|
کدخبر: 281737

اختصاصی گسترش نیوز:

استانداردهای بیمارستان سازی سختگیرانه شود

به اعتقاد عضو هیات مدیره هیات مدیره شرکت رادین صنعت فراز، به منظور توانمدسازی بیشتر صنعت بیمارستان سازی باید استانداردهای حاکم بر آن را سختگیرانه تر کرد.

نمایشگاه استانداردهای بیمارستان سازی سختگیرانه شود

اورنگ پنجی، مدیر فنی مهندسی و عضو هیات مدیره شرکت رادین صنعت فراز اظهار داشت: حیطه فعالیت ما ساخت تجهیزات تهویه مطبوع است. دستگاه های مختلفی مثل هواساز، چیلر، پکیج و... را تولید می کنیم. با توجه به نوع کاربری پروژه ها، مجموعه ای از این اقلام نصب می شود. تولیدکننده عاشق کار خود است؛ در غیر این صورت ادامه کار ممکن نیست چون چالش های بسیاری وجود دارد. متاسفانه حمایت نمی شود. سطح حمایت حتی در مقایسه با کشورهای در حال توسعه همسایه اندک است.

در کشورهای همسایه در زمینه هایی مثل سرمایه اولیه و فضای تولید حمایت می شود. اگر قصد داشته باشیم فضای تولید را توسعه دهیم به سرمایه کلانی نیاز است بنابراین مجبور می شویم در فضای محدودی باقی بمانیم. حداقل در حد ارایه زمین، از تولیدکننده حمایت شود.

اورنگ-پنجی

جای خالی حمایت

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکننده برنامه و طرح آینده خود را ارایه کند و دولت حمایت کند. البته این انتظار در شرایط کنونی رویاپردازانه به نظر می رسد. حداقل در زمینه تامین مواد اولیه مساعدت شود. مواد اولیه به بورس کالا منتقل شد اما واقعیت آن است که تولیدکنندگان کوچک توان رقابت با شرکت های بزرگ و بعضا صوری را ندارند. شرکت های صوری، مواد اولیه را می خرند و در بازار به فروش می رسانند. به اعتقاد من اگر عزم جدی برای حمایت وجود داشته باشد به فکر و ایده چندان بزرگی، نیاز نیست و به راحتی می توان این کار را انجام داد.

وی افزود: صنعت بیمارستان سازی در ایران جز صنایع پویاست و می تواند جز نقاط قوت برای هر کشوری باشد. صنعت بیمارستان سازی می تواند شرایط رفاهی اعضای جامعه را ارتقا دهد و یک منبع درآمدزا باشد. نظر به وجود پزشکان متخصص می توان بیماران خارجی را جذب کرد. صنعت بیمارستان سازی ایران در حال توسعه است. انتظار می رود که استانداردهای این صنعت، همانند داروسازی، سختگیرانه تر شود. استانداردهای صعت داروسازی قبلا سختگیرانه نبود اما این اتفاق افتاد و این صنعت بسیار قدرتمند شد و توسعه یافت و نیاز و اتکای ما به بازار خارجی به شدت کاهش یافت. هنوز شاهد فعالیت بیمارستان هایی هستیم که برای خنک سازی فضای اتاق عمل از اسپیلیت استفاده می کنند. این شرایط با هیچ استاندارد جهانی ای منطبق نیست. اصلاح، هزینه بردار است اما اقدامی، ضروری است.

زمانبندی نامناسب رویدادهای

وی افزود: ما جزء شرکت هایی هستیم که از بدو تاسیس، حضور پررنگی در همه نمایشگاه ها داشته ایم. سالانه در ۵ نمایشگاه شرکت می کنیم. این در حالی است که احتمالا فقط یکی از این نمایشگاه مستقیما با حوزه کاری ما در ارتباط است. متاسفانه زمانبندی برگزاری نمایشگاه گاها به نحوی است که دو نمایشگاه به صورت همزمان در دو جای مختلف برگزار می شوند. انتظار می رود که اطلاع رسانی دقیق و قوی تری به عمل آید. متاسفانه موضوعاتی مثل ترافیک باعث می شود که نمایشگاه در بازه های نامناسبی مثل ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر دایر شود. به هر حال نمایشگاه از نظر بازاریابی، برندینگ و برقراری ارتباط به حال تولیدکندگان و بازدیدکنندگان موثر و مفید است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها