|
کدخبر: 98977

تصمیمات جدید برای بازار مرغ و تخم‌مرغ

دبیر ستاد کارگروه تنظیم بازار از آزاد شدن صادارت رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی خبرداد و گفت: قرار است دو کمیته مجزا برای حمایت از محصولات کشاورزی و حمایت از بازار مرغ و تخم‌مرغ ایجاد شود.

اقتصاد تصمیمات جدید برای بازار مرغ و تخم‌مرغ

 محمدرضا کلامی در خصوص جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار اظهارکرد: در جلسه دوشنبه هفته گذشته ( ۲۲ اردیبهشت ۹۹) به منظورحمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و حفظ روند تولید محصولاتی از جمله پیاز و گوجه فرنگی، به منظور خرید حمایتی این محصولات از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی، قرار است در اسرع وقت و پس از هماهنگی لازم در خصوص مقدار، قیمت خرید و همچنین نحوه تامین منابع ریالی، کمیته‌ای تشکیل و اقدام لازم در این خصوص را انجام دهند.

محمدرضاکلامی

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه این کمیته با حضور سازمان برنامه و بودجه، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی قرار است این مسائل را مورد بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند، گفت: تصمیمات این کمیته به منزله تصمیمات کارگروه تنظیم بازار بوده و لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: در این راستا قرار است، استانداران و سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور، ساز و کار لازم، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر استان، از جمله سازمان میادین میوه و تره بار را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی با استفاده از غرفه‌های عرضه مستقیم کالا، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کلیه شبکه‌های توزیع با هماهنگی سازمان‌های صمت استان‌ها مکلف به همکاری هستند، خاطرنشان کرد: سقف قیمت خرده فروشی پیاز و گوجه فرنگی با در نظر گرفتن حداکثر منفعت برای کشاورز و بر اساس قیمت فروش این کالا در میادین مادر هر استان و رعایت ضرایب سود و هزینه‌های خرده فروشی مصوبه هیإت نظارت بوده و باید توسط سازمان‌های سمت استانی تعیین، کنترل و با تخلفات گران‌فروشی در سطح عرضه برخورد شود.

صادرات رب گوجه آزاد شد

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان سراسر کشور، صادرات رب گوجه فرنگی در حجم‌های مختلف تا اطلاع ثانوی آزاد است، گفت: این اقدام باید بلافاصله اجرا و توسط دفترمقررات صادرات و واردات پیگیری شود.

وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت حفظ روند صادرات محصولات کشاورزی ( ترجیحا به صورت فرآورده‌های فراوری شده) در راستای رونق تولیدات این محصولات، قرار شد سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی ایران با حداکثر توان نسبت به بررسی کشورهای مقصد صادراتی ایران از طریق میز‌های کالایی صادرات اقدام و از همه ظرفیت‌ها در اختیار برای تحقق صادرات استفاده و گزارش اقدامات را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارائه کنند.

آخرین تصمیمات حمایتی تنظیم بازار برای مرغ و تخم‌مرغ

 کلامی با اشاره به اینکه به درخواست تشکل‌های تولیدی و زنجیره ارزش مرغ و سایر دستگاهها و نهادهای مسئول برای حمایت حداکثری از تولید‌کنندگان مرغ کشور که به تایید دستگاه‌های مسئول رسیده است، در خصوص نرخ جمع آوری مازاد مرغ داخلی، توسط شرکت پشتیبانی امور دام مطرح و به تصویب رسید.

به گفته وی، قرار است با توجه به درخواست وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه میهن برای خرید حمایتی تخم‌مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام و در راستای حفظ استمرار تولید تخم‌مرغ که به دلیل کاهش مصرف، قیمت آن به زیر قیمت مصوب رسیده است، کمیته‌ای با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و با حضور شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حمایت و اتحادیه میهن بررسی و هر تصمیمی که گرفته شود مورد تایید کارگروه تنظیم بازار بوده و لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها