناسب تر به باشگاه بهتری برود. مسئله آسیب زا برای برخی جوانان با استعداد ما، عدم آشنایی با محیط جدید در خارج از کشور است.

همدانی در پایان بیان کرد: با توجه به سوءمدیریت موجود در فوتبال ما، بازیکنان تیم ملی از شرح وظایف خود خارج شدند. فوتبال ایران به یک مرحوم دهداری نیاز دارد تا نظم و دیسیپلین بار دیگر به فوتبال ما برگردد. دو دستگی ایجاد شده در تیم ملی به خاطر نبود افرادی مثل دهداری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها