|
کدخبر: 188266

ایرانی ها در روز سوم المپیک توکیو چه کردند؟

روز دوم رقابت های المپیک در شرایطی برای کاروان ایران تمام شد که شاهد رکورد شکنی جواد فروغی در اولین حضور المپیکی اش در رشته تپانچه بادی بودیم و او اولین مدال طلای مسابقات را کسب کرد. البته در شمشیر بازی شاهد عملکرد خوبی از ورزشکاران ایرانی نبودیم و دست ایران از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

ورزش ایرانی ها در روز سوم المپیک توکیو چه کردند؟

با این حال دانیال شه بخش در وزن ۵۲ تا ۵۷ کیلوگرم بوکس به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کرد و چهارشنبه به مصاف حریف کوبایی خود خواهد رفت. دیگر اتفاق قابل توجه روز دوم پیروزی هیجان انگیز و نفس گیر والیبالیست های المپیکی ایران مقابل لهستان بودیم که با نتیجه ۳ بر ۲ رقم خورد.

سومین روز المپیک در حالی آغاز شد که هانیه رستمیان، ناهید کیانی و بسکتبالیست های المپیکی ایران باید به مصاف رقبا می رفتند. ادامه رقابت های امروز المپیک برای کاروان ایران با حضور نازنین ملایی در قایقرانی همراه خواهد بود و میرهاشم حسینی در رشته تکواندو و مهیار صداقت در تیراندازی دیگر نمایندگان ایران خواهند بود.


۰۱ : ۱۴- تصویری از هانیه رستمیان ورزشکار ایرانی که امروز با قرارگیری در رتبه دهم در رشته تیراندازی از صعود به دور نهایی بازماند.

۱۳:۳۲  - نازنین ملایی: ورزشکاران کشورهای دیگر به محض اینکه مسابقه تمام می‌شود، جلیقه‌های یخ دارند و مربیانشان سریع آن جلیقه ها را می آورند تا تنشان کنند و در این گرمای شدید هوا، زودتر ریکاوری شوند. اما مربی من مجبور است حوله را در آب سرد خیس کند و آن را به من بدهد.


۴۵: ۱۱- پاداش ۱۰۰۰۰ یورویی کمیته ملی المپیک به عنوان پاداش پای سکوی مدال آوران طلای المپیک، پیش‌از ظهر امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو به جواد فروغی قهرمان المپیکی کشورمان در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی اهدا شد.


۲۵: ۱۱- فدراسیون جهانی روئینگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد مسابقاتی که قرار بود روز سه شنبه در قالب بازی‌های المپیک توکیو برگزار شود به دلیل شرایط نامساعد جوی، لغو شده است. پیش از این سازمان هواشناسی ژاپن پیش بینی کرده بود که ممکن است تا روز سه شنبه یک طوفان گرمسیری شهر توکیو را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل مسئولان برگزاری مسابقات مجبور شدند برنامه از پیش اعلام شده را تغییر دهند که مهمترین آن لغو مسابقات روز سه شنبه بود.


۰۵: ۱۱: میرهاشم حسینی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندو در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر پدیده مسابقات از ازبکستان با نتیجه ۳۴ بر ۲۲ شگست خورد. میرهاشم با این شکست از دور مسابقات حذف شد و حالا باید امیدوار باشد که نماینده ازبکستان به فینال برود تا او در جدول شانس مجدد بتواند برای کسب مدال برنز تلاش کند.


۴۸: ۱۰: کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های وزن ۵۷- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری ۹ بر ۸ دست پیدا کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در صورت پیروزی علیزاده در دیدار بعدی که تحت عنوان تیم پناهجویان مبارزه می کند، ناهید کیانی به جدول شانس مجدد باز خواهد گشت و می تواند برای مدال برنز تلاش کند.


۴۶: ۱۰: قضاوت سیمین رضایی داور المپیکی ایران در مرحله یک چهارم نهایی تنیس روی میز: دقایقی پیش سیمین رضایی داور المپیکی ایران، قضاوت بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی میکس دوبل فرانزیسکا و سولیا از آلمان در مصاف با میزوتانی و میما ایتو از ژاپن را بر عهده داشت که این بازی حساس و نفسگیر به گیم سرنوشت ساز هفتم کشیده شد و در این گیم نتیجه با حساب ۱۶ بر ۱۴ به نفع ژاپنی‌ها به اتمام رسید.


۳۵: ۱۰: میرهاشم حسینی در صورت پیروزی برابر نماینده ازبکستان در مرحله نیمه نهایی به مصاف تکواندوکایی از فنلاند خواهد رفت.


۲۱: ۱۰: سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی: نازنین ملایی یک نتیجه تاریخی ثبت کرد. اینکه از عنوان تاریخی استفاده می کنم بی دلیل نیست؛ زیرا ما تا پیش از بازی های المپیک رویای فینال گروه c داشتیم.


۵۸: ۹: نازنین ملایی پس از درخشش در المپیک و راهیابی به مرحله نیمه نهایی: من سبک وزن هستم و در رقابت با سنگین وزن ها توانستم موفق شوم و همه از جثه کوچکم متعجب بودند.


۵۰: ۹: مهیار صداقت تیرانداز المپیکی ایران، در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر تنها با اختلاف ۰.۱ امتیاز از رقیب چینی خود در رتبه نهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند. هشت تیم برتر این رقابت به مرحله فینال راه پیدا کردند.


۰۰: ۹: مهیار صداقت پشت خط آتش در توکیو: نماینده تیرانداز ایران امروز یکشنبه در ادامه رقابت ها در المپیک توکیو در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی در خط آتش قرار گرفت. مهیار صداقت دومین نماینده تیرانداز ایران امروز در مرحله مقدماتی در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی همراه ۴۶ تیرانداز در خط آتش ایستاد. صداقت که نخستین حضور خود را در المپیک تجربه می کند در خط ۱۶ تیر خود را شلیک می کند.


۴۳: ۸: شاهین طبع مربی تیم ملی بسکتبال پس از شکست مقابل جمهوری چک در اولین گام به کمبود بازی های تدارکاتی اشاره کرد و گفت که تیمش در نیمه اول نمایش خوبی نداشته ولی در نیمه دوم تصمیمات بهتری در خط حمله گرفته شده و اگر می توانستند بازی را بهتر کنترل کنند، نتیجه بهتری به دست می آمد. تیم ملی بسکتبال در اولین گام با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ مقابل جمهوری چک شکست خورد.


۲۲: ۸: کیمیا علیزاده در مرحله یک‌ هشتم نهایی المپیک برابر جید جونز ستاره کاروان بریتانیا و قهرمان دو دوره اخیر المپیک با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. با این نتیجه شانس ناهید کیانی برای بازگشت به جدول شانس مجدد افزایش یافت و حالا باید دید علیزاده در مرحله یک چهارم نهایی که با حریفی چینی مصاف خواهد داد، چه نتیجه ای کسب می کند و آیا می تواند به نیمه نهایی راه پیدا کند یا خیر.


۰۰: ۸: حسینی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار کره جنوبی و ازبکستان برود که در آن دیدار نماینده ازبکی توانست در راند طلایی تکواندو کار کره ای را شکست دهد.


۳۱: ۷: میرهاشم حسینی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندو مردان ایران در اولین مبارزه خود برابر یو جن هوانگ نماینده چین تایپه با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به پیروزی رسید و مرحله بعد صعود کرد.


۱۵: ۷: تیم ملی بسکتبال ایران که در کوآرتر چهارم نمایش فوق العاده درخشانی داشت، نتوانست اختلاف امتیازی که به دلیل عملکرد ضعیف در کوآرترهای اول و به خصوص دوم و سوم ایجاد شده بود را جبران کند و با نتیجه ۷۸ بر ۸۴ در اولین گام مغلوب جمهوری چک شد.


۱۲: ۷: نازنین ملایی در یک چهارم نهایی مسابقات قایقرانی روئینگ تکنفره زنان، مسافت ۲ کیلومتری را با زمان 32: 08.07 دقیقه طی کرد و پس از نمایندگان نیوزلند و سوئیس در رده سوم ایستاد و به نیمه صعود کرد.


۵۰: ۶: تیم ملی بسکتبال ایران در کوآرتر سوم با اینکه عملکرد بهتری داشت، باز هم با ۵ امتیاز نسبت به حریف مغلوب شد تا امتیاز ۶۷ بر ۴۶ مقابل چک بر تابلو نقش ببندد. شاگردان شاهین طبع یک نیمه فرصت دارند تا اختلاف ۲۱ امتیازی را جبران کنند.


۲۰: ۶: تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه اول با نتیجه ۳۰ بر ۴۶ مقابل جمهوری چک شکست خورد. شاگردان شاهین طبع در کوآرتر اول عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ مغلوب شدند، ولی در کوآرتر دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ مغلوب شدند.


۰۰: ۶: مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برای حمایت از رستمیان در سالن محل برگزاری این مسابقه حاضر شده بود.

سلطانی فر که به همراه صالحی امیری در سالن محل برگزاری مسابقه هانیه رستمیان حضور پیدا کرده بود، پس از حذف این ورزشکار گفت: دهمی هانیه رستمیان بین ۵۳ نفر اتفاق بسیار خوبی بود، اما حیف شد با اختلاف کم به فینال نرسید. البته او مسابقه میکس را هم دارد و امیدواریم در آن ماده نتیجه بهتری بگیرد.


۵۹: ۵: هانیه رستمیان در مرحله مقدماتی تپانچه ۱۰ متر بادی بانوان از صعود به فینال بازماند. در این مرحله ۸ ورزشکار اول راهی فینال شدند. رستمیان در خط پنجم با۵۳ حریفش رقابت کرد و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد.


۴۵: ۵: ناهید کیانی نماینده -۵۷ کیلوگرم تکواندو ایران در اولین مبارزه خود برابر کیمیا علیزاده نماینده تیم پناهندگان المپیک با نتیجه ۱۸ بر ۹ شکست خورد تا از راهیابی به دور بعدی بازبماند. البته در صورت راهیابی علیزاده به فینال، کیانی در جدول شانس مجدد حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر