|
کدخبر: 267592 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با بازیکن سابق استقلال:

هدف استقلال لیگ برتری شدن است / تجربه این بازیکن به کار ساپینتو می‌آید / خط حمله باید تقویت شود

علی حمودی مدافع اسبق استقلال بیان کرد: به عقیده من بعد از رفتن فرهاد مجیدی، استقلال به همان شرایط چهار سال پیش بازگشته است. آقای مجیدی با ورود خود به استقلال موفق شد که با بسیاری از شرایط سخت بجنگد و تیم را سر و سامان دهد. نتیجه این احقاق حق و مقابله با حواشی مختلف، دستیابی به قهرمانی بود.

ورزش هدف استقلال لیگ برتری شدن است / تجربه این بازیکن به کار ساپینتو می‌آید / خط حمله باید تقویت شود

انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان پایتخت، بلاتکلیفی نیمکت قهرمان لیگ برتر را به اتمام رساند. مرد ۴۹ ساله پرتغالی با رزومه ای نه چندان قوی، جایگزین فرهاد مجیدی شد تا از عنوان قهرمانی استقلال در فصل جدید دفاع کند. حضور ساپینتو در استقلال، با نظرات مختلفی از سوی کارشناسان، پیشکسوتان و همینطور هواداران رو به رو شده است. عده ای او را  گزینه مناسبی برای نیمکت استقلال می دانند و برخی دیگر نظر خیلی مثبتی در خصوص وی ندارند.

ساپینتو که به تازگی وارد ایران شده است، هنوز استارت تمرینات را نزده و تا زمانی که رسما کار خود را شروع نکند، نمی توان قضاوت خاصی در خصوص او انجام داد. در این بین و در غیاب مربی پرتغالی، کادر مدیریتی باشگاه استقلال مشغول جذب بازیکن هستند و چند مهره را نیز به خدمت گرفته اند. این مسئله که استقلال در حال حاضر توسط چه کسی بسته می شود، در میان اهالی رسانه و کارشناسان امر، موضوعی مبهم و پیچیده است. خرید های استقلال تا به اینجای کار خیلی مورد استقبال دوست داران این باشگاه قرار نگرفته و آن ها خواستار جذب مهره های جذاب تری در این مقطع حساس هستند.

شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت باشگاه در صدد جذب کاوه رضایی در خط حمله، محمد محبی در پست وینگر و همینطور توافق با یک هافبک-مهاجم خارجی نیز هستند. در هر صورت روزهای آتی برای مدیران استقلال جهت بازگرداندن اعتماد از دست رفته نزد هواداران، مهم و حیاتی خواهد بود. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت استقلال در فصل نقل و انتقالات و همچنین انتخاب ریکاردو ساپینتو، گفت و گویی با علی حمودی مدافع سابق آبی ها انجام داده که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-استقلال

ساپینتو گزینه مناسبی برای استقلال است؟

علی حمودی بازیکن اسبق استقلال درباره انتخاب ساپینتو گفت: ساپینتو خیلی مربی شناخته شده ای نیست و شاید ۸۰-۹۰ درصد بازیکنان تیم نیز شناختی از او نداشته باشند. به نظر من انتخاب خیلی خوب و حساب شده ای نبود و بیشتر برای آرام کردن هواداران به این سِمت برگزیده شد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: حالا باید منتظر ماند و دید که با شروع مسابقات لیگ برتر چه عملکردی خواهد داشت. به عقیده من مدیران استقلال در این مقطع زمانی، صرفا قصد استخدام یک مربی خارجی را داشتند و خیلی روی بحث رزومه و سابقه درخشان فرد مورد نظر وسواس به خرج ندادند. تصمیم مدیریت باشگاه در این خصوص به نوعی رفع تکلیف بود.

تصمیم درست فرهاد مجیدی در فصل گذشته

او در مورد خروج فرهاد مجیدی از استقلال بیان کرد: به عقیده من بعد از رفتن آقای مجیدی، استقلال به همان شرایط چهار سال پیش بازگشته است. آقای مجیدی با ورود خود به استقلال موفق شد که با بسیاری از شرایط سخت جنگیده و تیم را سر و سامان دهد. نتیجه این احقاق حق و مقابله با حواشی و مشکلات نیز دستیابی به قهرمانی بود.

علی حمودی در ادامه اضافه کرد: ماندن فرهاد مجیدی و کادر همراه ایشان می توانست تکرار قهرمانی را برای استقلال به همراه داشته باشد. قضاوت در مورد موفقیت یا عدم توفیق کادرفنی جدید سخت است و با گذر زمان عیار ساپینتو مشخص خواهد شد. طبیعتا دفاع از عنوان قهرمانی برای سرمربی جدید کار سخت و دشواری است. به خصوص در تیمی که بدون باخت به این عنوان رسیده است.

خسرو-حیدری

حمودی در رابطه با مربیگری خسرو حیدری در استقلال اظهار کرد: افرادی مثل خسرو حیدری و مجتبی جباری، برای دستیاری کادرفنی جدید، انتخاب مناسبی هستند؛ چون که این افراد سال ها برای استقلال بازی کردند و به نوعی از بدنه این باشگاه هستند. امثال این اشخاص می توانند کمک حال ساپینتو باشند و مدیریت را نیز در پیشبرد اهداف خود در رفع نیازهای سرمربی یاری کنند.

تقویت خط حمله استقلال در اولویت باشد

او درباره وضعیت نقل و انتقالات استقلال نیز توضیح داد: حضور بازیکنان با‌کیفیت و بزرگ در ترکیب استقلال قطعا حائز اهمیت است. تقویت خط حمله استقلال باید در اولویت باشد. جذب یک فوروارد گلزن می تواند کار کادرفنی را در فاز حمله راحت کند و به همین خاطر لازم است که مدیریت باشگاه، یک مهاجم تمام کننده جذب کند. خط دفاعی نیز با جدایی محمد دانشگر و عدم بازگشت سیاوش یزدانی، با مشکل روبرو است. خریدهایی مثل کاوه رضایی می توانند در این مقطع مفید باشند.

او ادامه داد: به هر حال کاوه مدتی در اروپا بازی کرده و مسلما تجربه او به کار استقلال می آید. اما یک مسئله اساسی برای مجموعه استقلال در روزهای پیش رو این است که حاشیه ها در فصل جدید کنترل شود. فرهاد مجیدی طی فصل قبل، به خوبی این کار را انجام داد و حواشی پیرامون استقلال را خنثی کرد.

استقلال-خوزستان

خیز استقلال خوزستان برای لیگ برتری شدن

کاپیتان استقلال خوزستان در مورد شرایط این تیم برای فصل آتی در لیگ یک گفت: از زمان روی کار آمدن آقای پورموسوی، هدف آقای کیوان بابادی مدیرعامل محترم باشگاه و همچنین هیئت مدیره، حضور در لیگ برتر بوده است. استقلال خوزستان در فصل قبل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و تغییر سه سرمربی در طول یک فصل، بیانگر شرایط سخت تیم ما در لیگ گذشته است. طبق صحبت های مدیرعامل باشگاه، استقلال برای لیگ برتری شدن بسته خواهد شد و با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی به این هدف خواهیم رسید. البته من هنوز با باشگاه توافق نکردم ولی قطعا اراده خوبی برای بستن یک تیم پرقدرت در فصل جدید وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها