|
کدخبر: 262241

اختصاصی گسترش نیوز:

پایان گردهمایی بزرگ فعالان معدنی کشور در نمایشگاه کرمان

نهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته شامگاه چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد.

نمایشگاه پایان گردهمایی بزرگ فعالان معدنی کشور در نمایشگاه کرمان

استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران دارای ظرفیت های فراوانی در این حوزه است. ۴۲ ماده معدنی شناخته شده و نیز حدود هشت میلیارد تن ذخایر معدنی در این استان وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۱۲۹ میلیون تن مواد معدنی از معادن در این استان استخراج می شود که معادل بالای ۲۴ درصد از استخراج از معادن کشور است. بر اساس آخرین آمار بالای ۶۷ درصد حقوق کشور از محل اعتبارات معادن استان کرمان پرداخت می شود.

گفتنی است از برنامه ریزی تولید ۸۰ میلیون تن کنستانتره در کشور، ۴۲ میلیون تن آن در استان کرمان در حال تولید است و نیز بیش از ۳۰ میلیون تن از سهمیه استان کرمان در حال بهره برداری است. در کرمان، بالغ بر ۶ هزار شرکت دانش بنیان در سال گذشته احصا و گردآوری شده که آمار قابل توجهی در خور این استان نیست.  چند ده هزار میلیارد تومان در استان کرمان در حوزه توسعه معادن مس هزینه شده ولی حدود چند صد میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان ها صرف شده که این عدد با توجه به رشد از ۵۰ شرکت دانش بنیان به ۶ هزار شرکت عدد ناچیزی به شمار می رود.

از این رو برگزاری نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کشور همواره جزو مهم ترین و تاثیرگذارترین رویدادهای کشور در حوزه معدن به شمار می رود. نهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته شامگاه چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد. در این نمایشگاه ۱۴۰ شرکت معدنی، ۲۰ شرکت دانش بنیان و ۲۰ شرکت به نمایندگی از کمپانی های خارجی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

اهداف برگزاری نمایشگاه

این رویداد با اهداف به تصویر کشیدن توانمندی ها و پتانسیل های نهفته در این استان،‌ تکمیل زنجیره تولید برای دست‌یابی به محصولات و خدمات باارزش افزوده بالاتر، دست‌یابی به آخرین فن‌آوری‌های نوین، افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، توسعه صنایع بالادستی معدن و صنایع معدنی به‌منظور افزایش صادرات، انتقال و ارتقای دانش و فن‌آوری و توسعه تکنولوژی ساخت داخل با رویکرد بومی‌سازی، ارتقای سطح ایمنی در معادن، تجهیز معادن و کارخانجات و رفع کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات و توسعه سرمایه‌گذاری و رفع موانع در حوزه معدن و صنایع معدنی و... برگزار شد.

به گزارش گسترش نیوز نهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته کرمان امروز به کار خود پایان خواهد داد. 

ارسال نظر