|
کدخبر: 188273

خواهر و برادری که برای طلا المپیک می جنگند

هیفومی و یوتا آبه جودوکاران محبوب این روزهای المپیک در وزن های -۶۶ و -۵۲ کیلوگرم هستند؛ خواهر و برادری که برای طلا می جنگند.

رقابت در بازی های المپیک تجربه ای منحصر به فرد است. اینکه به همراه برادرت در این رقابت ها حاضر باشی اما خود رویاست. می توانید تصور کنید که چه حسی دارد اگر به همراه یکی از عزیزانتان همزمان مدال طلا ببرید؟

امروز یوتا و هیفومی، خواهر و برادر جوداکار زاپنی یک فرصت تاریخی برای قهرمانی همزمان در اختیار دارند. هر دو در رشته های جودو در رده های خود هستند و سرنوشت خواسته است تا آنها در فاصله چهار یا پنج متری از یکدیگر رقابت کنند.

یوتا آبه در وزن ۵۲- کیلوگرم حکمران مطلق است. او در ۲۱ سالگی دو بار قهرمان جهان شده و از قبل می داند که کسب قهرمانی در کشورش به چه معناست. او در سال ۲۰۱۹ در سناریویی مشابه توانست دومین مدال طلای جهان را از آن خود کند و امروز نیز هر چیزی جز پیروزی او یک سورپرایز عجیب خواهد بود.

داستان هیفومی متفاوت است. او برای حضور در بازی های المپیک روی تاتامی رقابت شدیدی با مارویاما داشت که در نهایت در شبی که در کودوکان افسانه ای برگزار شد و در سراسر جهان به نمایش در آمد، هیفومی توانست سهمیه المپیک را کسب کند. او با ۲۳ سال سن دو سال از خواهرش بزرگتر است.

او همچنین دو بار قهرمان جهان (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) است و اگرچه او نیز از بخت بیشتر ی برای بردن طلای المپیک برخوردار است اما حریف قدرتمندتری را باید از پیش رو بردارد. لومباردوی ایتالیایی و آن باول کره ای (که قبلا در ریو ۲۰۱۶ یک مدال نقره گرفته بود) رقبای اصلی او هستند.

در بازی های المپیک فقط از دو تشک تاتامی استفاده شده است: یکی برای رده های زنان و دیگری برای رده های مردان. هر دو در مرکز نیپون بودوکان قرار خواهند گرفت که تقریباً سه متر از یکدیگر فاصله دارند، بنابراین طبیعی است که این خواهر و برادر به صورت همزمان و در کنار هم مبارزه خواهند کرد.

در مرحله آخر (مرحله نیمه نهایی و نبرد فینال برای کسب مدال طلا)، تنها یک تاتامی در وسط سالن قرار داده می شود، بنابراین اگر هر دو به فینال برسند طبق برنامه نبرد آنها برای طلای المپیک تنها چند دقیقه از هم فاصله خواهد داشت. برای یکی از معروف ترین خاندان های ژاپنی امروز مسئله مرگ و زندگی است.

ژاپن در روز اول جودوی المپیک یک طلا (نائوهیسا تاکاتو در -۶۰ کیلوگرم) و یک نقره (فونا توناکی در -۴۸ کیلوگرم) کسب کرده است و آنها می خواهند با دبل آبه ها در جدول مدال ها بالا بروند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها