|
کدخبر: 281684

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

یک بیمارستان بزرگ دیگر در شهر تهران

محمد عمرانی در گفتگو با گسترش نیوز خبر داد: یک بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی در غرب تهران در دست‌ساخت است که، اورژانس این بیمارستان کلیه امکانات یک بیمارستان فوق تخصصی تروما را دارد که شامل آی سی یو سوختگی و ام آر آی و اتاق‌های جراحی و ۱۲۰ تخت تحت نظر است که قرار است با افتتاح این بیمارستان، حوادث جاده‌ای شرق استان البرز و غرب استان تهران و دیگر حوادث و تروما به بیمارستان میلاد مراجعه نکنند که بار بسیار سنگینی از دوش بیمارستان میلاد برمی‌دارد.

صنعت یک بیمارستان بزرگ دیگر در شهر تهران

شرکت ساختمانی پارسازه عضوی از خانواده بزرگ شرکت‌های ساختمانی، تأسیساتی و صنعتی ایران است. این شرکت در سه دهه اخیر به‌عنوان یکی از شرکت‌های باسابقه پیمانکاری، باهدف انجام فعالیت‌های عمرانی و صنعتی با سرلوحه قرار دادن کیفیت بهتر در چارچوب برنامه زمان‌بندی، جلب رضایت و اعتماد کارفرمایان در اجرای پروژه‌های ملی، گام‌های بلند و استواری را برداشته است. در روزهای برگزاری هفتمین نمایشگاه هاسپیتکس، گفتگویی با مدیرعامل این شرکت داشتیم. با ماه همراه باشید.

عمرانی

محمد عمرانی مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی پارسازه اظهار کرد: شرکت پارس‌سازه ۱۷ مرداد ۱۳۷۱ ثبت شده است که آقای دکتر فخیم مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره شرکت است. از ۱۵ تا ۱۶ سال قبل به‌صورت تخصصی در پروژه‌های درمانی ورود کردیم و متوجه شدیم سرانه درمانی در کشور ما نسبت به دنیا پایین است و چه قدر زمان احتیاج است تا به نرم استاندارد جهانی برسیم. از ساخت درمانگاه شروع کردیم و بعد کلینیک و پلی کلینیک و بیمارستان ۳۲ و ۶۴ و ۱۳۰ تختی و در حال حاضر بیمارستان‌های بزرگ مگا اسگوتال را کار می‌کنیم.ما اکنون جزو سه شرکت بزرگ بیمارستان ساز وزارت بهداشت و بزرگ‌ترین پیمانکار تأمین اجتماعی هستیم. در دوران کرونا ما دو پروژه بسیار بزرگ را به وزارت بهداشت تحویل دادیم و یک بیمارستان ۳۰۷ تختخوابی را با آقای دکتر ولایتی در مجتمع مسیح دانشور ظرف ۱۴ ماه ساختیم و تحویل دادیم و یک بیمارستان ۲۴۲ تختی را در آبادان که بسیار منطقه محرومی ازلحاظ درمانی است با کمک بنیاد مستضعفان ساختیم و بنیاد تجهیز کرد و هدیه به دانشگاه علوم پزشکی آبادان کرد.

نزدیک به دو هزار تخت بیمارستانی را ما تا به الان در سطح کشور ساختیم و به بهره‌برداری رسیده است، در حال حاضر نزدیک به ۵ پروژه بزرگ بیمارستانی را در دست احداث داریم. بزرگ‌ترین پروژه ما بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی است که در شهید فیاض بخش تهران قرار دارد و در غرب تهران در دست‌ساخت است که از ویژگی ساخت این پروژه آن است که تنها بیمارستان سطح ۱ ترومای کشور است، اورژانس این بیمارستان کلیه امکانات یک بیمارستان فوق تخصصی تروما را دارد که شامل آی سی یو سوختگی و ام آر آی و اتاق‌های جراحی و ۱۲۰ تخت تحت نظر است که قرار است با افتتاح این بیمارستان، حوادث جاده‌ای شرق استان البرز و غرب استان تهران و دیگر حوادث و تروما به بیمارستان میلاد مراجعه نکنند که بار بسیار سنگینی از دوش بیمارستان میلاد برمی‌دارد. این بیمارستان را با سازمان تأمین اجتماعی کار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که صنعت بیمارستان سازی کشور ما در منطقه چه جایگاهی دارد وجه قدر با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد، اظهار کرد: در صنعت ساخت در طراحی و تجهیزات ما جزو سه عضو برتر در منطقه هستیم، یا شاید جزو ۲ عضو برتر هستیم. در ایران سرانه تخت برای بیمارستان‌های ژنرال ۱۰۰ مترمربع است به این معنا که به ازای هر تخت ۱۰۰ متر فضا در بیمارستان داریم ولی در ترکیه بعضاً در بیمارستان‌های خصوصی ۳۰۰ متر است که بیشتر هتلینگ و توریست درمانی کار می‌کنند، متأسفانه علی‌رغم این‌که صنعت پزشکی ما بسیار از ترکیه جلوتر است و حداقل توریست‌های عراقی و منطقه مسلمانان بیشتر به سمت کشور ما می‌آمدند در حال حاضر به لحاظ زیبایی و شرایط خیلی از توریست‌های عراقی و کویتی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ترکیه می‌روند ولی به لحاظ طراحی و ساخت و تجهیزات ما چیزی از ترکیه کم نداریم و حرف اول را در طراحی، ساخت و تجهیز ما در ترکیه می‌زنیم و با یکدیگر رقابت داریم.

عمرانی در مورد تأثیر برگزاری نمایشگاه هاسپیتکس بر حوزه ساخت و بیمارستان‌سازی اظهار کرد: بعد از تحریم شدن اتفاق مثبتی افتاد آن بود که تولیدکنندگان ما مقداری اعتماد به نفس پیدا کردند و این مورد را می‌توان در نمایشگاه هاسپیتکس مشاهده کرد. در طول برگزاری نمایشگاه با شرکت‌های خیلی خوب آشنا شدم که کارهای تجهیزات را خیلی خوب انجام می‌دهند. کاری که تا به حال در کشور انجام نشده بود. این موضوع برای ما می‌تواند سبب صرفه‌جویی شود، همچنین می‌توانیم رقابت بین تأمین‌کنندگان مختلف ایجاد کنیم. ضمن اینکه نمایشگاه می‌تواند در حفظ و معرفی بهتر شرکت‌ها اثرگذار باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها