|
کدخبر: 268101 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

یک امضا تا استقلالی شدن این ستاره

استقلال به جذب ستاره مورد نظر ریکاردو ساپینتو بسیار نزدیک شده است.

ورزش یک امضا تا استقلالی شدن این ستاره

به گزارش گسترش نیوز؛ استقلال در فصل گذشته ترکیب نسبتا یکدست و کاملی داشت. فرهاد مجیدی سرمربی سابق آبی ها با اتکا به همین ساختار، موفق به طلسم شکنی و قهرمان کردن استقلال شد. رکوردشکنی‌های متوالی و ثبت آمارهای کم نظیر، ما‌حصل عملکرد درخشان آبی پوشان در لیگ بیست و یکم بود.

علی رغم چنین نکات مثبت و درخشانی، تیم قهرمان از نقاط ضعف و کاستی هایی نیز رنج می برد. کارشناسان معتقد بودند که استقلال در خط حمله خود، آن خلاقیت و زهر لازم را ندارد. کمبود یک هافبک بازیساز و یا یک وینگر خلاق، در ترکیب استقلال حس می شد. حسین زاده جوان علی رغم تجربه کم، سعی به انجام چنین مسئولیتی داشت ولی او نیز مگر در چند بازی، خیلی توفیقی در این امر نداشت.

خلا یک هافبک پلی میکر در خط میانی موجب شده بود که در طول ۹۰ دقیقه از بازی های فصل پیش استقلال، مدافعان این تیم اقدام به ارسال توپ های بلند برای مهاجمین خود کنند. امری که باعث خروج هافبک های میانی آبی ها از جریان بازی می شد. بسیاری از گل های استقلال در فصل پیش بر روی ضربات ایستگاهی، ارسال از جناحین، بازی مستقیم و یا روی اشتباه حریفان به ثمر می رسید. استقلالی ها در لیگ گذشته به ندرت از عمق خط دفاعی حریفان برای گلزنی استفاده می کردند که البته دلیل آن هم واضح بود؛ عدم وجود یک هافبک یا وینگر خلاق در فاز هجومی.

پس از جدایی فرهاد مجیدی از جمع آبی ها، ریکاردو ساپینتوی پرتغالی جانشین سرمربی مستعفی شد. در غیاب سرمربی جدید، کادر مدیریتی استقلال اقدام به خرید چندین بازیکن درپست های مختلف کردند. مدیران باشگاه تقریبا در تمامی پست ها بازیکن جذب کردند به جز در پستی که انتظار می رفت.

محبی-سانتاکلارا

علاقه مرد پرتغالی به وینگر سانتاکلارا

در خط دفاعی با وجود ماندگاری رافائل سیلوا، محمد حسینی جذب شد. برای پست هافبک دفاعی حامدی فر جوان از صنعت نفت راهی استقلال شد. در خط حمله نیز سجاد شهباززاده و پیمان بابایی آبی پوش شدند. در عین حال تا به امروز توافقی با یک وینگر یا هافبک طراح که بار خلاقیت خط حمله تیم قهرمان بدون شکست لیگ برتر را ارتقا دهد، حاصل نشده است. چندین گزینه مثل ژان کارلوس برزیلی مورد توجه باشگاه بوده ولی هنوز در حد حرف و حدیث باقی مانده است. اما امروز خبری مبنی بر علاقه ساپینتو به یک لژیونر مخابره شد.

محمد محبی وینگر ۲۳ ساله باشگاه سانتاکلارا مورد تایید مربی ۴۹ ساله استقلال قرار گرفته است. البته مدیران استقلال از مدت ها قبل مذاکراتی با باشگاه پرتغالی انجام داده و به توافقاتی نیز در این زمینه دست پیدا کرده بودند. اما شنیده ها حاکی از آن است که ریکاردو ساپینتو به مدیریت باشگاه اعلام کرده که به هر شکلی محبی را آبی پوش کنند. انتقال محبی به استقلال قرضی خواهد بود و در این بین سردار آجورلو و کادر همراه وی، قصد دارند که بند خرید قطعی را در قرارداد او بگنجانند.

در شرایطی که موضوع جدایی امیرحسین حسین زاده از استقلال روز به روز قوت می گیرد، حضور محبی می تواند تا حد زیادی خیال کادرفنی آبی ها را از بابت این پست راحت کند. استقلال به جذب محمد محبی بسیار نزدیک شده و به احتمال زیاد وینگر فعلی سانتاکلارا و سابق سپاهان را در لیگ بیست و دوم با لباس استقلال خواهیم دید. محبی می تواند حلقه گمشده فاز هجومی استقلال باشد و خط حمله آبی ها را زهردارتر کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها