|
کدخبر: 267205 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال:

سیلوا به هر نحوی باید حفظ شود / وضعیت استقلال مثل هندوانه در بسته است / پرسپولیس شبیه استیل آذین نمی‌شود

محمدرضا مهدوی پیشکسوت استقلال اظهار کرد: از آنجایی که پیدا کردن جایگزین در این وقت محدود دشوار است، از دست دادن سیلوا به ضرر استقلال خواهد شد. باز هم تاکید می کنم که تا زمانی که آقای ساپینتو مشغول به کار نشود، نمی توان با قاطعیت در خصوص مسائل نقل و انتقالاتی باشگاه صحبت کرد.

ورزش سیلوا به هر نحوی باید حفظ شود / وضعیت استقلال مثل هندوانه در بسته است / پرسپولیس شبیه استیل آذین نمی‌شود

با انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سکان دار جدید آبی ها، حالا تمام تمرکز مدیران باشگاه بر روی فعالیت های نقل و انتقالاتی معطوف شده است. سردار آجورلو و دستیاران او در صدد این هستند که تیمی در قواره یک مدعی را در اختیار مرد پرتغالی قرار دهند.

در این راستا تیم مدیریتی استقلال دو هدف را به صورت موازی دنبال می کند. در حال حاضر حفظ شاکله اصلی تیم و جذب بازیکنان باکیفیت، اهداف اصلی مدیران استقلال را تشکیل می دهند. اما بزرگ ترین چالش پیش روی استقلال در خصوص تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی، مربوط به خط دفاعی می شود. فعلا جدایی محمد دانشگر از جمع آبی پوشان قطعی شده و او را در فصل جدید با لباس سپاهان خواهیم دید.

دیگر مدافعان استقلال هم وضعیت مبهم و نگران کننده ای دارند. هنوز تکلیف بازگشت سیاوش یزدانی و شرایط آزمون دکترای او مشخص نشده است. وضعیت غلامی و سیلوا نیز برای ماندن در استقلال پیچیده شده و احتمالی جدایی این دو نیز بالا است. در این بین فقط حضور محمد حسین مرادمند برای فصل بعد حتمی به نظر می آید.

در بحث جذب بازیکن نیز سجاد شهباززاده تنها مهره سرشناس در میان ورودی های استقلال به حساب می آید. سایر خریدها خیلی به مذاق طرفداران استقلال خوش نیامده و آن ها خواهان جذب مهره های شاخص تر هستند. مدیریت باشگاه قول جذب دو، سه بازیکن خارجی که مورد تایید ساپینتو هستند را به دوست داران این تیم داده است.

در هر صورت لیست استقلال هنوز چند جای خالی دارد که باید صبر کرد و دید با چه مهره هایی پر می شوند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت فعلی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و فعالیت های نقل و انتقالاتی این تیم، گفت و گویی با محمدرضا مهدوی پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-استقلال

نگرانی هواداران استقلال طبیعی است

محمدرضا مهدوی پیشکسوت استقلال درباره شرایط فعلی این تیم و نگرانی هواداران بابت نقل و انتقالات گفت: آقای آجورلو و گروه همراه ایشان در فصل گذشته اتفاقات خوبی را برای استقلال رقم زدند. این که گفته می شود مدیران باشگاه بدون هماهنگی با ساپینتو، مشغول تیم بستن هستند را درک نمی کنم. مربی جدید به تازگی با باشگاه قرارداد امضا کرده و طبیعتا شناخت خیلی زیادی از فضای فوتبال ما ندارد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ساپینتو با هدف قهرمانی به استقلال آمده است. او مطمئنا بازی های فصل قبل را رصد کرده و با چشمان باز تصمیم به چنین انتخابی گرفته است. بی تردید تیم مدیریتی باشگاه، با درایت لازم و با یک برنامه ریزی دقیق در جهت تقویت ترکیب استقلال به پیش می رود. با توجه به خریدهای پر سر و صدای رقبایی مثل سپاهان و پرسپولیس، نگرانی هواداران استقلال در مقطع فعلی طبیعی است.

مدافع اسبق آبی ها در مورد وضعیت نقل و انتقالات باشگاه و جذب مهره های تاثیرگذار اظهار کرد: به نظر من در ابتدا باید دید که سیاست کاری آقای ساپینتو چه خواهد بود. ما هنوز اطلاعات کافی در خصوص برنامه های آتی ایشان نداریم. اینکه او قصد دارد از چه سیستمی در استقلال استفاده کند، فعلا نامعلوم است. آیا قصد بازی با همان ۳ دفاع را دارد یا می خواهد با ۴ مدافع، استقلال را روانه مسابقات کند؟

شهباززاده-سپاهان

خط حمله استقلال وضعیت خوبی دارد

او در مورد وضعیت خط حمله استقلال برای لیگ بیست و دوم عنوان کرد: سجاد شهباززاده در سال های گذشته به عنوان مهاجم نوک به کار گرفته می شد ولی فصل قبل در پست وینگر عملکرد درخشانی داشت. البته تا زمانی که ساپینتو در تمرینات شرکت نکرده و تفکرات تاکتیکی وی مشخص نشود، نمی توان در مورد جذب مهره نظر قاطع داد. کاوه رضایی نیز که این روزها خبر استقلالی شدنش شنیده می شود، یک مهاجم بسیار باکیفیت است. او در شارلوا و بروژ تجربه بازی دارد و مطمئنا نسبت به گذشته به پختگی بیشتری در فوتبال خود رسیده است.

او در ادامه افزود: در خط حمله آرمان رمضانی هم حضور دارد که با وجود تعداد دقایق بازی کم در فصل گذشته، مثمر ثمر ظاهر شد. کوین یامگا نیز در سال قبل برای استقلال استثنایی کار کرد و مستحق عنوان بهترین بازیکن لیگ بود. در مجموع استقلال در خط حمله وضعیت خوبی دارد و فصل بسیار درخشانی در انتظار آبی ها خواهد بود. شخصا به استقلال در فصل آینده خیلی خوشبین هستم و قطعا یکی از مدعیان قهرمانی است.

سیلوا-استقلال

جدایی سیلوا به ضرر استقلال خواهد شد

مهدوی در رابطه با وضعیت خط دفاعی و اهمیت حفظ سیلوا به گسترش نیوز گفت: درصورت حل نشدن مشکل سیاوش یزدانی و جدایی عارف غلامی، به هر نحوی باید سیلوا حفظ شود. از آنجایی که پیدا کردن جایگزین در این وقت محدود دشوار است، از دست دادن این مدافع برزیلی به ضرر استقلال خواهد شد. باز هم تاکید می کنم که تا زمانی که آقای ساپینتو مشغول به کار نشود، نمی توان با قاطعیت در خصوص مسائل نقل و انتقالاتی باشگاه صحبت کرد. در واقع شرایط کنونی استقلال مثل یک هندوانه در بسته است و ابهاماتی زیادی در باشگاه حاکم شده است.

صادقی-پرسپولیس

تشبیه پرسپولیس به استیل آذین منطقی است؟

او در مورد ستاره های جدید پرسپولیس و تشبیه شرایط فعلی این تیم با استیل آذین بیان کرد: در سخت بودن کار یحیی گل محمدی در فصل پیش رو شکی نیست. تیم پر ستاره حواشی خاص خود را خواهد داشت ولی به نظر من یحیی و کادر او توانایی مدیریت این ترکیب پر مهره را دارند. من به هیچ وجه موافق تشبیه پرسپولیس با استیل آذین نیستم.

محمدرضا مهدوی در پایان درباره جدایی حمید مطهری از پرسپولیس اظهار کرد: به نظر من تصمیم مطهری درست بود و او باید می رفت. زمان سرمربیگری او فرارسیده بود و باید وارد چالش جدیدی می شد. او حتی در دو سال گذشته نیز پیشنهاداتی برای سرمربیگری داشت ولی در پرسولیس ماند تا به یحیی گل محمدی کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها