|
کدخبر: 254818

مدیرعامل سایت نمایشگاهی هرمزگان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تنها شرط بلوغ صنعت نمایشگاهی در دوران پسا کرونا

زرینی گفت: کشورهای پیشرفته در دنیا صنعت نمایشگاهی را به عنوان یکی از بازوهای اصلی و ویترین اقتصاد کشور می دانند. حال مسئولان و سیاست گذاران کشور باید با درک صحیح از اهمیت این صنعت در راستای اعتلای آن حرکت کنند.

نمایشگاه تنها شرط بلوغ صنعت نمایشگاهی در دوران پسا کرونا

استان هرمزگان در بحث تجارت و صادرات آبزیان و... جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد. بنابراین برگزاری رویدادهای نمایشگاهی که یکی از ابزارهای مهم توسعه تجارت کشور است در این استان،‌ اهمیتی بیش از پیش پیدا می کند. متاسفانه شیوع ویروس کرونا این سایت نمایشگاهی نیز را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است. در همین رابطه با غلامعلی زرینی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان هرمزگان گفت‌و گو کرده‌ایم.

زرینی به گسترش نیوز می‌گوید: ما در سال ۱۴۰۰ موفق به برگزاری تنها یک رویداد شدیم و آن هم بهمن ماه سال گذشته و نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان بود. ما در مدت بیش از دو سال که از شیوع ویروس کرونا در  کشور سپری می‌شود ضرر بسیار زیادی را متحمل شده‌ایم. متاسفانه هزینه های زیاد مانند بیمه و مالیات موجب شد که نتوانیم نیروهای انسانی خود را نیز حفظ کنیم.

غلامعلی-زرینی

چالش های موجود در صنعت نمایشگاهی کشور

وی در ادامه به بیان چالش های موجود در صنعت نمایشگاهی کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر اثرات شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی کنترل شده و فعالیت های اقتصادی و تجاری به شرایط عادی بازگشته اند. از این رو انتظار می‌رود تا صدور مجوزهای نمایشگاهی نیز مانند گذشته انجام شود و ممنوعیتی در برگزاری رویدادها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه نقش صنعت نمایشگاهی در توسعه تجارت کشور بسیار حیاتی است، گفت:  تنها شرط رونق این صنعت نیز به سیاست های مدنظر مسئولان برای ایجاد بستر مناسب رشد صنعت نمایشگاهی کشور باز می‌گردد. با توجه به اهمیت استان هرمزگان و اتصال آن به دریای خلیج فارس و ظرفیت بنادر موجود، لقب پایتخت اقتصادی کشور به این استان داده شده است. بنابراین ضروری است که در سطح این استان حتما نمایشگاه های خوب و در سطح کیفی بالا برگزار کنیم تا از ابزار برگزاری رویداد ها بتوانیم نهایت استفاده را برای توسعه تجارت و صادرات کشور داشته باشیم.

زرینی در ادامه گفت: قبل از شیوع کرونا وضعیت صنعت نمایشگاهی در این استان وضعیت پایدار و قابل قبولی بود. فارغ از برگزاری رویداد در داخل استان، ما موفق به برگزاری دو رویداد در کشور عمان نیز شدیم و سعی کردیم که در شناساندن توانمندی های استان و کشور در این رویدادها به بهترین نحو ممکن عمل کنیم که به لطف الهی و نظر شرکت کنندگان در این مهم به موفقیت دست یافتیم و این رویدادها با استقبال خوب تجار و بازرگانان عمانی و ایرانی قرار گرفت.

افق صنعت نمایشگاهی در پایان سال ۱۴۰۱

وی در پایان به افق صنعت نمایشگاهی در پایان سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امیدواریم که در سال جاری با رفع موانع و برگزاری رویدادهای تخصصی در داخل و خارج از کشور همراه با رشد صنعت نمایشگاهی، تجارت خارجی کشور نیز با رشد و توسعه مواجه شود. کشورهای پیشرفته در دنیا صنعت نمایشگاهی را به عنوان یکی از بازوهای اصلی و ویترین اقتصاد کشور می ‌انند. حال مسئولان و سیاست گذاران کشور باید با درک صحیح از اهمیت این صنعت در راستای اعتلای آن حرکت کنند تا با استفاده از این ابزار، چرخه اقتصادی کشور را نیز شکوفا کنند. در همین راستا از مسئولان مربوطه و سیاست گذاران خواهش می کنیم که از تمام فعالان این حوزه حمایت کنند تا به امید خدا شاهد شکوفایی صنعت نمایشگاهی باشیم.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها