|
کدخبر: 99010

گسترش نیوز گزارش می‌دهد

اولین واکنش TPO به درخواست فعالان نمایشگاهی

باید صبر کرد و دید آیا برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت، برای گره‌گشایی از مشکلات صنعت نمایشگاهی کارآمد خواهد بود یا به روال نامه‌نگاری‌های قبلی باید آن را بایگانی کرد.

نمایشگاه اولین واکنش TPO به درخواست فعالان نمایشگاهی

با گذشت حدود ۲ ماه از امضای طومار صنعت نمایشگاهی ازسوی حدود هزار فعال در این حوزه و اعلام مشکلات مربوط به بحران شغلی سایت‌داران، برگزارکنندگان و غرفه‌سازان در شرایط پساکرونا، هنوز هیچ نهاد تصمیم‌گیرنده‌ای در دولت ظهور و بروز خاصی برای حل مشکلات مطرح شده، از خود نشان نداده است.

به گزارش گسترش نیوز، غیر از طومار جمعی، روسای ۳ انجمن فعال در زمینه صنعت نمایشگاهی نیز هر یک در نامه‌های جداگانه گزارشی از وضعیت اعضای انجمن‌های خود به دولت ارائه کرده و درخواست مساعدت و دریافت تسهیلات ویژه داشته و دارند.

در این مسیر البته نامه‌نگاری‌هایی در سطوح مختلف از سطح معاون رئیس‌جمهوری تا معاونان وزیر خطاب به این مجموعه در بدنه بخش خصوصی انجام شده و به نظر می‌رسد صدای فعالان صنعت نمایشگاهی به خوبی شنیده می‌شود، اما در نهایت آنچه به‌عنوان سهم واقعی فعالان نمایشگاهی ارائه‌شده بیکاری، تعدیل نیرو و کاهش سرمایه‌های اصلی بوده است.

در آخرین گام شاهد صدور نامه‌ای از دبیر کارگروه برنامه‌ریزی و نظارت بر رویدادهای تجاری سازمان توسعه تجارت خطاب به دبیر انجمن برگزار‌کنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران بودیم که قول مساعدت‌های ویژه را به اهالی صنعت نمایشگاهی داده است.

در متن این نامه اینطور آمده است:

جناب آقای ابراهیم زاده

دبیر محترم انجمن برگزار‌کنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران

موضوع: درخواست حمایت از اعضای انجمن به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره ۹۹۰۱/۱۰۰۶ مورخ ۲۷ فروردین ۹۹ درباره درخواست حمایت از اعضای انجمن به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ضمن تشکر از بیان دغدغه‌ها و نظرات ارزشمند آن مجموعه به اطلاع می‌رساند موضوع در پانزدهمین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و نظارت بر رویدادهای تجاری مورخ ۲۲ اردیبهشت ۹۹ مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به استناد تصمیمات متخذه در جلسه مقرر شد:

برخی موارد درخواست آن انجمن از طریق دبیرخانه گروه رویدادهای تجاری در مراحل اجراست و بند‌های مرتبط با حمایت‌ها نیز ضمن طرح مشکلات در کارگروه توسعه صادرات کشور سعی کرده است راهکارهای اجرایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

از این‌رو براساس جلسات تشکیل شده و تصمیمات متخذه در کارگروه مذکور مکاتبات و هماهنگی‌های لازم با بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران از سوی سازمان انجام شده تا در صورت تایید نسبت به معرفی فعالان صنعت نمایشگاهی اعم از مجریان، سایت داران، غرفه سازان، شرکت‌های تبلیغاتی و... برای دریافت تسهیلات کم‌بهره سرمایه در گردش اقدام مقتضی انجام شود.

شایان ذکر است با توجه به تمهیدات انجام‌شده از سوی معاونت محترم توسعه صادرات کالا و خدمات و دفتر توسعه خدمات بازرگانی در صورت تخصیص اعتبارات لازم، مراتب در کارگروهی متشکل از بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن‌های فعال در حوزه نمایشگاهی در خصوص سازکارها و دستورالعمل‌های مربوط تصمیم‌گیری خواهد شد.

 ایرج معصومی

 دبیر کارگروه برنامه‌ریزی و نظارت بر رویدادهای تجاری

باید صبر کرد و دید آیا برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت، برای گره‌گشایی از مشکلات صنعت نمایشگاهی کارآمد خواهد بود یا به روال نامه‌نگاری‌های قبلی باید آن را بایگانی کرد.

نویسنده: میلاد محمدی

ارسال نظر