|
کدخبر: 266465 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

این هافبک خلاق به کار استقلال می آید / به آینده تیم ملی در قطر خوشبین نیستم

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال بیان کرد: متاسفانه فدراسیون نتوانست بازی های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی مهیا کند و این عملکرد ضعیف مسئولان در آینده به ضرر ما خواهد بود. با توجه وضعیت فعلی، به آینده تیم ملی در قطر خیلی خوشبین نیستم.

ورزش این هافبک خلاق به کار استقلال می آید / به آینده تیم ملی در قطر خوشبین نیستم

با انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال، بلاتکلیفی های این باشگاه به پایان رسید. مرد ۴۹ ساله پرتغالی، با رزومه‌ای نه چندان جذاب و ایده آل، سکان دار هدایت آبی ها در لیگ بیست و دوم خواهد بود. بسیاری از هواداران ناراضی استقلال پس از انتخاب ساپینتو، قدری آرام شدند ولی این آرامش دوام زیادی نداشت.

پس از مشخص شدن تکلیف سرمربی، مدیریت باشگاه در امر جذب بازیکن و تمدید با مهره های کلیدی، عملکردی منفعل و پر انتقاد داشته است. از زمان استخدام ساپینتو تا به امروز مدیران باشگاه هنوز موفق به جذب ستاره ای نشده و نظاره گر جارو شدن بازار نقل و انتقالات توسط تیم رقیب هستند. موضوعی که تیفوسی های استقلال را به شدت دلخور کرده و نسبت به فصل جدید مردد شده اند.

توافق با شهباززاده ۳۲ ساله، اتفاقی نبود که طرفداران تیم قهرمان را راضی کند. پس از جذب سعید صادقی توسط پرسپولیس، خشم دوست داران استقلال به اوج خود رسیده و سردار آجورلو عملا زیر تیغ تیز انتقادات قرار دارد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر وضعیت کنونی استقلال و شرایط نقل و انتقالات آبی ها، گفت و گویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت این باشگاه داشته که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-معارفه

حفظ استخوان بندی ترکیب در اولویت باشد

سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال درباره انتخاب ساپینتو گفت: قطعا در انتخاب این مربی مدیریت تمام جزییات را بررسی کرده است. ساپینتو کارنامه بدی ندارد و می تواند به استقلال در فصل جدید کمک کند. تا امروز نظرات درباره ایشان مختلف بوده است. عده ای به او خوشبین هستند و برخی دیگر این سرمربی را گزینه خوبی نمی دانند. من به آقای آجورلو و انتخاب ایشان اعتماد دارم.

او در مورد عملکرد پر انتقاد مدیریت باشگاه استقلال در نقل و انتقالات اظهار کرد: استقلال ترکیب خوبی دارد و در صورت حفظ مهره های تاثیرگذار، فصل خوبی خواهد داشت. بازیکنان فعلی شناخت خوبی از هم دارند و از این جهت حفظ استخوان بندی ترکیب باید در اولویت باشد. مدیریت باید مانع از جدایی بازیکنان موثر شود و در قدم بعدی به سراغ جذب دو، سه ستاره برود. با این رویه استقلال به تیم کاملی تبدیل می شود و پتانسیل تکرار قهرمانی در فصل آینده را خواهد داشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: هواداران ما هم باید انتظارات خود را تعدیل کرده و در نظر داشته باشند که قهرمانی در هر فصل کار آسانی نیست. تکرار قهرمانی در مسابقات لیگ بسیار دشوار است و تیم های بزرگ دنیا هم گاهی در دستیابی به این مهم، ناموفق هستند. یک مربی مثل گواردیولا هم پس از قهرمانی و رسیدن به موفقیت، با تزلزل و ناکامی مواجه می شود. به این خاطر قرار نیست یک تیم همیشه به قهرمانی برسد. خواسته من از طرفداران این است که توقعات خود را پایین بیاورند.

استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران هستند

مراغه چیان در رابطه با جذب ملی پوشان توسط پرسپولیس و شائبه ضمانت حضور در جام جهانی بیان کرد: به عقیده من چنین چیزی صحت ندارد. اینکه به بازیکنی گفته شود که برای حضور در تیم ملی باید به فلان تیم بیایی، نمی تواند خیلی منطقی و درست باشد. به هر حال از استقلال و پرسپولیس همیشه بازیکنان بیشتری به تیم ملی دعوت می شود و این مسئله بازیکنان را برای حضور در این دو تیم وسوسه می کند. استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران محسوب شده و طبعا آرزوی هر بازیکنی، حضور در این دو باشگاه است.

علی-کریمی

گزینه ایده آل برای خط میانی استقلال

پیشکسوت استقلال در رابطه با نیاز های استقلال در بازار نقل و انتقالات به گسترش نیوز گفت: به نظر من یک دفاع وسط در صورت جدایی سیلوا باید جذب شود. محمد نادری برای پست دفاع چپ گزینه ایده آلی است. استقلال به یک هافبک وسط هم نیاز دارد که بازیکن مدنظر من علی کریمی است. کریمی هافبک خلاق و با تجربه ای به حساب می آید و سابقه پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه دارد.

او درباره حضور امید نورافکن در استقلال نیز توضیح داد: اگر نادری موفق به حضور در استقلال نشود، نورافکن جذاب ترین گزینه برای پست دفاع یا وینگ بک چپ است. امید در پست هافبک هم قابلیت بازی دارد و این چند پسته بودن، او را تبدیل به مهره‌ای قابل در بازار کرده است. به اعتقاد من یکی از نقاط ضعف استقلال در فصل پیش، نبود یک گلزن تمام عیار بود. اگر استقلال یک مهاجم شش دانگ جذب کند، خیالش از بابت فاز هجومی نیز راحت خواهد شد.

شهباززاده-سپاهان

شهباززاده به درد استقلال خواهد خورد؟

او درباره شهباززاده به عنوان تنها خرید قطعی آبی ها اظهار کرد: سجاد شهباززاده خرید بدی نبود ولی سجاد نیاز به یک مکمل در خط حمله دارد. سجاد در سپاهان عملکرد خوبی در ۳ فصل اخیر داشته ولی ضمانتی وجود ندارد که او  بتواند در استقلال نیز همان کیفیت سابق را ارائه دهد. امیدوارم که شهباززاده کمک حال استقلال در فصل بعد باشد.

سعید مراغه چیان در خصوص سرنوشت تیم ملی در جام جهانی گفت: قرعه ایران نسبت به دیگر تیم های آسیایی خیلی سخت نیست. بعضی از گروه های جام جهانی به مراتب دشوارتر از گروه ما هستند. متاسفانه فدراسیون نتوانست بازی های تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی مهیا کند و این عملکرد ضعیف مسئولان در آینده به ضرر ما خواهد بود. تیم ملی در شرایط حضور یک سرمربی تراز اول و انجام دیدارهای تدارکاتی قوی، می تواند در جام جهانی آبروداری کند. در مجموع با توجه وضعیت فعلی، به آینده تیم ملی در قطر خیلی خوشبین نیستم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها