|
کدخبر: 263523 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس لایق قهرمانی بود / فدراسیون مصلحت اندیشی را کنار بگذارد

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس اظهار کرد: به عقیده من فدراسیون نشین ها در اعلام حکم علیه برخی تیم ها ترسو عمل می‌کنند. واقعیت امر این است که آقایان قاطعیت لازم را برای برخورد جدی در این موارد ندارند. توصیه من به تصمیم گیرندگان مربوطه این است که مصلحت اندیشی را برای یک بار هم که شده کنار بگذارند.

فوتبال پرسپولیس لایق قهرمانی بود / فدراسیون مصلحت اندیشی را کنار بگذارد

پس از گذشت ۱۰ روز از بازی نیمه تمام تراکتور و پرسپولیس، کماکان خبری از حکم نهایی بازی نشده است. این عملکرد عجیب کمیته انضباطی با موجی از انتقادات مواجه شده است. بسیاری از کارشناسان مربوطه، کمیته انضباطی و در راس آن فدراسیون فوتبال را متهم به سیاسی کاری کرده و معتقد هستند که این قبیل اقدامات فقط در فوتبال ایران مشاهده می شود.

با این حال پرسپولیس بعد از آن روز جنجالی در ورزشگاه یادگار امام تبریز، در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر به مصاف شهرخودرو رفت. تیم انتهای جدولی شهرخودرو برای بقا در لیگ، به هر سه امتیاز این بازی نیاز مبرمی داشت. از سوی دیگر پرسپولیس نیز قصد داشت که با برد در این بازی، خیال خود را از بابت نایب قهرمانی راحت کند. در این بازی پر فراز و نشیب، علی نعمتی و سیامک نعمتی برای پرسپولیس، و رضازاده برای شهرخودرو موفق به گلزنی شدند.

با این نتیجه پرسپولیس تا حد زیادی به نایب قهرمانی نزدیک شد و شهرخودرو به لیگ یک سقوط کرد. پرسپولیس فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرد و در انتها قهرمانی را به رقیب سنتی واگذار کرد. در طول فصل انتقادات زیادی به کادرفنی پرسپولیس و برخی بازیکنان وارد شد و هواداران از بابت از دست دادن جام های قهرمانی در این فصل بسیار عصبانی شدند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضوع و عملکرد پرسپولیس در این فصل گفت و گویی با محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

نعمتی-پرسپولیس

پرسپولیس در این فصل به حقش نرسید

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان با شهرخودرو گفت: در مجموع بازی خوب و پر سرعتی را شاهد بودیم و هر دو تیم در این بازی میل بالایی به پیروزی داشتند. پرسپولیس موقعیت های خیلی خوبی را خلق کرد، که خوشبختانه مهاجمان قدر فرصت ها را دانستند و نتیجه دلخواه به دست آمد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد پرسپولیس در فصل جاری اظهار کرد: به اعتقاد من پرسپولیس در این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد ولی به آن چه که لایقش بود، متاسفانه دست پیدا نکرد. به زعم بسیاری از کارشناسان، پرسپولیس در این فصل فوتبال بسیار خوبی از خود نشان داد و از سایر تیم ها بهتر بود.

چه عواملی پرسپولیس را از تکرار قهرمانی بازداشتند

او در خصوص عواملی ناکامی پرسپولیس در راه کسب ششمین قهرمانی متوالی بیان کرد: مشکلات زیادی در این فصل وجود داشت که نهایتا مانع از قهرمانی پرسپولیس شد. از دست دادن چند بازیکن کلیدی در شروع فصل، برای پرسپولیس تا حدی گران تمام شد. بازیکنان جدید و جایگزین هم در اولین فصلِ حضور در پرسپولیس، خیلی موفق ظاهر نشدند. جذب بازیکنان خارجی نیز مسئله عجیب دیگر بود. پرسپولیس به خاطر بودجه محدودتر نسبت به رقبا، نتوانست بازیکنان خارجی با کیفیتی را جذب کند و در مجموع این خرید‌ها همانطور که استحضار دارید، کمک حال پرسپولیس نشدند.

خریدهای قابل قبول پرسپولیس در ابتدای راه

پنجعلی درباره خرید های احتمالی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: خرید های پرسپولیس تا به اینجای کار خوب و قابل قبول بوده است. مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا بیرانوند به عنوان دو بازیکن ملی پوش، می توانند در فصل آتی بسیار به کادرفنی کمک کنند. طبیعتا در یک یا دو پست دیگر پرسپولیس نیاز به تقویت دارد. به نظر من تیم فعلی در خط حمله احتیاج به جذب بازیکن دارد.

پرسپولیس-تراکتور

کمیته انضباطی در برخورد با تخلفات ضعیف است

او در خصوص بازی جنجالی پرسپولیس- تراکتور و عدم صدور حکم نهایی بازی نیز توضیح داد: اتفاقات تلخی که در تبریز رخ داد را همگان مشاهده کردند. در آن وضعیت امنیت جانی بازیکنان در خطر بود و مسلما در آن جو فوتبال بازی کردن میسر نبود. متاسفانه برخی هوادارنما هدف و رسالت اصلی ورزش را فراموش کرده و دست به بی اخلاقی می‌زنند. هدف برگزاری مسابقات تزریق نشاط و انگیزه در فضایی دوستانه به جامعه است ولی در سال ۱۴۰۱ هم شاهد اتفاقات شرم آوری در زمین فوتبال هستیم.

پیشکسوت پرسپولیس در این‌باره خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مسئله اصلی این نیست که کدام تیم در این قائله محق‌تر است و یا اینکه ۳ امتیاز بازی باید به چه تیمی برسد. موضوع مهم تر نفس این اتفاق است که خدای ناکرده با بازتاب جهانی مواجه نشود و آبروی فوتبال ما بیش از این به خطر نیافتد. باید یک برخورد جدی با عاملان این قبیل حواشی زشت صورت بگیرد تا از تکرار چنین صحنه هایی در آینده جلوگیری شود. دلیل این همه تاخیر در اعلام رای نهایی واقعا چه چیزی است؟ هر تیمی که تخلف کرده را باید فورا جریمه کنند. کمیته انضباطی و فدراسیون ما یک بار دیگر به همه ثابت کرد که تا چه میزان در برخورد با این بی اخلاقی ها ضعیف است.

فدراسیون در اعلام حکم ترسو عمل می‌کند

او در مورد عملکرد کمیته انضباطی و فدراسیون در برخورد با بی انضباطی‌های موجود در لیگ گفت: مسئولان کمیته انضباطی اصلا به خود اعتقادی ندارند و با کمترین استقلال ممکن تصمیم گیری می کنند. به عقیده من فدراسیون نشین ها در اعلام حکم علیه برخی تیم ها ترسو عمل می کنند. چرا این افراد از جریمه کردن خاطیان و متخلفان تا این حد واهمه دارند؟ واقعیت امر این است که آقایان قاطعیت لازم را برای برخورد جدی در این موارد ندارند. توصیه من به تصمیم گیرندگان مربوطه این است که مصلحت اندیشی را برای یک بار هم که شده کنار بگذارند.

پرسپولیس-تیمی

فقط یک تیم لایق قهرمانی بود

او درباره قهرمان فعلی لیگ برتر گفت: از لحاظ فنی پرسپولیس بهترین تیم لیگ امسال بود و به حقش نرسید. به هرحال در لیگ، یک قهرمان خواهیم داشت و تیمی هم که با وجود این همه مشکلات نایب قهرمان شده، قطعا مستحق قهرمانی بوده است. در هرصورت من به مجموعه استقلال تبریک می گویم. تیم پرسپولیس با شروع خوبی که در نقل و انتقالات داشته، در فصل آتی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

به آینده تیم ملی در جام جهانی خوش‌بین هستم

محمد پنجعلی در پایان در رابطه با وضعیت تیم ملی و لغو دیدار تدارکاتی با کانادا گفت: در این مورد باید یک موضوع را مدنظر قرار داد؛ این مطلب که هیچگاه ورزش ما جدا از سیاست نبوده است. به هرحال لغو بازی با کانادا فوتبالی نبود و فدراسیون هم در این مورد خیلی از دستش کاری ساخته نبود. به خاطر اتفاقات غیر فوتبالی برگزاری دیدار دوستانه در راه جام جهانی کار سختی است. در فوتبال بازی تدارکاتی خیلی اهمیت دارد و با انجام این قبیل بازی ها تیم ما با پیدا کردن نقاط ضعف موجود، طبیعتا حضور بهتری در جام جهانی خواهد داشت. امیدوارم که این مسئله برگزاری بازی های دوستانه حل شود. من به سرنوشت تیم ملی در جام جهانی خوش‌بین هستم و به نظر من امکان صعود به شرط انجام بازی های دوستانه قوی، کاملا وجود دارد.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها