|
کدخبر: 191110

تقابل حیثیتی مجیدی و نکونام / این بار چه کسی پیروز می شود؟

نبردی بر سر هم محبوبیت و هم مقبولیت از سوی دو چهره‌ای که چندی پیش محبوبیت و مقبولیت هم را زیر سوال برده بودند.

ورزش تقابل حیثیتی مجیدی و نکونام / این بار چه کسی پیروز می شود؟

بردن فینال جام حذفی می‌تواند اولین جام را برای یکی از دو چهره نامدار فوتبال ایران در مقام سرمربی به ارمغان آورد. دو چهره‌ای که چندی قبل در مصاحبه‌های خود طعنه‌هایی را به هم زده بودند و مشخصا هر کدام دیگری را در مقام یک رقیب برای خود می‌بیند.

«به من چه ارتباطی دارد که با ۲۰۰ بازی ملی در کوچه و خیابان و ورزشگاه آن طور که ادعا دارید، تحویلتان نمی‌گیرند؟» این جمله‌ای بود که فرهاد مجیدی مشخصا و البته بدون اسم آوردن، در مورد نکونام گفته است. یا در جایی دیگر او گفت که «یک سال در استقلال بازی کرده‌اند، پول میلیاردی گرفته‌اند و ادعای مربیگری در استقلال را دارند».

از آن طرف نکونام نیز در یک مصاحبه زنده تلویزیونی این جملات را در طعنه به مجیدی به زبان آورد: « ما به فکر فضای مجازی و فالوور نبودیم و نیستیم. شرایطی را ایجاد کردیم که بازیکنان آماده باشند نه مثل تیم استقلال که ۲ بازیکن رباط پاره کردند.

نکونام گفت: استراماچونی محبوبیت اش در استقلال واقعی بود و مثل بعضی‌ها محبوبیت اش فقط در فضای مجازی نبود»

نکونام-مجیدی

مجیدی و نکونام تا کنون دو بار در مقام سرمربی با هم روبرو شدند. اولین آن بازی فصل قبل استقلال و فولاد در اهواز بود که با برتری دو بر یک جواد نکونام و شاگردانش همراه شد و پس از آن فرهاد مجیدی با بیان برخی کدها در استوری خود به نوعی اتهاماتی را در مورد رابطه داور آن بازی و سرمربی فولاد مطرح کرد. هر چند او نامی از نکونام نبرد اما مشخص بود که منظور او از بیان آن کدها چه بوده و چه کسانی را هدف گرفته. جدال دوم آنها نیز در این فصل با برتری یک بر صفر استقلال همراه شد و این بار هم نکونام با طعنه و با گفتن اینکه نه بهانه می‌آوریم، نه گریه می‌کنیم و نه استوری می‌گذاریم، برد استقلال را تبریک گفت.

و حالا امروز آنها در یک جدال واقعی آن هم در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند. جدالی در زمین و نه در پشت بلندگوها و یا استوری‌ها!

فرهاد مجیدی خوب می‌داند که مهمترین رقیب داخلی‌اش برای نشستن بر جای او روی نیمکت استقلال همین جواد نکونام است. کسی که در پی سال‌ها بازی در تیم ملی آنچنان مقبولیتی دارد که هوادار استقلال حتی با وجود سابقه کمش در بازی برای این تیم او را یک استقلالی بداند. برای مجیدی بردن نکونام در فینال حذفی از بردن امیر قلعه نویی و محمود فکری و علیرضا منصوریان بسیار مهمتر است آن هم نه فقط به خاطر گرفتن جام بلکه چرا که این سه سرمربی سابق آبی‌ها بعید است با توجه به سابقه‌شان و همچنین میزان مقبولیت خود در بین هواداران استقلال به این زودی‌ها روی نیمکت استقلال بنشینند اما قضیه نکونام متفاوت است و او یک چهره امتحان پس نداده در بین مربیان استقلالی است.

مجیدی علاوه بر محبوبیت حالا به یک مقبولیت نسبی هم در بین هواداران استقلال به عنوان سرمربی این تیم رسیده است. همان مقبولیتی که سال گذشته جواد نکونام سعی داشت با مطرح کردن این موضوع که دنیای مربیگری متفاوت از زمان بازی است و دیگر محبوبیت فضای مجازی در آنجا کارکرد ندارد، آن را زیر سوال ببرد: « مربیگری داستانش به بازیکنی فرق دارد. در دوران بازی می توانی همه چیز را خرید و به دست آورد اما در این شغل نمی‌توان با این چیزها همه چیز را به دست اورد و اینکه ما بتوانیم شرایط را طوری برای هوادارانمان رقم بزنیم که خوشحال باشند سخت است.»

از آن طرف مجیدی هم که همواره حسرت دیده نشدن به دست سرمربیان مختلف تیم ملی را دارد، بازی‌های ملی نکونام را عاملی بر محبوبیت و مقبولیت او ندانست و با طعنه مدعی شده که جایگاه نکونام در تاریخ تیم ملی برای او محبوبیت به ارمغان نیاورده است. یعنی اینکه اگر محبوبیت من مجازی است از آن طرف بازی‌های ملی زیاد تو هم برایت احترام زیادی جلب نکرده و دلیلی نمی‌شود که با آن مورد تشویق قرار بگیری.

حال باید دید که نکونام و فولاد خوزستان که قبلا نشان داده‌اند راه مهار خط حمله‌های تیم‌هایی چون پرسپولیس و سپاهان را خوب بلدند در تقابل با استقلال و فرهاد مجیدی چه طرحی خواهند انداخت و اینکه مجیدی موفق می‌شود علاوه بر بردن اولین جام خود با استقلال در مقام سرمربی، یکی از مدعیان نیمکت استقلال را هم ناک داون کند؟

منبع: ورزش ۳

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها