|
کدخبر: 257855 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان قم:

ضربه ای که این افراد به صنعت نمایشگاهی وارد کردند

صابر عمورسولی گفت: متاسفانه در کشور ما به صنعت نمایشگاهی به عنوان محلی برای کسب درآمد نگاه می شود.

نمایشگاه ضربه ای که این افراد به صنعت نمایشگاهی وارد کردند

صنعت نمایشگاهی در حال حاضر بیشتر از قبل نیازمند حمایت و پشتیبانی متولیان و نهادهای سیاست گذار است. فعالان این صنعت در حالی سال جدید را سال شکوفایی دوباره صنعت نمایشگاهی می دانند که برخی بد رفتاری ها و نگاه های سلیقه ای در رابطه با این صنعت، دامن سایت های استانی را گرفته و روند فعالیت آنها را با چالش روبرو کرده است. سایت استان قم یکی از این سایت ها است که در سال گذشته ضرر قابل توجهی را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد و از طرفی نگاه های جهت دار برخی از مسئولان استانی به صنعت نمایشگاهی در این استان موجب شده که وضعیت برگزاری رویدادها در استان مورد رضایت مدیران شرکت نمایشگاه های این استان نباشد.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با صابر عمورسولی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قم ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

بهره برداری از سایت جدید نمایشگاه قم

عمو رسولی در این گفتگو با اشاره به اینکه سایت نمایشگاهی استان قم در سال گذشته موفق به برگزاری تنها یک رویداد شد، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین ساخت و تکمیل سایت جدید استان و البته مشکلات و چالش هایی که تعامل با برخی سازمان ها مانند راهداری برای ما وجود آمده بود موفق به برگزاری رویدادهای از قبل تعین شده نشدیم. به مدت دو سال نیز حقوق کارمندان و کارگران را پرداخت کردیم و از همین ناحیه با ضررهای هنگفتی نیز مواجه شدیم. اما برای سال جدید تقویم نمایشگاهی خود را آماده کرده ایم و بر اساس آن پیش خواهیم رفت.

صابر-عمو-رسولی

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاز یک سایت جدید استان قم به بهره برداری رسیده است، گفت: مساحت کل مجتمع نمایشگاهی استان قم ۲۰ هکتار است که در ما در ساخت فاز اول که حدودا نصف این مساحت است با پیشرفت حدودا هشتاد درصدی روبرو بوده ایم. دو سالن اجرای نمایشگاهی داریم که یکی از آنها (سالن شرقی) تکمیل و سالن دیگر نیز در انتظار تکمیل تاسیسات گرمایشی و سرمایشی است. ۸۰ غرفه ثابت نمایشگاهی که محل فروش برندهای تولید داخل خواهند بود نیز در این مجتمع نمایشگاهی خواهیم داشت.  

چشم انداز و چالش های صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی قم در ادامه به چشم انداز صنعت نمایشگاهی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این صنعت طی دو سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا با مشکلات و چالش های متعددی از جمله تعطیلی بلند مدت فعالیت های نمایشگاهی روبرو شد. امروزه با توجه به واکسیناسیون گسترده مردم و اضافه شدن پروتکل های بهداشتی به سبک زندگی آنها و همچنین از سر گرفتن فعالیت های اقتصادی در ایران و دنیا، صنعت نمایشگاهی نیز با سرعت به سمت جبران عقب ماندگی خود در حال حرکت است و به نظر می رسد استقبال خوبی از این صنعت به عمل بیاید.

عمورسولی در ادامه به بیان برخی از چالش های موجود در صنعت نمایشگاهی کشور پرداخت و گفت: برخی از فعالان و کارشناسان این صنعت، تعدد سایت های نمایشگاهی را موجب تضعیف آن عنوان می کنند. اما به عقیده من وجود یک سایت نمایشگاهی برای هر استان نیاز است. تعدد سایت های نمایشگاهی در یک شهر را می توان آسیب زننده دانست ولی این موضوع در سطح کشور نه تنها موجب ضرر و زیان بلکه باعث رشد این صنعت در سطح کلان خواهد شد. متاسفانه در کشور ما به صنعت نمایشگاهی به عنوان محلی برای کسب درآمد نگاه می شود.

برگزاری نمایشگاه های متفرقه با مجوز ارگان های غیر متخصص

وی افزود: در بیان یکی دیگر از چالش های مهم این صنعت می توان به برگزاری نمایشگاه های متفرقه با مجوز ارگان های غیر متخصص در این حوزه مانند شهرداری و ... اشاره کرد. این رویدادها عموما در محل های غیر تخصصی مانند مصلی ها، پارک ها و... برگزار  می شوند. از طرفی افراد غیرمتخصص اقدام به برگزاری چنین رویدادهای غیر استانداردی می کنند. این اتفاق در نهایت موجب ضربه به وجهه صنعت نمایشگاهی خواهد شد.

 مدیرعامل نمایشگاه بین المللی قم  در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رکود اقتصادی که گریبانگیر این صنعت شده و همچنین کاهش استقبال و بالا رفتن هزینه ها، انتظار می رود که مسئولان به صورت ویژه تری به صنعت نمایشگاهی نگاه کنند. اما متاسفانه سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها در برخی سیاست گذاری ها با یکدیگر تعارض دارند و همین موضوع نیز موجب بروز چالش هایی برای فعالان صنعت نمایشگاهی کشور شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها