|
کدخبر: 266233 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

جذب این مهاجم به نفع استقلال است / مدیران باشگاه به دنبال عوام فریبی هستند

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال اظهار کرد: حقیقتا به شرایط موجود استقلال و تصمیمات آتی مدیران باشگاه خوشبین نیستم. این نوع بازیکن گرفتن و استخدام سرمربی، تا حد زیادی پوپولیستی و نمایشی است. عوام فریبی مدیران قطعا به استقلال ضربه خواهد زد.

ورزش جذب این مهاجم به نفع استقلال است /  مدیران باشگاه به دنبال عوام فریبی هستند

فرآیند طولانی انتخاب سرمربی در استقلال، پس از هفته ها انتظار به پایان رسید. هواداران ناراضی استقلال بعد از گذشت ۳ هفته بلاتکلیفی و شرایط مبهم، بالاخره سرمربی جدید خود را شناختند. ریکاردو ساپینتوی پرتغالی با اعلام مدیریت باشگاه، رسما جانشین فرهاد مجیدی در استقلال شد.

مربی ٤٩ ساله پرتغالی با تجربه هدایت اسپورتینگ لیسبون و براگا در پرتغال، واسکودوگاماى برزیل، ستاره سرخ بلگراد، تیم‌های باشگاهی یونان و ترکیه و لهستان، استاندارد لیژ بلژیک و انتخاب به عنوان برترین مربى سال در این کشور همچنین کسب عنوان قهرمانى جام حذفى بلژیک، براى نخستین بار حضور در فوتبال باشگاهى ایران را تجربه خواهد کرد.

البته انتخاب ساپینتو به علت ناکامی های اخیرش با انتقاداتی از سوی برخی کارشناسان و تحلیل گران و همچنین عده ای از هواداران رو به رو شده است. آن ها معتقد هستند که گزینه های بهتری برای هدایت استقلال در بازار وجود داشت.

به هر صورت ریکاردو ساپینتو دیگر سکان دار جدید استقلال است و باید دید که در نهایت چه عملکردی را از خود بر جای می گذارد. آیا می تواند وارث خوبی برای تیمِ فرهاد مجیدی باشد و از عنوان قهرمانی آبی ها در لیگ دفاع کند یا اینکه با عدم موفقیت در طول فصل، طرفداران تیم خود را مایوس می کند.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و همینطور جزییات نقل و انتقالات باشگاه استقلال، گفت و گویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

ساپینتو-استقلال

یک دستیار ایرانی به کادرفنی اضافه شود

اصغر طالب نسب پیشکسوت استقلال درباره انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید گفت: به هر حال در مورد رزومه ایشان یک سری صحبت هایی می شود که آن چنان قابل توجه نیست. فارغ از بحث رزومه و سابقه، باید ببینیم که این مربی از فوتبال ما چقدر شناخت دارد. مربیانی با رزومه قوی به لیگ برتر آمدند ولی به علت عدم شناخت کافی از فضا و فرهنگ فوتبال ما، توفیقی کسب نکردند. قطعا فکر و برنامه پشت استخدام ایشان بوده ولی نظر من این است که در صورت لزوم یک دستیار ایرانی به کادرفنی استقلال اضافه شود.

آجورلو-استقلال

بزرگ ترین چالش پیش روی استقلال

او در مورد آینده استقلال با ساپینتو اظهار کرد: قبلا هم این مورد را گوشزد کردم که ابتدا باید مسئله آقای آجورلو مشخص شود. آقای آجورلو باید تصمیم نهایی خود را با هواداران در میان بگذارد. اینکه قصد دارد در استقلال بماند یا هوای ریاست فدراسیون را در سر دارد. این مطلب بزرگ ترین چالش پیش روی استقلال است.

وضعیت استقلال خیلی به سامان نیست

پیشکسوت استقلال در خصوص نقل و انتقالات باشگاه و به ویژه سجاد شهباززاده بیان کرد: من منطق فعالیت های نقل و انتقالاتی استقلال را درک نمی کنم. مدیریت بر اساس چه تفکر و نیازی، بازیکن جذب می کند؟ در حال حاضر وضعیت باشگاه خیلی به سامان نیست و حاشیه بر متن غلبه دارد. حقیقتا به شرایط موجود استقلال و تصمیمات آتی مدیران خوشبین نیستم. این نوع بازیکن گرفتن و استخدام سرمربی، تا حد زیادی پوپولیستی و نمایشی است و این عوام فریبی قطعا به استقلال ضربه خواهد زد. من این پنهان کاری و در سکوت کار کردن را نمی پسندم. سجاد شهباززاده نیز بازیکن خوب و با تجربه ای است و امیدوارم که کمک حال خط حمله استقلال در فصل جدید باشد.

مغانلو-سپاهان

یک گزینه مطمئن برای خط حمله استقلال

طالب نسب درباره تقویت ترکیب استقلال برای فصل آینده به گسترش نیوز گفت: طی فصل گذشته برای برخی پست ها، از سه یا چهار بازیکن استفاده می شد. این موضوع بیانگر عدم ثبات در یک سری پست ها است. باشگاه باید طبق نیازهای ترکیب، بازیکنان شش دانگ و مطمئن جذب کند. به عنوان مثال برای خط حمله شهریار مغانلو گزینه بسیار مناسبی است. جذب مغانلو می تواند اتفاق خوبی برای استقلال باشد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جام جهانی، باشگاه باید به سراغ بازیکنانی برود که عطش ملی پوش شدن را دارند. تلاش و ممارستی که این قبیل بازیکنان تا شروع جام جهانی به کار می گیرند، بسیار به نفع باشگاه‌شان تمام می شود. باز هم مغانلو را مثال می زنم که برای اثبات خود به کادرفنی تیم ملی، فصل درخشانی در پیش خواهد داشت. از سمت دیگر به علت میانگین قدی پایین استقلال در فاز هجومی، جذب شهریار به سود این تیم است.

صادقی-گل-گهر-کرمان

صادقی گزینه خوبی برای استقلال بود؟

هافبک اسبق استقلال در رابطه با جذب سعید صادقی عنوان کرد: سعید صادقی بازیکن قابلی است ولی آیا در حال حاضر از صادقی بهتر در استقلال نداریم؟ من در چند تیم شهرستانی سابقه بازی دارم. در سپاهان مهره کلیدی به شمار می آمدم. ولی زمانی که به عضویت استقلال درآمدم، خیلی زود متوجه جو سنگین باشگاه استقلال شدم. به نظرم اولویت استقلال باید حفط مهره های کلیدی تیم مثل حسین زاده باشد. صادقی فقط یک فصل درخشش داشته و بی شک تکرار نمایش های سابق در استقلال تصمینی نیست.

مدیران ما فقط دنبال بمب ترکاندن هستند

او در ادامه اضافه کرد: باشگاه استقلال در حالی که تازه سرمربی جدید خود را انتخاب کرده، با چه منطق و برنامه ای به سراغ جذب صادقی می رود؟ آیا شرایط حضور این بازیکن در استقلال به خوبی سنجیده شده است؟ این تصمیمات غیر اصولی از آن بحث عوام فریبی و کارهای پوپولیستی ناشی می شود. متاسفانه در فوتبال ما به جای رفع نیاز واقعی تیم، بر اساس مسائل حاشیه ای بازیکن جذب می شود. بدعتی که برخی مدیران بر فوتبال ما گذاشتند، هنوز پا بر جا است و مدیران صرفا دنبال بمب ترکاندن هستند. این موضوعات در دنیا منسوخ شده ولی متاسفانه در فوتبال بی حساب و کتاب ایران رایج است.

نورافکن-سپاهان

۲ مهره قابل اتکا برای تقویت ترکیب استقلال

اصغر طالب نسب در پایان درباره جذب بازیکن در روزهای باقی مانده گفت: استقلال در مجموع خیلی نیاز به ریخت و پاش ندارد. ابتدا بازیکنان تاثیرگذار خود را حفظ کند و بعد به سراغ بازیکنان کارآمد برود. مغانلو یکی از گزینه های خوب برای خرید است. به نظرم امید نورافکن نیز می تواند مهره‌ قابل تاملی برای استقلال باشد. امید علاوه بر قابلیت بازی در چند پست مختلف، یک بازیکن با روحیه و جنگنده است. به اعتقاد من میل به موفقیت و پیروزی او می تواند به کمک استقلال بیاید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها