|
کدخبر: 269849

استقبال چشمگیر معدنی‌ها از نمایشگاه زنجان

محمود بندرچی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی گفت: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در استان زنجان افزایش حجم اکتشافات معدنی در منطقه شمال غرب کشور است. امسال شاهد رشد چشمگیر و ۱۰۰ درصدی شرکت‌کنندگان بودیم.

نمایشگاه استقبال چشمگیر معدنی‌ها از نمایشگاه زنجان

استان زنجان با داشتن ۴۲۰ شرکت معدنی و ذخایر عظیمی از سرب و روی و طلا یکی از قطب‌های معدنی کشور به شمار می‌آید. بدیهی است که برگزاری نمایشگاهی با موضوع معدن در این استان، اهمیت مضاعف دارد.  در همین راستا نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته زنجان  ۲۵ تا ۲۸ مردادماه میزبان فعالان معدنی خواهد بود. در این رویداد مهم که به همت شرکت رستاک پاد ویژن برگزار می‌شود شرکت‌های بزرگ معدنی کشور آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را به نمایش درخواهند آورد؛ دانش و دانسته‌های جدید معدنی را به بحث و اشتراک خواهند گذاشت و دست‌اندرکاران؛ دولتمردان و مدیران سازمان‌های دولتی با فعالان بخش خصوصی به گفتگو می‌نشینند. برای اطلاع از کم و کیف برگزاری این رویداد مهم با محمود بندرچی، برگزارکننده نمایشگاهی و فعال این عرصه، به گفتگو نشستیم.

هدف اصلی نمایشگاه

محمود بندرچی اظهار داشت: استان زنجان، به‌عنوان استانی معدنی در منطقه شمال غرب کشور شناخته می‌شود. بر اساس آمار، اکتشافات معدنی در این مناطق به کندی پیش می‌رود؛ همچنین زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌وری از تمام ظرفیت‌های معدنی در این منطقه وجود ندارد.  به همین جهت افزایش حجم اکتشافات معدنی را می‌توان هدف اصلی برگزاری نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در این استان دانست. اکنون دوره چهارم این نمایشگاه برگزار می‌شود. بیش از ۱۵ هزار متر فضای مفید برای فعالان این عرصه در نظر گرفته‌ایم و تمام تلاشمان بر این بوده تا تمام فعالان معدنی در این رویداد حضور داشته باشند.

محمود-بندرچی

وی استقبال شرکت‌کنندگان را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: تعداد شرکت‌کنندگان هرسال افزایش می‌یابد. امسال شاهد رشد چشمگیر و ۱۰۰ درصدی شرکت‌کنندگان بودیم. با وجود اینکه در استان‌های کشور زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری نمایشگاهی بین‌المللی ایجاد نشده است اما اکنون میزان استقبال شرکت‌کنندگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امید بر آن است که مسئولان با حضور در این رویداد ضرورت‌های لازم را جهت ایجاد بسترهای مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شناسایی کنند و به‌تبع اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند.  

این فعال صنعت نمایشگاهی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی با نمایشگاه ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در استان زنجان گفت:‌ صنعت ماشین‌آلات معدنی کشور در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. عمده ماشین‌آلات صنعتی فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند. به‌طور کلی شاهد ضعف‌های بی‌شماری در این عرصه هستیم. در این راستا بومی‌سازی این صنعت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اهداف فعالان این عرصه است. امید است به تولید داخلی ماشین‌آلات صنعتی دست یابیم و که دولت بسترهای لازم و کافی را برای واردات این قبیل ماشین‌ها فراهم کند تا بتوانیم اکتشافات معدنی کشور را آنطور که بایدوشاید پیش بریم و به رونق مدنظرمان در این عرصه دست یابیم. شایان‌ذکر است که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نمایشگاه حضوری جدی و فعال دارند.

بندرچی در تشریح مهم‌ترین مطالبات فعالان معدنی اظهار داشت:‌ مهم‌ترین خواسته فعالان این عرصه این است که بخش‌نامه‌ّ‌های صنایع معدنی خلق‌الساعه نباشند؛ به‌عبارت دیگر پیش از طرح و تصویب قوانین مربوط به این صنعت با تشکل‌ها و اهل فن عرصه مشورت‌های لازم انجام شود. تا جایی که می‌شود از فناوری‌های نوین بهره گیریم و در مسیر خلق دولت الکترونیک گام برداریم. از طرف دیگر حوزه‌های خرد معدنی در صورت امکان تجمیع شوند تا موانع حوزه کسب‌وکار از بین بروند. بدون شک با تحقق این مطالبات؛ شاهد رشد بیش از پیش صنعت معدن و صنایع معدنی خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم تا با برگزاری نمایشگاه‌ ها  خروجی مطلوب را به‌دست آوریم و تا جایی که امکان دارد بازدیدکنندگان موثری جذب کنیم. همچنین شرایطی فراهم آوریم تا تمام فعالان این عرصه از بسترهای موجود؛ نهایت استفاده را ببرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت www.rastak-expo.com مراجعه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها