|
کدخبر: 265031 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس با جذب یک مهاجم کامل می‌شود / تیم ملی افتضاح بود

علیرضا محمد، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: پورعلی گنجی به لحاظ تجربه بالا، در فصل جدید می تواند بسیار به خط دفاعی پرسپولیس کمک کند. به عقیده من پرسپولیس با خرید یک فوروارد شش دانگ، بار خود را برای قهرمانی خواهد بست و تیم تکمیلی می شود.

ورزش پرسپولیس با جذب یک مهاجم کامل می‌شود / تیم ملی افتضاح بود

تیم ملی ایران در اولین بازی تدارکاتی خود پس از قرعه کشی جام جهانی، به مصاف الجزایر رفت. ترکیب اولیه دراگان اسکوچیچ، کمی دوست داران تیم ملی را متعجب کرده بود. امید نورافکن در پست دفاع وسط قرار داشت و صادق محرمی که در گذشته زیر تیغ انتقادات بود، بار دیگر به صورت ثابت در ترکیب ایران قرار داشت.

الجزایر بازی را خوب شروع کرد و در همان ابتدا موقعیت هایی را روی دروازه ایران ایجاد کرد. امیر عابدزاده روز پر اشتباهی را سپری می کرد و اگر شانس با او یار نبود، دوازه ایران خیلی زودتر باز می شد. الجزایری ها سرانجام گل اول بازی را روی پاس اشتباه جهانبخش، به ثمر رساندند.

نیمه دوم با دو تغییر برای ایران آغاز شد و تیم ملی نمایش بهتری را ارائه کرد و پس از اینکه مهدی طارمی روی یک بازی‌خوانی فوق العاده صاحب فرصت شد و این توپ را گلر حریف سیو کرد، سرانجام جهانبخش توانست دروازه را باز کند.

در حالی که به نظر می آمد بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد، باز هم اشتباه فردی کار دست ایران داد. پاس اشتباه نورافکن موجبات گل دوم الجزایر را فراهم کرد و تیم ملی با نتیجه دو بر یک بازنده میدان شد.

شکست در مقابل الجزایری که حتی با تیم اصلی خود به زمین نیامده بود، موجی از انتقادات را علیه سرمربی کروات تیم ملی به راه انداخته است. بسیاری از کارشناسان فوتبال، تصمیمات دراگان اسکوچیچ را در این باخت موثر می‌دانند و مدعی هستند که تیم ملی با هدایت او سرنوشت خوبی در رقابت های جام جهانی قطر نخواهد داشت.

گسترش نیوز برای بررسی شرایط فعلی تیم ملی و همینطور وضعیت نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس، گفت و گویی با علیرضا محمد مدافع سابق تیم ملی انجام داده که در ادامه می خوانید.

تیم-ملی-ایران-و-الجزایر

علیرضا محمد پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل الجزایر گفت: تیم ملی در مجموع خیلی بد بود و به نظرم بازیکنان ایران بی میل و رغبت فوتبال بازی می‌کنند. شاید کم کاری مسئولان فدراسیون، موجب شده تا بازیکنان تیم انگیزه و نشاط کافی را نداشته باشند.  

او در ادامه افزود: الجزایر در حد و اندازه ای نبود که تیم ما را تحت فشار بگذارد و خط دفاعی را اذیت کند. الجزایری ها با استفاده از پرس سنگین، توپ و مالکیت را به راحتی از ما می‌گرفتند. زیر فشار سنگین مهاجمان الجزایر، مدافعان ما با هراس پاس به عقب می دادند و روی همین اتفاق هم دروازه ما باز شد.

او در مورد سرنوشت ایران در جام جهانی اظهار کرد: طبعا بازی در جام جهانی شرایط خاص خود را دارد. در دو دوره گذشته برخی ها از کارلوس کی‌روش انتقادات زیادی کردند. ولی واقعیت امر این بود که کی‌روش به تیم ما شخصیت بالایی داده بود. در جام جهانی نیز تیم ملی تحت هدایت کی‌روش نمایش قابل قبول و آبرومندی داشت. مقابل آرژانتین پرمهره فقط با نبوغ مسی شکست خوردیم و همینطور عملکرد مطلوبی در برابر پرتغال و اسپانیا و مراکش داشتیم.

کی-روش-تیم-ملی

ملی پوش اسبق خاطرنشان کرد: کارلوس کی‌روش علاوه بر دانش فنی بالایی که داشت، نظم و انضباط خاصی را در تیم ملی حکم فرما کرده بود. مطمئنا تیم ملی فعلی از مهره های بسیار خوبی برخوردار است. چند لژیونر با کیفیت و کارآمد مثل طارمی و آزمون را داریم. عملکرد تیم ملی کنونی با وجود چنین نفرات قابلی، واقعا عجیب است. شاید قضاوت در مورد سرمربی تیم هنوز زود باشد، چون که در راه صعود به جام جهانی اسکوچیچ خوب کار کرد. ولی به هر صورت ایران در بازی با الجزایر افتضاح عمل کرد.

محمد در خصوص دلایل ناکامی پرسپولیس در راه رسیدن به ششمین قهرمانی بیان کرد: پرسپولیس در فصل اخیر عملکرد خیلی خوبی داشت و با وجود حواشی بسیار، نایب قهرمان شد. اتفاقاتی مثل از دست دادن مهره های تاثیرگذار در نقل و انتقالات و خرید های ناموفق، به پرسپولیس آسیب زد. البته از خوب کار کردن استقلال در سمت مقابل هم نباید غافل شد. استقلال فصل خیلی خوبی داشت و کم نقص عمل کردن آن ها، کار را برای تکرار قهرمانی پرسپولیس واقعا سخت کرد. در مجموع حاشیه های اطراف باشگاه پرسپولیس که منجر به استعفا‌های چند‌باره آقای گل محمدی نیز شد، در لیگ بیست و یک به قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ ضربه بدی زد.

بیرانوند-و-درویش

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با خریدهای تازه سرخپوشان به گسترش نیوز گفت: پرسپولیس نفرات خوبی را تا به این جای کار جذب کرده است. مرتضی پورعلی گنجی به لحاظ تجربه بالا، در فصل جدید می تواند بسیار به خط دفاعی پرسپولیس کمک کند. دو ملی پوش دیگر یعنی علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر نیز دقیقا به این صورت در پست های خود، کمک حال تیم خواهند شد.

او در ادامه اضافه کرد: به عقیده من پرسپولیس با خرید یک فوروارد شش دانگ، بار خود را برای قهرمانی خواهد بست و تیم تکمیلی می شود. خریدهای فعلی بر حسب نیاز ترکیب پرسپولیس بوده و مدیریت باشگاه هم انصافا در این امر خوب کار کرده است.

علیرضا محمد در پایان درباره تقویت کادر یحیی گل محمدی گفت: من مطلع شدم که آقای فنایی مربی دروازه بان ها و آقای رحیم پور مربی بدنساز تیم، از باشگاه جدا شدند. قطعا نیاز باشگاه این است که نفرات مناسبی را جایگزین این افراد کند تا پرسپولیس در فصل جدید کمبودی در کادرفنی خود نداشته باشد. من به پرسپولیس فصل جدید بسیار خوش‌بین هستم و امیدوارم با جذب نفرات جدید، بار دیگر به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها