|
کدخبر: 240014 سهیل فرزین

معاون استاندار زنجان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:‌

برگزاری نمایشگاهی تخصصی برای توسعه اقتصادی و صنعتی زنجان

قاسملو گفت: حضور تولیدکنندگان و فعالان صنعت برق در نمایشگاه برق زنجان و تعامل آنها با یکدیگر به بهبود هر چه بهتر وضعیت این صنعت در استان و کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

نمایشگاه برگزاری نمایشگاهی تخصصی برای توسعه اقتصادی و صنعتی زنجان

 استان زنجان را قطب صنعتی برق ایران در تولید ژنراتور، کابل، ترانسفورماتورها، لامپ و روشنایی و دیگر کالاهای مهم این صنعت عنوان می کنند. این استان دارای کارخانه ها و صنایع کوچک و متوسط متعددی است که در زمینه صنعت برق صنعتی فعالیت مداوم و مستمر دارند. بدون شک برگزاری نمایشگاهی تخصصی در این زمینه کمک شایانی به ارتباط مستقیم میان فعالان این حوزه و توسعه اقتصادی استان می کند. از آنجا که فردا (۱۸ بهمن ماه) اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در سایت نمایشگاهی استان زنجان آغاز به کار خواهد کرد پیرامون تاثیر برگزاری این رویداد در توسعه اقتصادی و صنعتی زنجان گفتگویی را با  خلیل قاسملو معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

قاسملو در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: استان زنجان از بابت نیروی کار و میزان سرمایه گذاری مشکل خاصی ندارد. اما نکته اینجاست که بسیاری از این سرمایه گذاری ها و پروژه ها، امروزه در استان زنجان روی زمین مانده اند. حال سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود نیروی انسانی و سرمایه مورد نیاز، این پروژه ها  هنوز عملیاتی نشده اند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت: ما از نبود تکنولوژی رنج می بریم. فناوری و نوآوری باید در صنعت کشور وجود داشته باشد تا بتوان شاهد ایجاد و افزایش ارزش افزوده بود. در کمال تاسف ما از این موضوع مهم بی بهره هستیم.

خلیل-قاسملو

حرکت دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی های خاص

وی افزود: با بررسی روند صنعتی شدن کشورهای پیشرفته در میابیم که آنها تمام صنایع آلاینده، انرژی بر و آب بر که ارزش افزوده چندانی ندارند را به کشورهای جهان سوم منتقل کرده اند. چرا که این کشورها دوران بلوغ صنعتی خود را طی کرده اند. امروزه دنیا با سرعت به سمت استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های خاص حرکت می کند و ازکمترین داده تولید، بیشترین نتیجه و ارزش افزوده را به دست میاورد. ما نیز در مسیر پیشرفت و توسعه صنعت خود باید از این مسیر عبور کنیم.

نقش نمایشگاه ها در پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در ادامه به نقش نمایشگاه ها در رسیدن به این هدف اشاره کرد و گفت: نمایشگاه ها نقشی طلایی و اساسی در این میان ایفا می کنند. نمایشگاه ها با انجام رسالت خود در تکمیل زنجیره تولید و کاهش وابستگی به خارج از مرزها مسئولیت بزرگی در توسعه استان و کشور دارند که به شکر خدا سایت نمایشگاهی استان زنجان در این زمینه به خوبی ایفای نقش کرده است.

قاسملو با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در سایت نمایشگاهی استان زنجان بیان داشت: استان زنجان در زمینه تولید برق جزء استان های  پیشرو کشور محسوب می شود و بدون شک برگزاری این رویداد در این استان پیامدهای بسیار مثبتی برای شرکت کنندگان در این نمایشگاه خواهد داشت. با توجه به اهمیت صنعت برق در کشور، تولیدکنندگان و فعالان این صنعت را می توان پیشران تولید و توسعه کشور دانست. این افراد طبق رسالت خود، موتور تولید در کشور را روشن نگاه داشته اند و از این طریق اقتصاد را پویا نگاه داشته اند.

وی در پایان گفت: حضور این تولیدکنندگان در نمایشگاه برق زنجان و تعامل آنها با یکدیگر به بهبود هر چه بیشتر وضعیت این صنعت کمک خواهد کرد. برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در سایت نمایشگاهی استان زنجان نیز اتفاق بسیار خوبی برای ایجاد زمینه همکاری این تولیدکنندگان با یکدیگر و توسعه اقتصادی استان به شمار می رود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها