|
کدخبر: 263666 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

اتحاد رمز موفقیت استقلال بود / ترکیب فعلی باید تقویت شود

ادموند اختر پیشکسوت استقلال اظهار کرد: باور من این است که اتحاد و همدلی رمز موفقیت استقلال بود. آبی پوشان در این فصل به معنای دقیق کلمه یک تیم بودند. کادرفنی و بازیکنان از ابتدای فصل یک هدف را دنبال می کردند و برای رسیدن به آن نقطه از جان و دل مایه گذاشتند.

فوتبال اتحاد رمز موفقیت استقلال بود / ترکیب فعلی باید تقویت شود

سرانجام طلسم ۹ سال دوری از جام و عنوان قهرمانی، با یک عملکرد فوق العاده به پایان رسید. استقلالِ مجیدی با درو کردن رکوردهای مختلف، مقتدرانه فاتح لیگ بیست و یکم شد. در شروع فصل شاید کم تر کسی انتظار چنین نتیجه ای را از آبی پوشان داشت ولی شاگردان فرهاد با سختکوشی همه را غافلگیر کردند.

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران فوتبال، نقش مدیریت باشگاه استقلال را درکسب این قهرمانی غیرقابل انکار می دانند. سردار آجورلو برخلاف مدیران سابق استقلال، عنصر آرامش را به فضای کلی باشگاه تزریق کرد و با حمایت تمام قد از کادرفنی، زمینه ساز قهرمانی آبی ها شد. مطمئنا در مسیر این قهرمانی عوامل دیگری نیز دخیل بودند که برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی را با ادموند اختر پیشکسوت استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

قهرمانی-استقلال

فرمول قهرمانی استقلال

ادموند اختر پیشکسوت آبی ها درباره عوامل قهرمانی استقلال گفت: باور من این است که اتحاد و همدلی رمز موفقیت استقلال بود. استقلال در این فصل به معنای دقیق کلمه یک تیم بود. کادرفنی و بازیکنان از ابتدای فصل یک هدف را دنبال می کردند و برای رسیدن به آن نقطه، از جان و دل مایه گذاشتند. ثمره این تلاش بی وقفه جام قهرمانی بود که به حق نصیب تیم ما شد. امیدوارم که این موفقیت تداوم داشته باشد و با انجام یک برنامه ریزی دقیق، این زحمات در فصل بعدی به هدر نرود.

استقلال به یک ستاره متکی نبود

او در خصوص سبک دفاعی استقلال در این فصل و استراتژی آینده این تیم بیان کرد: مسلما تمام تیم ها از سبک بازی استقلال باخبر بودند و می‌دانستند که شاکله صدرنشین لیگ بر پایه یک خط دفاعی منسجم شکل گرفته است. همه شاهد بودند، حتی زمانی که تیم دو مدافع اصلی خود یعنی یزدانی و مرادمند را در نیم فصل به علت خدمت سربازی از دست داد، خدشه ای به عملکرد کلی تیم استقلال وارد نشد. این مسئله بیانگر متکی نبودن استقلال به یک ستاره بود.

او در ادامه افزود: استقلال از درون دروازه تا نوک حمله تیم یکدست و با ثباتی بود. این ثبات در تمامی ارکان باشگاه، عامل اصلی موفقیت استقلال در فصل جاری بود. در خصوص سبک بازی تیم نیز باید اضافه کنم که در همه جای دنیا، کم گل خوردن یا سخت موقعیت دادن به حریف، یک برنامه موفق و کارآمد برای تیم های خواهانِ قهرمانی است. یک تیم با خط حمله خوب می تواند برنده بازی ها شود ولی اگر خط دفاعی خوبی نداشته باشد، طبیعتا خبری از جام قهرمانی نخواهد بود. بنابراین نمی‌توان از سبک دفاعی استقلال در فصلی که منجر به قهرمانی شده، شکوه و گلایه ای داشت.

استقلال-مس

سبک بازی اقتصادی؛ برگ برنده آبی ها

اختر درباره عملکرد بازیکنان استقلال نیز توضیح داد: استقلال در مقاطعی از فصل که صدای انتقادات بلندتر شده بود و طبق ادعای برخی کارشناسان زیبا فوتبال بازی نمی‌کرد، با سبک بازی اقتصادی ۳ امتیاز بازی ها را به خوبی از آن خود می کرد. استقلال با سبک بازی نتیجه‌گرا هفته به هفته از مدعیان فاصله گرفته و با استفاده از این ایده، اصطلاحا بار خود را برای قهرمانی بست. به عنوان مثال تنها شکست استقلال در این فصل، درحالی مقابل نساجی رقم خورد که استقلال بهترین نمایش خود را ارائه کرد. چندین موقعیت جدی ایجاد کرد ولی در نهایت باخت و حذف شد.

استقلال-دانشگر

ضرورت تقویت ترکیب استقلال

او در مورد فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: به اعتقاد بنده استقلال برای جنگیدن در سه جبهه، نیاز به تقویت ترکیب خود دارد. استقلال در حال حاضر بازیکنان خوبی دارد ولی به علت افزایش بازی ها در فصل آتی و همچنین فشردگی تقویم رقابت ها، بهتر است که برخی پست ها با چند بازیکن مناسب تقویت شود.

ادموند اختر درمورد عملکرد فدراسیون در فراهم کردن دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی گفت: به شخصه متجعب هستم که هنوز دیدار تدارکاتی برای تیم ملی درنظر گرفته نشده است. متاسفانه پس از لغو بازی با کانادا، هنوز وضعیت تیم ملی با ابهام مواجه شده و جایگزینی برای این بازی انتخاب نشده است. یقینا با انجام بازی تدارکاتی، تیم ما از نقاط ضعف و قوت خود مطلع می‌شود و حضور پرقدرت تری در جام جهانی خواهد داشت. من امیدوارم که در روزهای آتی مسئولان فدراسیون حریف مناسبی را جهت انجام بازی دوستانه مشخص کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها